Syiha menyedut minuman jus dihapannya sambil diperhati lelaki dihadapannya. Entah ada ke tidak hutangnya dengan lelaki ini. Mahu sahaja aku korek biji mata mamat ni. Desis hatinya yang jahat. Jangan Syiha. Desis hatinya yang baik pula. Syiha mengeleng.
"Saya Bend!"
"Shiela!" Dia bohong akan namanya yang sebenar. Syiha menghulurkan tangannya dahulu.
"Shiela? Sama cantik dengan orangnya"
"Yep? Ahh..tak ada lah" Kehadapan sedikit merapati meja. Bend menyentuh tanggan kanan Syiha. Lalu dia meletakan sekuntum bunga ros merah di atas telapak tangan Syiha.
Kenapa mesti merah? So Lapok. Ujar hati Syiha. Sebetulnya dia lebih gemar bunga yang bewarna putih.
Kenapa tak warnah suci sikit macam warna putih ke. Ujar hatinya lagi."You drink wain?"
Syiha memandang tepat ke wajah Bend.
"Of course!"
Makan malam disertai Wain dan bunga ros merah.Jam ditanggan dikerling, sudah lima minit dia menunggu di airport tapi batang hidung orang yang menjemputnya tidak muncul-muncul. Nasib ada bodygurdnya yang lebih kurang sepuluh orang ni menemaninya.
"Welcome to Bali Tuan Muda Zehrul Adyan Tun Arif Tun Irman Harris!" memang seharusnya perlu menyebut penuh lengkap panjangnya nama setiap kerabat yang berpangkat dijemput pemandu pelancong bersama dengan pemandunya yang dilantik menjadi pemandu di Bali.
"Ok" Zehrul memakai kaca mata hitamnya jaket hitam diambil dari tempat duduk lalu diletakkan ke tanggan.Sesampai sahaja di depan home stay.
Zehrul mengambil kunci biliknya dari pengurus home stay yang berpakaian seragam home stay yang bewarna hijau berline merah dan berskirt.
Rambut pekerja wanita itu disanggul kemas. Juga dia memakai both putih di lehernya. Itu lah salah satu ciri-ciri pakaian pekerja di home stay ini.Tidak pulak dia sedar yang sekarang sudah memasuki jam 3 pagi. Megat bangun dari duduknya. Dengan terhuyung hayang memaut didinding sahaja bagi menyokong dirinya yang sudah dikhayalkan dengan mabuk.
Dia bergerak juga keluar dari club dan mengeluarkan kunci keretanya. Lalu menekan beberapa kali bagi mencari dimana letaknya kereta miliknya.
Berjalan sedikit demi sedikit membuka mata seluasnya. Jari telunjuknya menunjuk ke arah satu kereta bewarna putih di hujung seberang jalan. Dengan tidak berdaya dia kuat bertahan menolak dirinya dengan menolak semua yang disentuhnya bagi mengerakan tubuhnya. Pin!!!!! Pin!!!!!!
Megat berpaling melihat ke kanan. Dari arahnya terdengar bunyi hon kereta. Dan cahaya yang menyilaukan matanya menyebabkan dia menutup mata serapatnya. Dengan separuh sedar dia dapat merasai pipinya melekap di tar jalan raya. Lalu tubuhnya kini berbaring di jalan. Orang yang berada dikawasan itu berpusu-pusu mengelilinginya.
YOU ARE READING
Tak Taken? Tak Single?
RandomKisah dua hati yang tidak pernah sesekali mahu mengenali Cinta antara lelaki dan wanita. Setelah hati disakiti orang yang disayangi dan seorang lagi telah dipaksa melupakan oleh kekasihnya sendiri. Takdir menemukan mereka. Dua jiwa mencuba memamaink...