part 1. Thanks oppa love u oppa.

378 13 0
                                    


Di universiti seoul korea 4 orang pasangan sweet couple. 4 orang ini adalah. Sjh,shie yie,kjk dan sehun. Setahun yang lalu sebelum kjk dan sjh bercinta. Sjh telah bercinta dengan chanyeol yang 2 tahun tua dari umur sjh. Tapi mereka putus akibat chanyeol tidak mahu risau tetang penyakit yg dihadapinya. Dah sjh akur dgn keputusan berputus dengan chanyeol. Walaupun sjh tidak tahu tentang penyakit yang chanyeol hadapi.

Cut- imbas kembali

2 tahun yang lalu, chanyeol telah memasuki kelas shie yie untuk sesi temubual tentang drama yang akan diterbitkan. Chanyeol tiba2, tertarik dengan kecomelan shie yie lalu chanyeol menegur shie yie.

Chanyeol: awak nama siapa? Boleh saya nak berkenalan? Awak pon dah sedia maklumkan yang saya senior kat sini kan?

shie yie: dah kenapa dengan mamat ni. 'Hai' pon x de tiba2 je rempuh tanya nama aku. Nak kenal lepas tu berlagak senior kat sini. Nak pikat aku tak teragak-agak (kata hati shie yie).
Disebabkan lama menunggu jawapan dari shie yie, chanyeol bertanya lagi pada shie yie, kali ni chanyeol bertanya dengan sopan.

Chanyeol: anneyonghaseo saya nak tanya?.awa....

Belum sempat chanyeol habis kan kata2nya shie yie terus memberi jawapan.

Shie yie: aneong saya shie yie panggil saja shie yie.... kalau nak kenal boleh tapi tak boleh lebih sebab saya dah berpunya.

Chanyeol:macam lah kau cantik sangat aku nak pikat (kata chanyeol dalam hati). Awak ni comel lah saya nak jadikan awak adik angkat je tak lebih dari tu..boleh kan?

Shie yie: oooo... kenapa tak cakap awal2 nak jadi oppa saya. Memandangkan saya pon tak ada oppa.

Chanyeol: nama saya chanyeol panggil je chanyeol oppa.. ooo maksudnya shie yie anak tunggal lah ya?

Shie yie: yup saya anak tunggal lagipon mummy dgn daddy hanya harapkan saya untuk mengambil alih syarikat mereka, dengan nada yang lembut lalu shie yie mengeluh, sambil memuncungkan mulut kalah donal duck.

Chanyeol hanya menahan ketawa kerana geli hati melihat perwatakan shie yie yang manja.

Chanyeol: oklah shie yie. Oppa kena pegi kelas seterusnya, nanti kita jumpa di kafeteria, oppa belanja balik nanti.

Shie yie: okey boleh je kalau oppa nak belanja shie yie. I always want if someone give me a free food.

Chanyeol: hahah(chanyeol ketawa) bye. Annyeong.

Shie yie: bye oppa.

Chanyeol terus menuju ke kelas untuk mencari sesorang yang membantunya nanti.
Dapatkah chanyeol mencari seseorang yang boleh membatunya?

Tunggu ep seterusnya.
Maaf kalau x best.
Harp enjoy dgn cerita saya ni...
Maaf kalau ada tertypo ke hehee.

Thanks oppa, Love u OppaWhere stories live. Discover now