3

362 19 3
                                    

Medya:Berk Genç

Yalın kapıyı acarken bende etrafa bakiyordum. Kapıyı actiginda ikimiz birden iceri girdik. Eve girdigim an icim karardi bu ne ya her yer siyah beyaz. İnsan birazcik renk katar suraya. Yalın beni yonlendirince birlikte salona girdik salon kocamandi. Bir tane ortada L koltuk ve iki tane tekli koltuk vardi ortada da bir tane siyah beyaz sehpa vardi. Su anda Yalinlarin zengin oldugunu tamamen anladim.
"Eee beyendin mi bakalim evimi. "
"Evet evin gercekten cok guzel ama siyah beyaz icim cok karardi. "deyip gulunce Yalin da guldu. Gulusu. ........ah o gulus cok guzel. Beni benden aliyor. Her neyse ciddileşelim.
"Seviyorum siyah beyazi beni yansitiyor bi nebze "
"Hmm peki. Eee Aşkın nerede."
"o yukaridadir. Bazen bana kalmaya gelir onun icin yukarida odasi var. "tam o sirada Aşkın diye umdugum cok guzel bir kiz assagiya indi.
"Hoşgeldiniz abi "dedi ve yanima gelip hemen sarıldı."Rüyaaaa " diye bagirdi. Çok sirin bir kiz ya. Tabi o beni taniyo ama ben tanimiyorum. Ayrildiktan sonra bende gulumseyip. "Sende Aşkın olmalısın. Abin bahsetti biliyorsundur hafızam gidik. " deyince ikimizdi gulmeye başladık.
"Biliyorum biliyorum. Sana hatırlatırız merak etme. "
dedi.
"Evet kızlar sohpetinizi boluyorum ama bizim cocuklar geliyor. Ruya sni tekrardan bizim cocuklar la tanistirayim. "
Dedi gulerek. Buna bende gulmustum. O sirada kapı çaldı. Aşkın kapıyi acmaya giderken bizde Yalinla L seklindeki koltuga oturduk. Cok sıcakkanlı bir kiz kardesi varmış . Tam benim kafadan. Gerçi benim kafadan diyorum ama kafa bomboş benimsjsjsjs.Ben evi iyice incelerken içeri benim yaşlarımda diye umduğum iki kişi girdi .arkalarındanda Aşkın ile onun yaşlarında bir oğlan girdi . Yalın ayağa kalkınca bende yanlarına gittim ve kızla sarılırken diğerleriyle tokalaştım . Yalın benim yaşımda diye umduğum sarışın oğlanı gösterip "Bu rüzgar "dedi sonra yanındaki sarışın kızı gösterip "Bu da Rüzgarın sevdiceği Açelya "diyince biz Sevdiceği lafına güldük . Demek ki birbirlerini çok seviyorlar ki sevdiceği dedi diye düşündüm içimden .Yalın son olarakta Aşkının yanındaki hafif esmer oğlanı göstererek "Bu da bizim sap kardeşimiz Berk "diyince Berk gülerek Aşkına baktı .Bir şey var araların da ama sonra öğreniriz artık .Hepsi bana selam verdikten sonra koltuklara oturdular .Bende oturunca ilk sohpeti Açelya açtı"Eee Rüya sen şimdi hiç birşey hatırlamıyormusun ?""Hayır hiç bir şey hatırlamıyorum.Sanki yeni doğmuş bebek gibi etrafı tanımaya çalışıyorum "diyince bende dahil herkes güldü .Ne kadar şanslıyım.Annem ve babam ölmesine rağmen bir tane daha ailem varmış meğer. Aslında hafızamın kazadan sonra gitmesi iyi birşey çünkü her zaman o kaza aklımda olabilirdi.Kayıp.Hayatımın yeni kelimesi .Hafıza kaybım .Anne baba kaybım.Bir kelime sadece bir kelime bile hayatımı anlatmaya değer şu anda .Burada ne kadar mutlu görünmeye çalıssamda içim kan ağlıyor denirya işte öle oluyor şu anda banada ."Hadi oyun oynayalım"Berkin sunduğu fikiri herkes onaylamış bana bakarken bende onayladım .Sonuçta ne kadar ruhum yorgun olsada onlara bunu yansıtamam ."Ne oynıyacağız"dedi