part 7. Thanks oppa, love u oppa

210 11 0
                                    

Setelah jk habis kelas, jk menelefon jh banyak kali tapi tak angkat. Kjk risau dia terus pergi ke rumah jh. Jk mengetuk pintu dan shie yie membuka pintu sambil mengosok-gosok matanya menandakan dia baru bangun tidur.

Kjk: shie yie jh mana? Aku call dia tak angkat.

Shie yie: jh ada kat dalam tengah tidur. Ni pon shie yie baru bangun tidue. Masuk lah jk.

Kjk: tak apa shie yie oppa paham. Thanks.
Kjk masuk dan dekat kan diri di kepala katil jh. Jk meneliti muka jh yang cantik dalam beberapa minit dia mengejut jh dengan nada yang lembut.

Kjk: ji hyo... sayang....bangun... oppa datang ni, jh kata nak pergi sesuatu tempat.

Sjh: arh...(jh mengeliat) oppa.. kenapa oppa ada kat rumah jh?

Kjk: sebab oppa risau kat jh lah.oppa call jh banyak kali tapi tak angkat.

Sjh: maaf oppa jh tak sedar phone berbunyi.

Kjk: tak apa oppa faham. Jh dh okey ke sayang?

Sjh: jh dah okey sikit dah.

Kjk: jh pergi siap-siap ya oppa tunggu kat luar. Saranghae jh.(lalu jk cium dahi jh yang masih duduk dia atas katil lagi)

Sjh: araso oppa. sarangheyo oppa.

Cut.

Jh dan jk pergi ke alamat yang omma chanyeol bagi pagi tadi.

Kjk: oppa rasa ni lah rumahnya.

Sjh: betul lah oppa ni lah rumahnya

Kjk: okey oppa parking kereta dulu ya.

Sjh:(senyum)

Kjk: okay jom. Kejap biar oppa buka kan pintu jh.

Sjh: thanks oppa.

Sjh membuka pagar dengan kunci yang diberi omma chanyeol. Kjk berjalan sambil memeluk pinggang jh. Dalam masa sama hati jh sebak untuk masuk ke dalam rumah tersebut, tapi jk memberi semangat pada jh.

Sjh: oppa jh rasa tak nak masuklah rumah ni.

Kjk: jangan lah kata mcm tu sayang. Marilah kita masuk sama-sama.( jk memujuk jh masuk ke dalam rumah tersebut).

Jk terus buka pintu dan tarik tangan jh masuk ke dalam rumah. Jh masuk tiba-tiba dia terlihat satu kertas yang tertulis namanya dia atas meja ruang tamu. Jh ambil surat tersebut dan baca, tiba-tiba air mata mengalir. Jk yang berada di sisinya mula memeluk jh.

"Dear my girl, maaf oppa tinggalkan jh, maaf oppa tak bagi tahu jh yang oppa sakit, oppa tak nak bagi tahu sebab oppa tak nak jh risau. Jh jangan lah marahkan shie yie sbb dia tak bagi tahu tentang penyakit oppa pada jh. Oppa gembira tengok jh bahagia dengan jk. Oppa sayangkan jh. Walaupun oppa sakit tengok jh dengan jk bersama. Tapi oppa tahu yang oppa dah tak lama dekat dunia ni. Oppa ada satu permintaan nanti jh dgn jk duduklah dekat rumah ni ya. Jaga rumah ni baik-baik. Akhir kata dari oppa. Oppa sayangkan ji hyo. Selamat tinggal jh sayang."

Jh terus menagis dan memeluk jk dengan erat. Jk faham situasi jh sekarang ni. Jk menenangkan jh dengan mencium dahi dan mengelap air mata jh.

Kjk: sayang jangan lah sedih lagi pasti ada hikmah disebailik ni

Sjh:ta...ta..tapi oppa...

Kjk: tak ada tapi-tapi, ini semua bukan salah jh, dan bukan salah chanyeol,tuhan dah tentukan semuan ni terjadi,.sayang jangan menagis lagi ya. Jom kita balik dah lewat malam ni.

Sjh: okay baiklah oppa. Kamsahamida sebab oppa ada di sisi jh

Kjk: oppa akan selalu ada di sisi jh selamanya oppa janji ( jk tarik dalam pelukannya)

Sjh: thanks oppa sebab selalu ada bila susah dan senang jh. Jh sayang oppa.

Kjk: oppa pon sayang jh. Walaupun dugaan yang datang kita berrsama ya. Lalu jk mencium dahi jh.

Adakah mereka akan hidup bahagia tanpa orang ke tiga? Tunggu part seterusnya ya.

Thanks oppa, Love u OppaWhere stories live. Discover now