Part 5

3.8K 237 0
                                    


Lay: Hyung,gwengchanna ??? (sambil memegang Xiumin yang hampir terjatuh)
Xiumin: Hyung,ok. (Jawab Xiumin lemah)
Ji hyo: Oppa !!! (mengangkat tangan Xiumin lalu diletakkan di atas bahunya)
Xiumin: Oppa oklah Ji hyo.
P.Ji hyo: Macam mana keadaan dia ???
Doktor: Dia ok,cuma perlukan banyak berehat.Saya rasa sejarah lampau dia menganggui dia sewaktu tidur.
Ji hyo: Oppa saya ok kan doktor ???
Doktor: Jangan risau,dia akan baik dalam 2,3 hari ni.Saya dah serahkan ubat kepada dia,supaya dia tidak dapat mimpi buruk seperti ini lagi.
P.Ji hyo: Terima kasih doktor.Cik,cik masuk kereta dulu biar uncle pergi uruskan bil hospital dulu.
Ji hyo: Ok.Mari oppa.
(Mereka berdua membawa Xiumin sehingga ke dalam kereta.)
Luhan: Kau ni mesti diet berlebihan kan ???
Xiumin : Mana ada ??? Aku cuma skip makan tengah hari tadi.
Ji hyo: Kenapa oppa skip ??? Oppa tahu tak,kesihatan oppa sekarang menurun ??? Patutlah oppa nampak kurus.
Kris: Tadi doktor bagitahu yang sejarah lampau kau menggangui kau sewaktu kau tidur ??? Sejarah apa tu ???
Xiumin: Entahlah. (sambil mengangkat bahunya)
Luhan: Ehh,Xiumin kau tahu tak tadi saeng kesayangan kau ni tolak bahu aku punya kuat disebabkan aku goncang badan kau.
Xiumin: Kenapa buat macam tu Ji hyo ???
Ji hyo : Yang tu pun nak mengadu.Tak da lah oppa,oppa yang muka macam perempuan ni goncang badan oppa kuat sangat.
Luhan: What ???!!!! Muka macam perempuan,dia ni memang nak kena lah !!!! (mengenggam penumbuknya)
Ji hyo: (menjelirkan lidahnya kepada Luhan) Oppa kenapa nama oppa Xiumin ???
Luhan : Biar kat dialah nak nama apa pun.
Ji hyo: Diamlah,sibuk jer.
Xiumin: Korang ni bagi orang stress je tahu tak.Tu nama stage oppa.
Ji hyo : Ouhhh.
Luhan : Tak pernah keluar rumah memang macam tu satu apa pun tak tahu.
Ji hyo : Ishhhh,kau diam boleh tak ???
Luhan: Amboi,cantik bahasa.
Ji hyo: Baru nak tahu ke ??? Banyak lagi bahasa yang indah untuk aku bawak keluar tahu ???
(Luhan dan Ji hyo pun bergaduh seperti anjing dan kucing.Xiumin makin ligat melayan karenah mereka berdua kerana dia berada diantara mereka berdua.)
Xiumin: Diam boleh tak ??? Lagi sekali korang macam ni,aku keluar dari kereta ni dan naik kereta lagi satu.Puas hati,korang bergaduh pun tak da sapa nak dengar.
Ji hyo: Mianhe,oppa.
Luhan: Mianhae,chingu.
(Keadaan kembali tenang setelah Xiumin memberi peringatan kepada mereka berdua,semakin lama perjalanan mereka pun tiba di rumah Ji hyo.Ji hyo serta merta memapah Xiumin untuk ke biliknya.)
Luhan: Ishhh aku rasa macam nak mengaku jer yang Xiumin tu bukan oppa kandung dia.Puas hati aku.
Kris: Janganlah kau tahu kan apa tujuan kita datang sini ???
Luhan : Yeoja tu kurang ajar sangat.Aku benci dia.
Chanyeol : Hyung,orang kata jangan pernah benci orang kalau tak......
Baekhyun : Kita akan terpikat dengan orang tu sendiri.
Luhan :Tak danya aku akan suka perempuan garang mcm tu.
Kris : Ye lah tu.
(Hari sudah semakin lewat,mata para ahli Exo sangat berat untuk dibuka.Mereka tidur dalam satu bilik kerana mereka malas berjalan ke bilik masing-masing.)

Bersambung mian x best.

Misi ExoWhere stories live. Discover now