Rüzgar.Aşkın"Monopoly"diye bağırdı.Biz onaylafık ama ben oyunu bilmiyorum ki."iyide ben oyunu bilmiyorum. Bana öğretirsiniz artık ."dedim.Yalın"Tabi hayatım ben sana öğretirim." diyince Aşkın oyunu almaya gitti.Bizde onu beklerken sohbet ediyoduk.Aklıma gelen soru ile Rüzgar ve Açelya ya döndüm ."Siz nası tanıştınız "Rüzgar hemen cevap verdi ."Biz üniversitede tanıştık .Zaten aynı sınıftaydık.Sonra bir gün Yalınlarla kantinde otururken Açelya geldi ve 'Rüzgar ben sana aşık oldum lütfen benimle çık 'dedi .Eee tabi ben okulun popi si olunca .Her neyse işte bende 'iyi madem öle olsun çıkalım 'dedim ölelikle çıkmaya başladık "deyip alayla gülmeye başladı .Açelya hemen söze atladı "Hayır öyle birşey olmadı asıl gerçek hikaye şu "deyip anlatmaya başladı ."Biz dediği gibi üniversitede aynı sınıftaydık .Aslında ikimizde birbirimizden hoşlanıyormuş ama haberimiz yokmuş .Hadi beni anlarım kızım sonuçta utanırım ama bunun yaptığı erkeklik mi ya "deyince Rüzgar hemen sözünü kesti ."Niye öle diyosun kızım .Bide yaptığım çıkma teklifini desene ."Açelya devam etti"Ha evet su 1 sene sonra ettiği çıkma teklifi .Ama şimdi gunahını almim çok güzel bir teklifti .anlatıyorum. Şimdi bizim bir tane ortak arkadaşımız var yani Ece bnim arkadaşım Mert te Rüzgar ın .işte Mert Ece ye 14 şubat sevgililer günün de bir parti düzenlemiş ama buna bütün arkadaşlarımız katılacaktı öle olunca bende gitmiştim.Partide masamda otururken bir anda Rüzgar sahneye çıkmıştı .Ben ne yapacak diye bakarken beni yanına çağırmıştı. Ben im aklımın ucundan geçmeyecek birşey yapmıştı .Çıkma teklifi edip bir anda ı......ı...."Açelya nın utanarak söleyemediği şeyi Rüzgar tamamladı."Öpmüştüm "dedi gülerek orada bizde gülmüştük. Gerçi bende utanırdım.O sırada içeri Aşkın girdi ama elinde oyuna dair hiç birşey yoktu."Malesef hiç bir oyun yok .Ben oyunları bizim eve götürmüştüm abi " dedi . O sırad bizden 'aa ' gibi sesler çıktı sonra aklıma gelen fikirle onlara döndüm"Üzülmeyin bizde doğrulukmu cesaretlikmi oynarız. Hem evde elbetki bir şişe vardır "diyip Aşkına baktığımda "Var hemen alıp geliyorum siz şu sehpanın etrafına oturun "dedi ve şişeyi almaya gitti . Bizde yuvarlak sehpanın etrafına benim yanıma Yalın onun yanına Rüzgar onun yanına Açelya ve onun yanına Berk Berk in yanına da Aşkının oturması için boş yer bıraktık . Tam o sırada Aşkın elinde şişeyle gelip tek boş yer olan Berk ve benim ortamıza oturdu. İlk çeviren Aşkın oldu. Şişe döndü döndü döndü ve en sonun da benim ile Berk in arasında durdu soran kişi bendim . "Doğrulukmu cesaretlikmi?" Berk doğruluk diyince bende merak ettiğim soruyu sordum " Sevdiğin biri varmı?"o sıra da Berk güldü ve "Var " dedi . O sırada herkesten bir 'oooooo 'nidası çıktı ."Karşim aşkolsun bize niye demiyosun"diyince Yalın Berk Yalına bakıp "öle gerekti "dedi . Yalın da fazla üstelememek için "öle olsun elbet bigün söylersin "dedi . Sonra şişeyi Berk çevir di ve şişe Aşkın ile Yalın arasında durdu soran kişi Aşkın dı"Dogruluk mu Cesaretlik mi ?"diyince Yalın"Dogruluk "dedi. Askın "Evett abi soruyorum "diyince Yalın "sor"dedi . "Rüyadan önce birisine aşık oldun mu yoksa Ruya ilk mi?"
