Kapitel 8

348 12 5
                                    

Jeg havde nu ledt efter Thor i det meste af Gentofte, stadig uden at finde ham. Anthon gik ovre på den anden side.
"Anthon?" Spurgte jeg.
Han kiggede op.
"Har du set Thor?" Spurgte jeg.
Han kiggede lidt ned.
"Øhm nej" Sagde han.
"Anthon!" Sagde jeg.
"Han er hjemme hos mig" Sagde han.
"Kan jeg snakke med ham?" Spurgte jeg.
"Kun fordi du er god for Thor" Sagde han og kastede sine nøgler hen til mig.
"Tak Anthon, jeg skylder" Sagde jeg og gik hen mod Anthons hus, eller det troede jeg.
"Den anden vej" Grinte han.
Jeg vendte om og gik den anden vej. Jeg fandt Anthons hus og trak i håndtaget, der var låst. Jeg låste op, med de nøgler jeg havde fået af Anthon.
Jeg gik ind og tog mine sko af.
"Anth?" Råbte Thor.
Jeg gik forsigtigt hen i døren.
Thor kiggede overrasket på mig.
"Hvad laver du her?" Spurgte han.
"Thor, vi bliver altså nød til at snakke" Sagde jeg og gik hen til ham.
"Så du kan komme med endnu en løgnhistorie? Nej tak" Sagde han.
"Thor, du er ikke fair lige nu" Mumlede jeg.
"Sikkert ik" Sagde han.
"Du lod mig jo ikke snakke færdigt.." Sagde jeg.
"Hør, jeg har hørt nok og du må godt gå igen" Sagde han.
"Jeg går ikke før du snakker med mig" Sagde jeg.
"Ved du hvad? Jeg ved godt hvorfor dine forældre ikke kom. De er pisse ligeglade med dig, fordi du er en stor løgner" Sagde han.
Av. En tåre trillede ned af min kind.
"Thor, hvordan kan du bare.." Hviskede jeg.
"Bare gå" Sagde han og kiggede ned, som om han havde dårlig samvittighed.
Jeg nikkede og gik ud af døren. Wow, jeg var aldrig blevet ramt så hårdt før! Tårene trillede ned af kinderne på mig, det kunne godt være at jeg havde løjet, men stadig. Anthon kom hen mod mig.
"Hey, har i fået snakk.. Vent, er du okay?" Spurgte han.
"Tak" hviskede jeg og gik videre. Jeg gik hen af gaden. Jeg havde vel også fortjent den.. Jeg gik rundt om en sø, hvor skulle jeg dog ellers gå hen? Ligepludselig stoppede jeg op og blev helt svimmel. Jeg væltede bed på jorden og alt blev sort for mig.
Undskyld for et kort kapitel, men jeg har været virkelig træt.. Hvad synes i enlig om historien? Er den alt for kedelig?

You're all i need -CityboisWhere stories live. Discover now