part 6. Thanks oppa, love u oppa

187 9 2
                                    

Setelah 4 bulan jk dan jh bersama. Tiba- tiba jh mandapat satu berita yang memeranjatkan iaitu chanyeol telah disahkan meninggal dunia di hospital. Shie yie telah memberi tahu jh tentang kematian chanyeol. Shie yie dah tahu yang chanyeol telah menghadapi penyakit kancer hati. Dan dia juga tahu sbb chanyeol putus dgn jh. Beberapa hari  sebelum chanyeol meninggal dunia. Chanyeol ada menghantar pesanan pada adiknya  shie yie.

" shie yie oppa nak mintak maaf dengan shie yie, sebab oppa shie kana tutuo mulut tentang penyakit oppa pada jh. Oppa juga nak mintak maaf kat jh. Dan oppa nak berterima kasih pada jk sbb jaga jh dengan baik. Shie yie oppa ada satu permintaan nanyi bila oppa dh x ada nanti shie yie pergi ke  rumah omma oppa dan dekat omma oppa ada satu kunci, kunci tu adalah kunci rumah oppa khas untuk jh. Oppa nak shie yie bagi pada jh ya. Dan ckp kat jh. Yg oppa masih sayangkn dia sangat-sangat, dan bagi tahu dia yang oppa doakan jh dan jk bahagia selamanya."

Selepas shie yie menerima pesana dari chanyeol air matanya deras membasahi pipi. Sehun pelik melihat shie yie menagis sehun menarik shie dalam pelukanya dan sehun  mengambil telefon shie yie  lalu mambaca pesanan dari chanyeol.

Shie yie: sekarang awak dah tahu sebab chanyeol oppa putus dengan jh. Saya harap awak simpan rahsia ni sehingalah chanyeol oppa meninggal. Awak tolong jangan bagi tahu jk ya pasal ni.

Sehun: baiklah ( mengelap air mata shie yie) dah tak mau lah nagis2 lagi x comel lah girlfriend saya ni (sehun cium dahi shie yie).

Shie yie:hanya senyum nipis.

Seminggu selepas shie yie mendapat pesanan dari chanyeol.  Shie yie telah mendapat pesanan dari sesorang yang tidak dikenali. Dalam pesanan tersebut menyebut.

" Shie yie chanyeol dah x ada,  dia dah pergi buat selama- lamanya, tolong bagi tahu ji hyo ya"-omma chanyeol-

Shie yie menagis sambil mencari jh dia universiti,dalam 15 minit shie yie menjumpai jh berada di library. Shie yie terus duduj di depan jh. Jh terkejut melihat shie yie menagis.

sjh: shie yie knp nagis ni? Sehun buat kau ke? Sini aku hempuk dia.( jh control suaranya kera dia berada lybrary)

Shie yie:  jh... chanyeol oppa dah meninggal dunia pagi tadi omma dia bagi tahu aku.

Sjh: jangan main-main lah shie yie, aku tak percaya lah.

Shie yie: jh... buat apa aku nak main-main kau tahu kan kematian mana boleh buat main-main.

Sjh:ma...macam mana oppa boleh meninggal shie yie?..d...dia sakit apa?(jh menahan sebak)

Shie yie: sebenarnya oppa ada sakit kancer hati, aku dah lama dah tahu oppa sakit.semenjak dia putus dengan kau dia kata dia tak nak tengok kau sedih sbb kancer dia, dia tak nak kau sakit tengok dia sakit. Sbb tu dia terpaksa lepaskan kau jh.... dia terpaksa lepaskan kau...  dan bukannya sbb dia ada orang lain. (Shie yie menagis teresak-esak)

Sjh: kenapa kau tak bagi tahu awal-awal shie yie (jh menagis sambil menarik shie kluar dari laibray)

Shie yie: maaf ni semua pemintaan dari chanyeol oppa sebelum ni. Maaf kan aku jh. Jh... aku dapat pemintaan dari oppa, dia suruh aku bagi tahu kau. Dia suruh kau jumpa ommanya. Ni alamatnya.

Sjh mengajak shie yie pergi ke rumah omma chanyeol.

Sjh: oppa kenapa oppa tinggalkan jh, kenapa oppa tipu jh( jh menagis teresak-esak di rumah omma chanyeol)
Shie yie cuba menenagkan jh, walaupon dalam masa yang sama hati shie yie sebak atas kematian oppa angkatnya itu.

Shie yie: jh jangan lah macam ni kau kena sabar jh.

tiba2 Omma chanyeol datang dan duduk disebelah jh.

Omma chanyeol: jh sabar ya... aunty  sebagai ommanya  pon aunty  dapat rasakan kehilangan dia jh. Jh nah ni amanah dari chanyeol sebelum dia pergi.ni kunci rumah dia kata rumah ni khas untuk jh. Jh pergi ya nanti. Ni alamtnya.

Sjh: terima kasih aunty( jh terus peluk omma chanyeol)

Selepas pegi ke rumah omma chanyeol jh dan shie yie pulang ke universiti, sehun dan kim jong kook terkejut melihat muka sedih mereka lalu bertanya.

Sehun&kjk: sayang kenapa sedih ni?
Shie yie: chanyeol oppa dah x ada dia meninggal dunia pagi tadi.

Kjk: jh awak sabar ya, saya sentiasa ada di sisi awak.(jk tarik jh dalam pelukannya)

Jh: kenapa chanyeol oppa tipu saya, kenapa dia tinggalkan saya( jh menagis dalam pelukan jk)

Jk: sabar sayang, tuhan lebih sayang kan dia( jk peluk jh dgn erat lalu mencium ubun2 jh)

Sjh: op...oppa nanti teman jh pergi sesuatu tempat lps jh habis kelas boleh?

Kjk: jh sayang tak payah masuk kelas hari ni. Syg balik rumah tenangkan diri ya.

Sjh: araso oppa( jk melepaskan pelukan lalu mengelap air mata jh)

Dalam masa sama shie yie.

Shie yie: sehun...  chanyeol oppa dah tak ada.(menagis dalam pelukan sehun)

Sehun: sabar ya shie yie. Saya tahu apa yang awak rasakan sekrang ( peluk shie yie dgn erat)

Shie yie:erm okay lah awak. (Sehun melepaskan pelukan dan mengelap air mata shie yie) sehun saya nak masuk kelas dulu.

Sehun: shie yie sayang hari ni tak payah lah masuk kelas. Awak balik dan tenangkan diri ya.

Kjk: betul tu jh dgn shie yie. Pergilah balik tenangkan diri. Jh nanti oppa amik jh lepas oppa habis kelas petang ni ya.

Sjh: baiklah oppa

Shie yie dan sjh pulang ke rumah.  Shie yie dan sjh menagis sehingga mereka tertido.

Tunggu part seterusnya ya.
Maaf kalau x best.
Harap enjoy dengan cerita saya.😊

Thanks oppa, Love u OppaWhere stories live. Discover now