DAH seminggu aku berkurung dalam bilik. Mata aku pun bengkak sebab menangis. Tiap-tiap hari Jennie dan omma pujuk aku untuk keluar. Sometimes, Kyungsoo dengan Luhan. Tapi, aku still tak nak keluar. Tanda protes aku pada papa.
"Unnie~ Keluar la~" pujuk Jennie.
"Tak nak!" Bentak aku.
"Katniss~ Keluar la~ Think about your babies," pujuk omma. Aku mengusap perut aku. Huh~ Nampaknya aku kena mengalah.
Pintu bilik aku buka. Hanya ade omma and Jennie. Kelibat papa tak kelihatan. Good.
"Jom turun. Kyungsoo makes something special for you," kata omma.
Bau wangi menyusuk hidung aku. Kyungsoo memang pro bab memasak. Nama pun chef hotel 5 bintang. Mesti la pandai.
Aku makan dengan penuh berselera. "Ah~ Mashita~"
Omma, Jennie and Kyungsoo ketawa perlahan melihat gelagat aku. "You such like a kid, unnie," kata Jennie. Aku tersengih.
"Finally you get out from your room."
Aku berhenti makan bila mendengar suara papa. Selera aku mati. "You're the reason I locked myself in the room."
"You do that cause your ego! Not because of me!" Tengking papa.
"Why you didn't let me and Sehun..."
"Cause I worry about you!" Potong papa.
"Urgh~ You don't think about my babies? They need their father!" Aku naik ke tingkat atas. Mengurung diri di dalam bilik.
BORINGNYA. Omma and papa gi rumah aunty kat Busan. Jennie pulak keluar dengan Luhan.
Aku melayan perasaan di balkoni bilik aku. Mata aku pejamkan. Angin malam bertiup lembut. Menyapa kulit aku. "Oppa~ I miss you..."
"I miss you too..."
Aku terkejut bila ade tangan melingkari pinggang aku. Satu ciuman hangat mendarat di pangkal leher aku. Bahagia. Happy. Semua ade. Aku memusingkan tubuh.
"Papa told me that you locked yourself in your room. You did that cause you angry papa didn't let you go to Malaysia with me?"
Aku mengangguk perlahan.
"Papa did that cause he didn't want you to fall sick. If you sick, it'll effect our babies."
"I don't know. I'm being emo."
Sehun mendongakkan wajah aku. Bibir aku dicium lembut. Ciumannya turun ke leher aku. "I want you tonight," bisiknya pada telinga aku.
Butang kemeja Sehun aku buka satu persatu sementara dia mendukung aku ke katil. Dia mencium aku sambil membuka zip baju aku.
"Saranghae..." bisik Sehun.
"Nado saranghae..." balas aku.
3 bulan kemudian...
KATNISS bangun awal dari biasa. Dia turun ke tingkat bawah. Sunyi. Omma dan papanya tinggal di villa keluarga mereka sejak sebulan yang lalu.
Jennie pulang ke UK 2 minggu lepas. Hanya tinggal dia dan Sehun saje di rumah itu. Sejak mereka berpindah ke rumah Sehun, Kai dan Kris tinggal di rumah Luhan.
Dia naik semula ke tingkat atas bila merasa perutnya sakit dari biasa. Sampai saje di hadapan biliknya, dia merasa ade air mengalir di kakinya.
"Air ketuban pecah?!"
Perlahan-lahan Katniss melangkah mendekati Sehun yang masih lena. "Oppa~ Ireona~"
"Ape dia..?" Tanya Sehun dalam keadaan mamai.
"Katniss dah nak bersalin ni..!"
"Ooo... Nak bersalin." Sehun menyambung tido. "What?! Bersalin?!"
Dia bangun dari pembaringan. Otaknya tak berfungsi dengan elok. "Kunci kete mana?" Tanya Sehun.
"Tu. Kat meja kecik tu."
"Beg pakaian?"
"Bawah katil."
Sehun tunduk untuk mengambil beg pakaian.
"Kunci rumah?"
"Kat bawah. Dalam kotak kunci."
Sehun turun ke tingkat bawah. Beg pakaian diletakkan di dalam kete. Dia masuk ke dalam kete selepas mengunci pintu rumah.
"Oppa!"
Jeritan Katniss menyedarkannya yang dia tertinggal Katniss di dalam bilik. Sehun masuk semula ke dalam rumah. Katniss didukung lalu diletakkan di dalam kete. Pintu rumah dikunci semula.
"Kunci kete mana?" Tanya Sehun bila menyedari kunci itu takde padanya. "Aish! Tertinggal kat bilik la pulak..!"
Dia masuk semula ke dalam rumah. Dia meluru ke dalam kete selepas mengambil kunci kete.
"Rumah tak kunci tu," kata Katniss.
Sehun keluar semula untuk mengunci rumah. Dia masuk ke dalam kete selepas itu. Enjin kete dihidupkan.
"Oppa~ Palli~" jerit Katniss.
THE END
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
30 April 2016
YOU ARE READING
PLAYBOY VS PLAYGIRL
FanfictionKau permainkan cinta aku! Tunggu pembalasan dari aku! - Katniss Pompuan nerd macam kau sekadar jadi permainan aku je. - Sehun