BAB 9

2.7K 128 8
                                    

***

"Ilove you , sayang" di kucupnya lembut dahi isterinya itu . "Iloveyoutoo , Abang" jawab Ainan , merendahkan nada suaranya kerana malu .

"Abang? sayang nak tanya sikit boleh?"
"Boleh sayang . banyak banyak pun boleh" jawab Hadi , di usapnya lembut kepala Ainan .

"Abang , nanti bila sayang sambung belajar , Abang pulak masuk U , kita macam mane? dapat jumpe ke nanti?" Luah Ainan , kelihatan airmata sedang bertakung di tubir mata milik Ainan . Hadi tersenyum , tidak terfikir dek akal Ainan risaukan perkara yang sama .

"Jangan risau sayang , kita hanya mampu merancang , Allah yang menentukan . Don't worry my baby , Allah's plan is better . Buat masa ni tak payah kusutkan minda fikir tentang tu okay, nanti tak comel . Asyik muncung aje" Jawab Hadi tenang . Tanpa di sedari Ainan , airmatanya yang bertakung tadi jatuh , mengalir ~ airmatanya mengalir :'D
"Ya Allah , cengengnya isteri aku ni" mereka kini duduk bertentangan , Hadi menyeka airmata Ainan dengan kedua belah ibu jarinya . Tetapi , entah mengapa airmata Ainan mengalir dengan derasnya .

Ainan berasa sungguh bahagia kerana dapat memiliki Hadi , jejaka impiannya itu . Dia takut kehilangan insan yang dia sayang , dia takut dekat U nanti Hadi bertukar Hati . Dia takut . Sungguh takut .

"Alololo ~ nangis lah sayang"
Di bawanya Ainan keduniya yang baru , di dakapnya kekasih halalnya itu dengan penuh rasa kasih . Ainan bersandar pada dada bidang milik Hadi , lama kelamaan Ainan semakin tenang . Hadi mengusap lembut kepala gadis yang sedang di dakapnya itu . Mereka tidak menghiraukan mata yang memandang :'D Who cares!

"Abang?" Ainan bersuara tetapi kedengaran agak serak basah . Well baru lepas nangis kot :D

"Ye , sayang" jawab Hadi yang sedari tadi mengusap lembut kepala Ainan sambil memandang keindahan lautan kebirubiruan ~ SubhanAllah . Indah :")

Sungguh Hadi bersyukur ke hadrat Pencipta , kerana dikurniakan seorang isteri yang memang sudah lama berkampung di lubuk hatinya yang paling dalam :") Well , Allah's plan is better . Sungguh! sukar bagi Hadi dan Ainan menahan hati , ingin diluahkan hasrat di hati tetapi di sebabkan ingin menjalinkan hubungan yang halal iaitu membina masjid , tidak sebaliknya ~ menjalinkan hubungan tidak halal . tidak di redhaiNya . Tidak sekali terlintas di benak fikiran mereka .

Meroyan . Sekian dan Kesian . Tarik Nafas! hembus , ambik feeling :'D

...

Ainan yang masih berada dalam dakapan Hadi . tersenyum . Kenangan 07/mac/2015 menjalar-jalar didalam ruang ingatannya .

"Abang! ingat tak , time abang ngan akak zatul teman sayang pergi bertanding untuk pertandingan syarahan tu?"

"of course lah ingat . Hari bersejarah tu" Dakapan mereka terlerai . Mata mereka kini bertentangan satu sama lain , dilihatnya airmata milik Ainan masih tersisa di pipi kanan dan kiri milik Kekasih halalnya itu . Dia tersenyum , seraya mengelap pipi comel Ainan . Ainan mulai blushing , malu . Haip! Ainan , hendak berapa kali kau nangis ni alahai , kesian Hadi :'D

"kenapa dengan haritu?" Tanya Hadi .
"Ingat tak abang tengah rileks rileks santai dengan akak zatul kat kantin tu . Sayang main terjah je bagi salam time abang ngan akak berbual?" Soal Ainan dengan riak wajah nya yang kelihatan teruja . Hadi mengangguk , anak mata nya tidak beralih sedari tadi memandang tepat ke arah wajah ayu Ainan , Kekasih halalnya itu ~

"Ni , sayang nak bahas sangat ni! penting! Abang kata haritu , Apelah sangat Hadi ni Akak , tak layak lah rasanya nak bla bla bla . ish ish . For your information abang aka suami Ainan! Abang sangat layak! layak sangat! malah lebih dari layak untuk jadi pembimbing sayang . tau tak? sekian . hheee" Ainan membebel dihadapan Hadi dengan lagaknya bersyarahnya . Nampak macam tengah membebel anak pun ada juga :D

Hadi tergelak melihat telatah isterinya itu . Bagi Hadi , kata-kata yang meniti di bibir Ainan sebentar tadi adalah pembakar semangat dan vitamin bagi Hadi untuk terus tetap teguh dalam membangunkan masjid yang sempurna bagi mereka berdua :")

"Ye sayang , Abang akan sentiasa ada dengan sayang selalu :') Abang janji jaga sayang abang ni baik baik . dah laa macam budak budak , asyik asyik nangis" Jawab Hadi seraya menarik hidung Ainan . Ainan ketawa .

***
😂

"I'm Yours , Kekasih Halal Abang"Where stories live. Discover now