BAB 3

859 22 3
                                    

Beberapa bulan kemudian...

FON di sebelah diambil. Jam di skrin fonnya dibaca. 0700, 12 April. Dia menggeliat.

"Hari ni 12/04. Sehun lahir 12/04/1994," kata Katniss yang masih mamai. "Jap! 12/04?! 12 April?! Hari ni la kan?!"

Katniss mengambil fonnya.

To: Sehun oppa
Yeoboseyo. Mian, ganggu pagi-pagi ni. Awak free tak hari ni?

Tak lama lepas tu...

From: Sehun oppa
Mianhe. Saya ade hal.

Katniss melepaskan keluhan.

To: Sehun oppa
Gwaenchanha. Hepi Bornday! Luv u...

Katniss baring sambil memandang syiling. Bibirnya menguntumkan senyuman. Dia akan buat surprise untuk Sehun.

Petang itu...

* Sehun, Kai n Kris tinggal serumah kat rumah Sehun

SEORANG gadis keluar dari rumah Sehun bersama seorang lelaki. Lelaki itu merangkul pinggang gadis itu lalu mencium bibir gadis itu.

"Bye, oppa. Saranghae," kata gadis itu sambil membuat flying kiss.

Beberapa minit kemudian...

"Anyeonghaseyo." Sehun berpaling untuk melihat pemilik suara itu. Dia sedikit tersentak.

"Katniss..." kata Sehun perlahan.

"Tak nak ajak Katniss masuk ke?"

"Eh, lupa pulak. Jom."

Katniss memerhati dekorasi rumah banglo itu. 'Takde yang berubah. Tetap sama macam kali terakhir aku datang. Lebih kurang sebulan yang lalu.'

"Awak bawak ape tu?" Tanya Sehun.

"Adalah. Kai dengan Kris mana?" Jawab aku.

"Diorang keluar sejak pagi. Saya keseorangan kat rumah."

'Sebenonya aku dah tau mamat dua orang tu takde. Masa on the way ke sini, aku ternampak diorang duk mengurat minah mana ntah. Tapi tang keseorangan tu pelik..! Minah tadi tu sape?! Hantu?!' Kata hati Katniss.

"Nanti awak makan dengan diorang, eh. Emmm... nak tanya boleh?" Sehun mengangkat keningnya yang bermaksud ape-dia. "Pompuan tadi tu sape?"

"Pompuan?!" Sehun buat-buat blur.

"Pompuan yang awak PELUK and KISS tadi." Katniss sengaja menekankan perkataan peluk and kiss.

Sehun tersenyum sinis. "Kalau camtu, aku terus terang je lah."

Katniss memandang wajah Sehun dengan penuh tanda tanya.

"Sebenarnya pompuan tu akan ganti tempat kau. Aku takkan couple lebih dari 3 bulan. Lagi-lagi dengan pompuan nerd cam kau. Sebab bagi aku, pompuan hanyalah barang mainan." Katniss tergamam mendengar kata-kata Sehun.

PANGGG! Katniss menampar Sehun. Tapi lelaki itu hanya tersengih. Air mata yang cuba ditahan akhirnya mengalir menuruni pipinya.

Dengan hati yang berdarah, Katniss pergi dari situ. 'Kau permainkan cinta aku! Nantikan pembalasan dari aku!'

Keesokannya...

TEMPAT Katniss yang kosong dijeling.

'Mana minah ni? Takkan sebab clash dengan aku tak datang sekolah..? Ke dia sakit? Yang aku nak kisah kenape?!' Kata hati Sehun. 'Tapi kenape aku rasa sakit bila tengok air mata dia semalam?! Tu bukan kali pertama aku tengok pompuan menangis sebab putus dengan aku, tapi... kali ni aku rasa lain.'

Cikgu Haha masuk ke kelas. Seorang gadis mengikutinya.

"Anyeonghaseyo. Saya Jennie Cullen. Adik Katniss unnie. Unnie saya suruh saya sampaikan pesanan ni. Dia mengucapkan terima kasih kepada semua classmatesnya dan semoga berjaya dalam pelajaran. Dia tak dapat datang sebab tolong omma mengemas rumah untuk perpindahan kami. Tu je. Saya minta diri dulu."

'Pindah?! Nape dia tak bagitau? Kau ni dah kenape?! Ikut suka hati dia la nak buat ape!' Detik hati Sehun.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

11 Februari 2016

PLAYBOY VS PLAYGIRLWhere stories live. Discover now