Gercekten bu soruyu bende merak ediyordum ama daha kac kisi ile ciktigini bile soramadım. Yalın Rüya dan önce 3 kisi ile ciktim ama ilk askim o "diyince cok mutlu oldum. Tabiki de 3 kişi ile ciktigina değil ilk aşkının ben olduğuma. Benim demi ilk aşkım o ki yoksa Yalın dan önce biri varmiydi. Şimdi onu sorup tatsizlık cikarmayayım. Bu sefer çeviren Yalın dı. Döndü döndü ve en sonun da Yalın ve benim aramda durdu. Soran kişi bendim. "Dogruluk mu Cesaretli mi ?"deyince Yalın biraz düşündü ve"Senin şimdi merak ettiklerini vardır. Dogruluk."dedi. Doğru bildi gerçekten. Çok merak ettiğim şeyler var ama öncelikle başka birşey soracağım.
"Benim çıkma teklifim nasıl oldu?"bunu merak ediyordum Rüzgârın ssürprizinden sonra bakalım Yalının ki nasıl birşey. Yalın önce Ruzgara baktı sonra yine hastanedeki gibi kulak arkası kızardı. Bunun nedenini en kısa zamanda öğrenmem lazım. "Benim...........öyle ışte biranda 'cik benimle'dedim. Ben fazla romantik değilim de."
deyince şok oldum. Odun ya bildigin katıksız. Rüzgârın sürprizin bak bide bizim oduna. Mal çocuk ama kabul ettiğim göre ..........
"Ben de kabul ettim oylemi ?"dedim ima ile. O sırada herkes gülüyordu. Rüzgarda Yalının bakisindan sonra gülmemek için dudaklarını bastırıyordu. "Gerçi kalp bu otada konuyor böyle odun da "dedim elimle Yalını göstererek. Yalın herkes daha çok gulmeye başlayınca konuyu değiştirmek için "Ya hadi yunan dönelim sıktınız"dedi. Bizde fazla uzatmadan oyuna dondük. Bu sefer ben çevirdim. Döndü döndü bizim aşk kumrularının arasında durdu. Soran kişi Ruzgardi. "Dogruluk mu Cesaretli mi birtanem?"dedi. Acelya "Cesaret"deyince biz hepimiz 'ooooo'dedik. Kendine güvenen kız valla helal olsun.
