BIBIR aku menguntumkan senyuman sinis. Semuanya berjalan mengikut plan aku. Hanya tinggal bahagian yang terakhir je.
Aku mendail nombor seseorang. Senyuman aku semakin lebar bila panggilan itu dijawab.
"Yeoboseyo. Oppa busy tak minggu ni? Katniss nak spend time dengan oppa."
"Oppa cuti 3 hari start esok."
"Emmm... Datang condo Katniss boleh? Katniss nak bawak oppa gi tempat special."
"Okey. Bye, dear."
Kau pasti suka dengan tempat tu. Tempat kenangan kita berdua bersemadi.
PEMANDANGAN di tepi pantai amat menenangkan fikirannya. Keluhan berat dilepaskan. Memori yang cuba dilupakan kembali bermain di ingatannya.
Dia duduk di sebelah gadis yang sekian lama terukir di hatinya. Wajah gadis itu dipandang. Lama. Dia dapat merasakan ade sesuatu yang gadis itu ingin luahkan.
"Oppa ingat tak ape Katniss bagitau tentang rantai ni?" Luhan mengangguk. Katniss bangun lalu menuju ke balkoni. "Oppa nak tak tau sape lelaki tu?"
Luhan tidak menjawab. Dia tau ape pun dia jawab, Katniss tetap akan bagitau. Dia sudah faham dengan perangai gadis itu.
"Katniss dah jumpa semula dengan dia. Dia langsung tak cam Katniss. Ha ha ha... Memang Katniss tak nak dia cam pun. Kalau tak hancur plan Katniss. And kita orang couple semula. Dia still tak berubah. Player. Katniss pun player jugak. Playboy vs playgirl. Menarik kan..? Kali ni Katniss akan pastikan Katniss yang menang. Oppa mesti boleh agak sape. Betul tak..?"
Luhan memandang wajah sayu Katniss. "Sehun?"
"Pandai oppa Katniss ni. Katniss nak dia rasa ape yang Katniss rasa."
Dia sudah agak sejak dari awal. Katniss bukan gadis yang mudah mengikut kehendak orang lain. Tapi, dengan Sehun, dia langsung tak membantah.
SEHUN duduk berhadapan dengan Luhan. Sudah lama dia dan Luhan tidak melepak.
"Apehal kau nak jumpa aku ni?" Tanya Sehun.
"Kau cakap kau cintakan seseorang. Sape?"
"Ex aku masa sekolah dulu. Nape?"
"Aku nak tau nama dia."
Sehun memandang Luhan pelik. "Nama dia... Katniss. Katniss Cullen."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
05 Mac 2016
YOU ARE READING
PLAYBOY VS PLAYGIRL
FanfictionKau permainkan cinta aku! Tunggu pembalasan dari aku! - Katniss Pompuan nerd macam kau sekadar jadi permainan aku je. - Sehun