Part 7

3.6K 242 1
                                    


Ji hyo: Oppa tak percayakan Ji hyo??? Kejap,Luhan oppa!!!! (jerit Ji hyo tapi dalam nada aegyo)
Luhan: Apa kau nak???!!!
Ji hyo: Tengok oppa. (sambil memandang kearah Xiumin)
(Luhan menyusun langkahnya untuk mendekati Ji hyo dan Luhan.Xiumin menyuruh semua orang berkumpul untuk menjadikan mereka saksi sempena permaafan mereka.)
Ji hyo: Oppa,Ji hyo nak minta maaf.
Luhan: Ok.
Ji hyo: Dah selesai.
Baekhyun: Tu jer???
Lay: Macam tak ikhlas jer???
Kris: Baik tak payah minta maaf.
Kai: Ntah aku pun boleh buat.Sehun. (memanggil Sehun)
Sehun: Apa???
Kai: Mianhae.
Sehun: Ok.
Kai: Tengok aku pun boleh buat.
(Ji hyo terus menarik bahu Luhan lalu mencium pipi Luhan untuk memuaskan hati para ahli Exo.Luhan tercegang dengan perbuatan Ji hyo.Dia menjadi kaku seketika.)
Baekhyun : Wowww ini baru permaafan.
Chen : Sweetnya.
Kris : Luhan,gwengchanna ???
Luhan : Ouhhh gwengchanna. (terus berjalan seperti robot pergi ke arah Xiumin.)
Xiumin: Best Luhan??? (menunjukkan ibu jarinya kepada Luhan)
Luhan: Min seok aku rasa adik kau dah tak waras. (cakap macam robot)
Xiumin: Ishh kau ni tak baik tau.Dia buat macam tu sebab geng kita lah,diorang kan tak puas hati sebab dia minta maaf macam tu je.Kau tengok Kai siap berlakon lagi lepas permaafan simple korang tu.Ji hyo!!!
Luhan: Ehhh kau panggil dia buat apa???
Xiumin : Biarlah.
Ji hyo : Nae,oppa.Waeyo ???
Xiumin: Ji hyo tolong oppa hidangkan semua ni,oppa nak basuh kuali ni semua kejap.Boleh???
Ji hyo: Mestilah boleh.
Xiumin: Luhan,kau tolong sekali eh,kesian Ji hyo takkan kau nak bagi dia angkat seorang diri???
Luhan: (Luhan menjeling maut kepada Xiumin) Baiklah Min seok. (lalu menguntumkan senyuman paksa kepada Xiumin)
(Xiumin hanya mampu bergelak kecil selepas melihat Ji hyo dan Luhan pergi menghidang makanan.Selesai menghidang,ahli Exo segera menyerbu makanan tersebut seperti orang tidak makan 5 hari namun niat mereka terbatal apabila Ji hyo mengetuk kepala mereka.)
Baekhyun: Apa ni Ji hyo???Sakitlah.Chanyeol appo.
Chanyeol: Kau ni Ji hyo,habih eyeliner dia kaulau dia menangis satgi.
Baekhyun : Aku ingat kau nak caring aku,kau caring eyeliner aku rupanya.
Chanyeol : Hahahahahahahahaha (happy virus muncul kembali)
Ji hyo: Tunggu Xiumin oppa dulu baru boleh makan,lagipun bukan saya lagi tua pada awak ke Baekhyun,kenapa tak panggil noona???
Baekhyun: Saya nak panggil noona,tapi takut awak marah.
Ji hyo: Tak pe.
Baekhyun: Nae Ji hyo noona.
Ji hyo: Kan sedap.Mana Xiumin oppa ni???
(Kelihatan Xiumin baru keluar dari dapur sambil mengelapp tangannya.)
Xiumin : Kenapa korang tak makan ??? Tak sedap ke???
Ji hyo: Tak lah kita orang tunggu oppa. (sambil memeluk lengan Xiumin)
Xiumin: Lah makan jelah.
Ji hyo: Jom duduk.
(Selesai makan mereka bergegas bertolak ke SM Entertaiment untuk latihan sederhana.)

Bersambung mian x best

Misi ExoWhere stories live. Discover now