"o zaman çık bahçeye 'Lan ben bu çocuğa aşığım 'diye bağır. "
Dedi. Açelya hiç bozuntuya vermeden "yaparım ne var "dedi. Hep beraber bahçeye ciktigimizda hava güzeldi. Acelya bahçenin ortasına geldi ve bağırmaya başladı. Bir yandan da eliyle Ruzgari gösteriyordu. "Ben 'bu öküzü 'öküz olsada seviyorum be "biraz cümleyi değiştirmişti ama yinede söylemişti. İçeri geçtiğimizde Rüzgâr Açelyaya
"Benim ne öküzlügümü gördün aşkım.........aşkolsun."ddi dudaklarını büzerek. Açelya da Rüzgârın yataklarinin sıkarak "sen benı tatlı öküzumsün "dedi ve yangindan öpüp çekildi. Rüzgâr yumuşamıştı. Açelyanin yanına gitti ve sarıldı. Sonra oyunu devam ettirmek için sehpasına etrafına aynı sıra ile oturduk. Çeviren Açelya idi. Sise döndü döndü ve en sonunda Yalın ile Aşkının arasında durdu. Soran kişi Yaındı. Hadi bakalım kardeşine ne soracak acaba. "Dogruluk mu Cesaretli mi küçük hanım ?" Aşkın birazcık düşündükten sonra "dogruluk "dedi. Yalın hiç dusunmeden sorusunu yöneltti demekki biliyormuş ne soracağını. "Sevdiğin biri var mı bakalım?" dedikten sonra kısık sesle "İnşallah yoktur. O kişinin sagligi için. "dediğine biraz kıkırdamıştım.ama sadece ben duymuştum. Askina baktigimda sadece 'ı a'gibi sesler çıkarıyordu. Bende cevap veremeyeceğini anladigim için "Yalınnnnnnnn"diye bağırdım. Yalın kulağını tutarak "Niye bağırıyorum hayatim dibindeki ya ışte. "dedi. "Dibindeki ama ........ı..ı.........yaşey..ben acıktım. dedim sonlara doğru bagirarak. Yalın bana 'şimdi sırasımı der gibi bakınca bende "Hemde çok " dedim. Yalın ayağa kalktı ve bana kalkmam için elini uzatti. Bende elini tutup kalktım. Yalının arkasından giderken Askina kas göz işareti ile 'git 'demeye calisiyordum. Mutfağa geldigimizde salondan farklı giyerler karsilastim. Dolaplar mavi beyazdı ama masa yine siyahtı. Vazgecmez abi bu siyah beyazdı. " Ne istersin yemek ?" Yalının sordugu soru ile ona döndüm. Off benim karnım aç değildiki. Aşkını kurtarmak için soylemistim. Ah salak kafam başka yalan mi bulamadın. Şimdi ne diyeceğim ben , yemek yiyecek yerimde yok. 'acıkmadım'desem 'benle dalgami geçiyorsun.'der. Onun için bence sadece şu içeyim.
"Ya benim biranda midem bulandı. Ben en iyisi sadece şu içeyım." dedim karnımı tutarak. Aslin da midem falan bulanmıyor sadece ........başka bahane bulamadım napayim. Yalın yanıma gelip "ne oldu biranda ?" dedi. Canım ya benim için endişeleniyor. Off Aşkın off senin yüzünden yalan söyledim. "bilmiyorum ya...b-ben birazcık dinlensem geçer. "deyip mutfaktan ciktim. Yaşam iyi olacak midem bulamıyor ama yoruldum. "Yalın ben nerede yatacağım?"dediğimde Yalın "beni takip et "deyip merdivenlere yoneldi. Merdivenlerden çıkmadan önce bizim çocuklara 'iyi geceler 'dedim. Sonra Yalını takip ettim. Ahşap merdivenlerden ciktiktan sonra beyaz duvarlı üzerinde anlamadığım birsürü tablo olan koridordan geçtik ve en sondaki odaya girdik. Oda yine ve yine siyah beyazdı. Kesin burası Yalının odası. Ama ben burada kalamam ki. Sonuçta Yalının odası ben buraya yatarsam o nereye yatacak.
"Yalın burası senin odan mi ?"dediğimde Yalın kafasını olumlu anlamda salladı.
"peki ben burada mi kalacagim?"dediğimde Yalın "evet neden?"dedi.
"ne bileyim ......ı başka misafir odası falan yokmu ?" dediğimde Yalının gözlerinde değişik bir duygu vardı. Ama ne dedim ki ben. Normal bir soru sordum. Yani onunla aynı odada kalamam. Bilemiyorum neden ama .....ben daha sevgili moduna giremedim.
"Rüya bir sorun mu var?ben sana bu kadar yakınken sen bana neden bu kadar uzaksin?" Neden. Güzel soru ama bu sorunun cevabı bende de yok. Diyeceksiniz sende olmayacakta kimde olacak diye ama bunun açıklamasını bulamıyorum. Neden uzağım neden?

HAFIZA KAYBIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin