THiRD P.O.V
Beberapa hari telah berlalu sejak peristiwa Kakuyo Land(yelah kot..),dan watak kegemaran semua---> si bos-comel-cuai-baik hati-Sawada Tsunayoshi masih lagi dalam latihannya dengan Tutornya,Si bayi Sadis tahap karma--->Reborn!Tsuna dan pelindungnya kini bergerak pulang daripada latihan.Mereka bergerak ke rumah Tsuna hanya semata-mata mahu menjamu masakan Sawada Nana,ibu Tsuna.Bagi Nana,lagi ramai orang datang ke rumahnya,lagi dia suka♡!
Ok,berbalik pada Tsuna.Tinggal 6 hari sebelum RING CONFLICT.Seperti kita semua tahu,Tsuna kini berlatih bersama Basil.Ayahnya,Sawada Lemitsu kini pulang ke rumah untuk sementara waktu.Hubungannya dengan Lemitsu bukanlah baik...
...Tunggu dulu.
Bukan itu yang saya mahu ceritakan...!
(*Vanitas:Dia dah mula merepek..*Uria:Senyaplah...!) Ehem.Dimana saya tadi?Oh,Mari kita teruskan cerita?TSUNA P.O.V
Uh...Badan aku seperti mahu berhenti berfungsi.Tak guna betul Reborn,dia memang seronok dalam membul--mengajar aku.Aku kini sekarang dekat bilik aku,bergolek-golek di atas katil..Mustahillah dengan badan aku yang berlebam-lebam dan bengkak ni aku nak buat begitu.Berapa kali aku nak ulang dekat dia yang aku taknak jadi bos mafia!
Cakap pasal Reborn,aku tak nampak pun Reborn sejak kami(dengan Basil) pulang.Tapi...Bagus juga dia tiada,malam ni aku pasti tidur dengan lena... *click*
...Atau tidak."Dame-Tsuna,nampaknya latihan awak akan berubah mulai hari esok." Umm..?Apa maksudnya?Bagaimana dia muncul di hadapan aku jangan tanya,sebab aku pun tak'kan' tau pun bila dan bagaimana dia berada di situ..."Ada sesuatu telah berlaku ke?"
Sepasang mata milik Reborn terselindung di bawah fedora berjalur kuning-ke oren(?).Reborn hanya senyap.Aku menelan air liur.Kenapa aku rasa esok akan ada sesuatu yang serius dan besar akan berlaku? "Dame-Tsuna,lebih baik awak tidur sekarang kalau taknak kena 'hadiah' daripada saya..." "Hieeeee!Ok ok saya tidur sekarang!" Pantas aku menyelimutkan tubuh aku.Aku memejam mata aku...
~~Keesokan harinya daripada Vanitas bergaduh dengan Uria semata-mata kerana mee seedap(sengal betul mereka berdua)~~
Ummmm......Sedapnya....Aku memeluk dengan erat.Lembutnya,terasa betul kehangatannya ...Hah..?Hangat?Sejak bila pula aku rasa hangat ni?Aku tak rasa Reborn yang aku peluk sebab aku hanya akan dapat tendangan daripadanya-senang cakap belasah aku.
Perlahan-lahan aku membuka mata.Aku menunggu sehingga jelas pandangan aku.Perkara pertama yang aku nampak ialah wajah mulus seorang gadis yang masih lagi nyenyak tidur.Aku mengelik mata.Bukan sekali tapi beberapa kali.Aku sedang memeluknya dan wajahnya beberapa inci sahaja dengan wajah aku.Aku menjadi kaku dengan situasi sekarang...
...."Tahniah dame-Tsuna,awak kini sudah selangkah menginjak ke dunia kedewasaan.Saya sangat terharu dengan awak"Berkatalah Reborn sambil mengelap air mata palsunya dengan sapu tangan(Leon).Dia sedang ber'complays' seperti nenek tua berpakaian kimono berwarna ungu(serius Reborn?!).
●
..1
●
...2...
●
3...
"...Hieeeeeeeeeeeeeee!!!!!Reborn??!!"
Aku pantas meleraikan pelukan sebelum terjatuh macam nangka busuk daripada katilnya.
"Se-sejak bila awak-tidak tidak-apa yang sedang berlaku?!Siapa gadis itu?!Bagaimana dia berada di situ?!"Aku menjerit histeria sambil menunding ke arah katil.*click*Muncung pistol kini berada di dahi aku.Bahu aku tersentak melihatnya.
