1 bulan sudah berlalu kisah yang amat perit bagi sjh. Kini jh mula rapat dengan jk. Pelbagai yang dilakukan jk untuk menenagkan jh dan mengambil hati jh balik. Tapi dapat ke jh menerima hatinya?
Dirumah ji hyo
Sjh: hati aku ni kenapa bila berada di sisi jk mesti hati aku berdebar, macam ada yang tak kena? Adakah aku dah mula suka dan syg kan jk. Tapi aku masih sayangkan chanyeol oppa. Oppa kenapa tinggalkan hyo( jh menagis sehingga tertido
Keesokan pagi. Shie yie mengejutkan jh dari tidurnya. Tapi jh tak bangun.
Shie yie: jh bangun nanti lambat kau masuk kelas. kelas kau pagi kan hari ni, jh....jh...( shie yie panggil jh berkali- kali tapi x menyahut. Shie yie memangang badan jh dan mendapati badan jh panas) jh kau deman ni.. sabar ya...
Shie yie menelefon seseorang
Shie yie: jk datang sini jh tak sedarkan diri, badan dia juga panas, boleh datang dan bawa jh pergi ke hospital?
Kjk: okey baiklah aku datang sekarang.(telifon dimatikan) mcm mana jh boleh sakit ni( kata jk sambil risau)
Dirumah jong kook
Kjk mengejut sehun dari tidurnya.
Kjk: sehun aku tak dapat pegi kelas hari ni.aku nak bawak jh pergi hospital. Shie yi tel aku kata yg jh x sedarkan diri, badan dia panas. Aku risau keadaan jh ni.Sehun: okay baiklah kau jangan risau nanti aku bagi tahu pensyarah yang kau ada hal. Kau jangan risau jh pasti okey.
Kjk: kamsahamida sehun yah. Aq pegi dulu. Kau jangan lambat pergi kelas.
Sehun: ne.
Kjk terus menaiki kereta untuk mengambil jh dan menghantar jh ke hospital.
Sesampai sahaja kjk di rumah ji hyo, jk terus memegang dahi jh dan mendapati badan jh panas lalu mengankat jh masuk ke dalam kereta. Dalam masa yang sama jh menyebut nama chanyeol....
Kjk: rupanya jh masih sayangkan chanyeol. Adakah awak demam ni sebab rindukan chanyeol jh? (Kjk menahan dari air matanya mengalir) jh saya janji saya akan jaga awak...
Di hospital
Dr keluar dari bilik kecemasan
Kjk: dr macam mana keadaan jh.
Dr: demam dia dah mula kebah. Awak jangan risau ya.
Kjk: baiklah dr boleh saya tengok jh?
Dr:ya boleh.
Kjk: kamsahamida dr
kjk terus masuk ke dalam wad, dan duduk di kerusi bersebelahan dengan katil jh. jh pulak sedang baring di atas katilnya
Kjk: adakah awak rindukan chanyeol sampai awak demam mcm ni? Awak saya nak bagi tahu yang saya sayangkan awak, saya cintakan awak, saya x boleh lepaskan awak. Saya dah lama pendamkan perasaan ni.
Sjh: betul ke awak su....su...ka.. da...n sa...yangkan saya jk?(jh buka mata perlahan-lahan)
Kjk: awak dah sedar jh? Ya saya suka dan sayang kan awak, dah lama dah cuma saya simpan sebab saya dapat tahu yang awak bercinta dengan chanyeol.
Sjh: betulah kata hati saya, bila saya dengan awak jk, saya dapat rasakan sesuatu yang saya tak tahu apa benda tu, tapi sekarang saya dah tahu jawapannya.
Kjk: apa jawapanya?( sambil tersenyum ke arah jh)
Sjh: jawapannya ialah saya suka dan mula sayangkan awak. Awak sangat baik dengan saya, awak sentiasa ada bila saya memerlukan seseorang di sisi saya.
Kjk: saya janji saya akan cintakan awak sampai bila2.
Sjh: terima kasih jk
Kjk: mulai skrg awak jgn panggil saya jk tapi awak panggil saya oppa ya (kenyit mata)
Sjh: araso oppa(senyum)
Cinta mereka mula mekar tapi ada sesuatu yg terjadi.
Tunggu part seterusnya.
YOU ARE READING
Thanks oppa, Love u Oppa
عاطفيةWatak Song ji hyo (sjh) Kim jong kook (kjk) Shie yie Sehun Chanyeol(cinta pertama song ji hyo) Yoo eun hye( nak rampas kjk dari sjh). Suzy( nak rampas sehun dari shie yie)