---
"Ainan sepatutnya buat macam ni tau , guna rumus yang ni" Ajar Hadi dengan penuh sopan . Tasyah, Aisyah dan Fattah yang duduk bertentangan dengan mereka berdua hanya mampu berbisik didalam hati .
'Sweetnyaaaaaaaaa' -Tasyah
'Ainan , untung nya kau' -Aisyah
'Ainan , Jeles nya aku kat kau' -Tasyah
'Andai aku ni hensem macam Cikgu Hadi tu kan best!' - FattahMereka bertiga ni belajar ke tidak?
hahahahahaha"Fattah ada apa2 soalan?" belum sempat Fattah menjawab . Aisyah mencelah , "Cikgu soalan yang ni macam mana nak jawab?" Soal Aisyah dengan penuh rasa teruja .
---
Bunyi loceng sekolah berdering , menandakan waktu rehat telah tamat .Ainan , Tasyah dan Aisyah berlalu pergi menuju ke kelas mereka . Hanya tinggal Fattah dan Hadi yang berada di Taman itu .
"Cikgu mesti syok kat Ainan kan?" Soal fattah sambil memandang Hadi dengan senyuman dan kening belah kanan yang terangkat sedikit . Hadi tersenyum .
---
Selama dua minggu Hadi berada di sekolah itu , Hadi lah tempat Ainan dan rakan-rakannya belajar tuisyen :'D tuisyen free! Semakin hari , mereka semakin bertambah baik dalam subjek yang mereka lemah .
TerimaKasih Cikgu Hadi .** Result Spm ** 03/03/2017
kelihatan Ainan , Tasyah dan Aisyah sedang berpelukan . Kedengaran mereka bertiga menangis teresak-esak .
'Guys , tahniah tau!' ucapan tahniah yang silih berganti kedengaran .
Sungguh mereka terharu dengan result spm mereka , terasa beban di bahu mereka selama 11tahun duduk di bangku sekolah hilang begitu sahaja . Alhamdulillah :'DDi sebalik kegembiraan mereka , terdetik rasa pilu dan sedih yang tidak tertanggung . Mereka takut , risau , sedih memikirkan kehidupan mereka selepas ini . Adakah mereka bertiga akan melanjutkan pelajaran ke tempat pengajian yang sama? atau? berpisah?
Persahabatan mereka selama 5tahun itu , bukan lah satu jangkah masa yang singkat .
Terlalu banyak suka dan duka yang mereka tempuhi bersama . Sungguh sedih .--
kantin sekolahAinan , Tasyah , Aisyah , Fattah , Faisal , Nizam dan Hakim sedang makan duduk di meja yang sama . Pelajar 5Sainscekap yang lain duduk di meja sebelah . Mereka makan sambil berbual-bual selepas menerima result spm . Terdetik perasaan sebak di hati mereka .
"Ainan , tahniah tau! nangis tak berlagu ak dengar semua subjek kau dapat A+ . Hebat sangat lah Ainan ni , 10A+ tu guys! Amazing!" Puji Fattah terhadap kepandaian Ainan . Rakan-rakan yang lain mengangguk tanda setujuh dengan kata-kata Fattah .
"Hadza Min Fadli Rabbi Fattah . Aku sendiri tak sangka kot . Aku rasa nak balik jer sekarang ni . Nak bagitau Ibu dengan Ayah" Jawab Ainan rendah diri .
Actually , result kelas mereka semua gempak-gempak . Walaupun kuat sangat bermain tetapi mereka tidak pernah lupa untuk belajar .
Ainan Manshahar 10A+
Fatihah Natasyah 9A+ 1A-
Aisyah Adriana 9A+ 1B+
Hakim Ahmad 9A+ 1C+
Mohd Abdul Fattah 9A+ 1C+
Mohd Faisal 8A+ 2A-
...---
'Ustazah Hafizahtul tak datang sekolah kenapa? sedih lah macam ni' Luah Ainan di dalam hati .
***
YOU ARE READING
"I'm Yours , Kekasih Halal Abang"
Romance"I'm Yours , Kekasih Halal Abang" Kisah dua hati yang saling memendam rasa dua tahun lamanya , dan akhirnya dengan sekali lafaz . Alhamdulillah . Sah! Muhammad Hadi , 20 tahun Ainan Manshahar , 17 tahun Tetapi, Kemanisan cinta selepas nikah antara A...