"Berani awak menjerit ke arah saya,dame-Tsuna?Nampaknya latihan awak akan saya tambah lagi..."Sinis senyuman Reborn.Wajah aku dah pucat mendengarnya.
"Hieee!Tidak..!"Aku bergerak menjauhi Rebon dan tiba-tiba....
..."Uhmm...Di mana saya sekaran...?"
FIEZA P.O.V
".....Sayonara..."
Aku memandang sekeliling aku...Suara itu...Suara milik sahabat baikku...Mengapa dia buat begini?
".......Sayonara..."
Berhenti...Berhenti berkata begitu!Jangan sesekali ucapkannya!Aku tak mahu dengar.Aku benci perkataan itu...
'~~Pada suatu ketika...Sekeping memori bersamanya....
"...Sayonara maksudnya selamat tinggal..."Murni menulis perkataan tersebut di atas kertas.Sambungnya,"...dan perkataan ini amat saya benci.Pada saya,perkataan ini menimbulkan perasaan sedih dan benci...Seperti ditinggalkan oleh orang yang kita paling kasih.Ia amat menyakitkan hati saya..."
Aku merenungnya."Tapi tak semestinya.Awak tahu,perkataan ini juga boleh membawa maksud sesuatu yang gembira..?Seperti begini,walauapapun yang berlaku kita akan bertemu lagikan?"
Murni tergelak kecil.Jarinya bermain dengan pensil mekanikal berwarna kuning.Dia sedang melukis wajah seseorang...
"...Murni,kenapa awak negatif sangat dengan perkataan tu...?"
Sekilas aku terlihat riak sedih terlukis di wajahnya sebelum Murni memandang ke arah langit biru di atas kami.
"....Kerana itulah perkataan terakhir yang meluncur keluar daripada bibirnya..."
~~~
Ke-kenapa dia sebut perkataan itu?!Dia bencikannya,bukan?
"...Selamat berkenalan,Haffizatul Haffieza."
Si-siapakah itu...?!
"...Maafkan kebiadapan saya,saya tahu awak masih belum terima kenyataan tentang perkara yang baru berlaku,bukan?
Tapi,buat masa ini tentang saya kita tolak dahulu.Ada yang lebih penting yang awak perlu tahu sekarang."A-apa maksud awak..?!Siapa...
"...Shhh,bukan ke saya dah cakap tentang saya kita tolak ke tepi?Baiklah~♡!Mari kita mulakan,nama awak masih lagi nama awak,awak kini berumur 14 tahun ,awak mempunyai kuasa Moon Flames dan warna flamenya ialah perak ,awak merupakan pelindung bagi Vongola Famiglia,jangan risau saya akan ajar awak bagaimana mahu menggunakannya serta seni pertahanan diri~♡"
Tunggu dulu-apa maksud awak umur saya 14 ?Apa benda yang awak merepekkan ni?!
Vongola Famiglia...Apa benda tu?!!"...Bertenang dulu,Fieza-chan~Semua yang saya katakan ni untuk melindungi awak nanti di 'sana'.."
(○_=¿|||)...Fieza-chan?
"...Ah,awak nanti akan berada di Namimori,Jepun."<----(pembaca sekalian tahukan di mana ini?)
Namimo-...Je-Jepun?!!!Apa?!
"...Hohohoho~~Nampaknya dah tiba masanya untuk awak tersedar..!"
"..Semoga kita bertemu lagi~~♡"
Tunggu?!Apa yang sedang...---
||||||||||||||||||||||||||||||||¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡|||||||||||||||||||||||||
"Uhmm,dimana saya sekaran...?"Aku terkedu memandang seorang lelaki berambut coklat dan pacak dengan sepasang mata bulat berwarna coklat juga.Di sebelahnya terdapat bayi berpakaian sut(sejak bila dia tukar?!)bersama dengan sesumpah berwarna hijau di atas fedora.Kami bertiga merenung antara satu sama lain.
"Err...Saya Sawada Tsunayoshi,a-apa khabar?"
"Ciossuu.Nama saya Reborn.Mafia paling terkuat di dunia."
"Ha-Hai...Haffizatul Haffieza,se-selamat berkenalan...?"...Oh,dan pandangan saya menjadi gelap semulalah...
YOU ARE READING
KATEKYO HITMAN REBORN~FOREVER BE MY SKY~
FanfictionHafizatul Haffieza atau senangnya nak ingat-Fieza hanya seorang gadis biasa(normal kita cakapkan) berumur 18 dan sedang menunggu keputusan SPM bersama sahabatnya,Murni.Sehari sebelum pengambilan keputusan,mereka berdua bertemu secara kebetulan di ke...