BAB 15

2K 103 20
                                    

GLORY POV

What? its a miracle!
Ainan tu anak saudara mummy?
anak saudara mummy? Puan Halina?
Good! Hahahahahahahahaha
Senang lah kerja aku kali ni ,
So yes! kau tunggu kau Ainan , Kau ingat kau senang-senang aje boleh dapat Hadi? my jantung hati? kau salah betina!
pegi mati lah!

Glory Pov End .

Ainan tergamam , begitu juga dengan Hadi . Glory lantas bangun dan menyalam Ainan , huh! berpura pura baik pula dia . Haritu bukan main ganas kau tolak Ainan sampai jatuh . Ainan hanya melayan acuh tak acuh . Rasa macam diri terkena kejutan elektrik .

Apa tidaknya , Gadis ataupun perempuan yang tidak mahu dia jumpa untuk kali kedua , muncul dihadapannya sebagai anak angkat kepada Mak ngah sendiri . Huhu ~ Tergores hati ini . Hadi hanya berdiri kaku , tetapi tangan kanannya memeluk bahu Ainan . Dapat dia rasakan apa yang bermain di minda Ainan saat situ .

Setelah Glory duduk kembali ke tempatnya di sisi Puan Halina , Ainan terus menerja Ustazah kesayangannya aka Hafizahtul!

"Akak Zatul! sihat? lama dah sampai?" Tanya Ainan , seraya menghulurkan tangan kanannya . Ainan mencium pipi kanan dan kiri Hafizatul . Mereka berpelukan .

"Alhamdulillah sihat aje . Amboi lamanya dating , penat orang tunggu" Hafizahtul mencubit kedua belah pipi Ainan , Ainan hanya ketawa . Lantas Ainan menghulurkan tangan kanannya kepada Puan Haiza , ibu mertuanya yang sedari tadi menjadi cctv perbuatan mereka itu . Mereka berpelukan dan bertanya khabar . Encik Manshahar dan Encik Rizman rancak berbual di salah satu bangku yang tersedia .

Ainan tercari cari kelibat , adik beradik kembar kesayangannya Aiman dan Amira . Mereka berdua sedang bermain bersama dua sahabat Ainan , Tasyah dan Aisyah .

Ainan memalingkan pandangannya tepat ke arah suaminya , dan mengelipkan mata berkali-kali . Fahamlah suaminya itu . Hadi mengangguk . Lantas Ainan berlari pecut! Zap! berlari! kalah atlet , menuju ke arah Tasyah Aisyah dan adik beradik kembar itu .

"Amboi , korang dua ni! awal awal lagi dah comot . awwlolo" Usik Ainan , di usapnya rambut Amira dan di cubitnya pipi tembam milik Aiman . Haih! comel :")

"Weh! join lah kami , istana pasir kami dari tadi tak menjadi . Runtuh aje . Sakit hati aku" Rajuk Aisyah , geram dia . Berkali kali dia membina istana pasir , tetap gagal! Ainan ketawa , kemudian mengangguk perlahan . Tanda setuju lah .

"by the way , Ainan! anak angkat Mak ngah kau tu aku tengok macam tak betul aje . Nampak gedik aje aku tengok . Sakit mata . Hah! Tengok tu , asyik asyik nak rapat ngan suami kau euw . Tak malu" Tasyah berkata , dia memang . Bukan main bab bab cakap belakang ni . Well , kitakan kaum wanita yang memang dengan gosip berpisah tiada . Katakan huhu!

Mata Ainan meliar melihat gelagat Glory! Hadi duduk sana , dia ikut sama . Hadi duduk sini dia pun ikut sama . Ainan perasan  yang ibunya , Puan Liya juga sedang memerhatikan sikap gedik Glory tapi disebabkan tidak mahu timbul kecoh , Puan Liya pun berdiam diri dengan berbual bersama Puan Haiza dan Puan Halina .

Ainan menggeleng , "Entah lah , syah . Haritu aku pernah jumpa dia . hmm , siap langgar aku sampai aku jatuh . Sakit juga lah satu badan . Katanya tidak sengaja , tapi macam dirancang saja bagi aku ni yang merasa sakit . ee sakit hati" Ainan meluahkan perasaan sambil tangan giat mengumpulkan pasir ke dalam baldi kecil .

Terlopong besar mulut Tasyah dan Aisyah mendengan Ainan berhujah .

"Biar betik! So , dia main belah macam tu je lepas langgar kau?" Tanya Aisyah .

"ha'ah! Dia tolong kau tak?" Tasyah pula menyoal .

"Memang tak ah! Nasib baik Abang Hadi ade , kalau tak . Bertapa aku sehari semalam di parking lot tu . Sakit tahu . And one more thing! rupanya , hmm" Kata Ainan, Ayatnya agak tergantung .

Tasyah dan Aisyah mengerutkan dahi .

"One more thing? apa dia?" Tanya Tasyah mendesak .

Istana pasir terabai seketika ,takpe Aiman & Amira ada 🙈

"Hmm . Rupanya Glory tu belajar di matrikulasi yang sama dengan Abang Hadi . Dia siap dekat dekat lagi dengan Abang Hadi time tu , tapi Abang Hadi direct ajak aku balik . Kesian juga ak tengok gedik dia tak berbalas" Jawab Ainan , nak tersembur juga dia ketawa . Ketawa? Ainan . Suami kau tengah digoda tu sekarang .

"What?" Kata Tasyah separuh menjerit .

"Belajar dekat matriks yang sama? Oh God . Be careful Ainan , Aku tengok Glory tu macam tak boleh belah lah . Nak aku sekeh jer . euw" Kata Aisyah .

"Ha'ah , tu lah" Mereka berbual , sambil membina istana pasir besar , itulah impian mereka yang sudah sekian lama di cuba tidak pernah berjaya bukan gagal sebenarnya tapi diorang give up sebab terlalu penat ~

Sungguh mesra Ainan melayan Aiman dan Amira , Hakak nak tu nak ni . Ainan ambilkan . Hakak tolong isikan baldi biru Aiman ni boleh? Ainan juga isikan . Semua kehendak adikberadik kembar itu sentiasa dia penuhi .

Tetapi , kemesraan mereka itu telah menjadi bara api didalam diri seseorang . Telah menjadi arang yang sedang membahang ~

Puan Halina POV

Bukan main mesra kau dengan Aiman dan Amira eh . Aku perati aje langkah kau betina! Takkan sekali aku biar kau rampas kebahagiaan aku untuk kali kedua . Takkan sekali!

Aku takkan datang Malaysia ni lah kalau bukan sebab nak tengok hidup kau hancur , lagi lagi hancur time kau dah kawin ni . Senang sikit aku nak buat fitnah macam ni .

Kalau boleh , nak je aku bagi penampar kat muka kau! Tapi , tunggu . Masa tu pasti akan tiba . kau tunggu!

Hutang nyawa dibayar nyawa! tapi , takkan aku biar aku mati begitu saja . Biar kau rasa apa itu merana . Hahahahahaha .

Betina ni , tak payah nak trep suci sangat! di sebabkan kau aku hilang puteri aku! aku hilang separuh dari diri aku! Kau tak tahu! Yang kau tahu berpura pura hilang ingatan . Hey! pegi mati lah :3

Puan Halina POV End!

-------
Vote & Comment 😂😆👊

"I'm Yours , Kekasih Halal Abang"Where stories live. Discover now