Hoofdstuk 4

30 2 1
                                    


Ook die schooldag ging snel...
Mijn vrienden of toch de mensen waar ik mee opgeschept zit, waren weer saaie dingetjes aan het doen. Mijn vriend was ziek en voor de rest was er echt niets cools te beleven.
De bus was ook een eenzame boel en ik was blij toen in mijn rugzak weg kon leggen en me kon neerploffen op mijn bed.

Dagen gingen zo voorbij en zondag kwam al snel.

"PING!" Vermelde mijn gsm. Ik keek wie het was.

Lucas : kom om 13u naar de plak op het papiertje ;-)

Ik: zal ik doen :)

Ik keek op de klok, 12u dat is nog een uur.
Hopelijk zijn zijn vrienden vriendelijk tegen me.
Eigenlijk weet ik totaal niet wat ik zou moeten verwachten. Hij sprak nooit zo vaak over zijn vrienden.

Misschien moet ik de plaats is opzoeken. Dus nam ik mijn laptop er bij en tikte het adres in. Het was een klein cafeetje dat er zeer gezellig uit zag.
Maar het was wel ver dus ik zal over een paar minuten moeten vertrekken.

Ik maakte me al klaar en keek in de spiegel. Ik had een wit topje onder een geruit hemt aan. Mijn broek was donkerblauw met de uiteindes opgerold en ik had bordeaux vans aan. Mijn haar droeg ik los, gewoon los, niets van kleine frulletjes in mijn haar. Nee, los was goed genoeg voor mij.

"Waar ga je heen schat?!" Vroeg mijn moeder toen ik beneden mijn jas begon aan te doen. "Ik ga al vertrekken." Gaf ik als antwoord.
"Is het dan niet veel te vroeg?!" Ik legde haar uit dat het plekje ver genoeg weg lag om nu al te vertrekken.

Ik nam mijn fiets en begon te fietsen. Onderweg zag ik een paar mensen dat ik kende en dus knikte naar hun of glimlachte als ze oogcontact maakte.

Toen ik mijn fiets had weg gezet en op de klok keek zag ik dat ik juist op tijd was. "Niet één seconde te laat." Zei een stem achter me. Ik draaide me direct om en keek naar de twee schoenen, het waren jongens schoenen dus een jongen was het al zeker. Mijn hoofd ging zo stil aan naar boven tot ik zijn gezicht zag.

Het was Lucas, "Hay." Zei hij. "Hey"
Hij keek wat onzeker maar dan zij hij stotterend "Hier" en overhandigde me een skateboard en gebaarde dan naar binnen. "Er zijn al een paar vrienden binnen. Kom je mee naar binnen?!" Ik knikte en volgde hem naar binnen. Het leek een beetje op de style van Starbucks maar dit had meer kleurtjes dan ik Starbucks. Binnen was het vrij druk. Er waren veel tafeltjes maar zijn vrienden zaten ergens in een hoekje.

"Mensen, dit is Luna." Ik knikte naar hun en ging zitten naast Lucas.

Lucas begon ook de rest van het tafeltje aan te duiden. Ze waren met zen drieën. "De jongen daar in de hoek met blonde krullen is Sam. Dan de jongen naast hem met kort bruin haar is Thomas. En dan heb je deze idioot op de kop van de tafel met zwart haar, dat is Garlian. En aan iedereen, dit geweldig meisje is Luna." We moesten allemaal lachen door de manier waarop hij iedereen voorstelde.

Ik had in het cafeetje niet echt iets gedronken. Niet dat ik de kans niet kreeg maar omdat ik geen dorst had.
"Laten we gaan... Anders zijn we nog te laat." Zei Sam. "Sam heeft gelijk gasten." Voegde Lucas er aan toe.
Ik volgde gewoon de rest en gelukkig was is niet de enige met een fiets. Garlian ging vandaag niet mee skaten. Hij ging gewoon mee om met zijn vrienden te praten. Er gaan geruchten dat zijn vader zijn skateboard in twee brak. Ik geloof er weinig van. Garlian zei dat dat de geruchten ook niet kopte.
De rest was ondertussen aan het skaten.

Het pleintje of parkje wat je het ook kunt noemen was vrij groot. Er stond al een groepje van een paar jongens.
Ik legde mijn fiets ergens weg en liep toen naar Lucas toe. "Jongens dit is Luna, ze gaat vandaag mee skaten. Ik ben namelijk haar nieuwe leerkracht." Ik lachte als antwoord en vervolgens stelde een meisje met lang ros haar zichzelf voor. "Hay, ik ben Hanna. Ik ben echt blij dat er nog een meisje in onze skate groep zit nu." Ze had een hipster style. Voor de rest waren er nog 2 jongens. De ene met blond haar en de andere had warrig bruin haar. "Ik ben Matt." Zei de jongen met bruin haar. En da andere vulde zijn zin aan. "En ik Joe."
Ik stelde even iedereen op een rijtje.

Sam , Thomas , Garlian , Hanna , Matt en Joe.

****************
Hay, lang geleden he?!
Ik weet het... Maar Hey! Beter laat dan nooit.

Love ya xx
Anke x

MattWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu