BAB 11

537 21 0
                                    

MALAM ni malam terakhir aku dan Sehun kat sini. Dan malam ni jugaklah aku akan luahkan semua yang terbuku dalam hati aku selama ni.

Aku memandang pantulan aku pada cermin. Gaun berwarna cream menjadi pilihan aku. Setelah berpuas hati dengan penampilan aku, aku turun ke tingkat bawah.

Sehun tersenyum melihat aku. "Cantiknya Katniss."

Aku tersengih. Lengannya aku paut. "Kkaja."

Dari jauh sudah kelihatan sebuah khemah dihias indah. Beberapa jenis hidangan sudah tersedia. Aku sudah merancang semua ini sejak dari awal lagi.

"You buat semua ni?" Tanya Sehun. Aku mengangguk. "Daebak~"

Sehun menarik sebuah kerusi untuk aku. Aku tersenyum lalu duduk. Dia duduk berhadapan dengan aku.

"We just have wine? Bukan ke awak tak minum?" Tanya Sehun.

"Saya bukan tak minum. Jarang. Biasanya saya minum bersebab. I'll drink tonight." Aku menuang wine itu ke dalam gelas.

Selepas selesai makan, aku minum wine tanpa henti. Sehun terkejut melihat aku. Botol wine di tangan aku, dirampas.

"Yah! Bagi balik!" Aku menengking Sehun.

"What's wrong with you?! You're not like this!" Marah Sehun.

"Aku jadi camni sebab kau! Kau yang ubah aku jadi camni!" Empangan air mata aku yang ditahan dari tadi, pecah begitu saje. Aku dapat rasa cecair hangat mengalir di pipi aku.

"You cakap ape ni Katniss? I tak faham," ujar Sehun.

Aku tersenyum senget. Tak faham konon?! Kau ingat aku bodoh ke! Aku bukan Katniss yang dulu. Mudah diperdaya.

"Aku tau kau dah tau sape aku sebenarnya. Takyah berlakon blur la Sehun!" Wajah Sehun aku pandang. "Aku sayangkan kau! Cintakan kau! Tapi kau permainkan aku! Cinta aku! Kau tau tak aku merana! Terseksa!"

Sehun menundukkan wajahnya. "Aku..."

"Disebabkan tu, aku berdendam dengan lelaki. Bagi aku, lelaki semua sama. Player. Aku ubah penampilan aku. Aku ubah diri aku. Aku permainkan lelaki untuk puaskan hati aku yang sakit. Tapi, aku makin sakit. Sebab dalam hati aku hanya ade kau. Hanya ade kau, Oh Se Hun!" Air mata aku semakin lebat mengalir.

"Katniss, aku..." kata-kata Sehun tersekat.

"Perlahan-lahan aku hapuskan perasaan aku pada kau. Aku sakit sebab tu. Sakit sangat. Aku try nak bunuh diri, nasib baik Luhan ade. Dia bagi aku semangat untuk move on. Dia segala-galanya untuk aku." Aku menenangkan diri aku. "Kau ingat tak pompuan yang kau langgar kat sini? Kau cakap kat pompuan tu don't cry."

Sehun mengangguk.

"Kau adalah penyebab pompuan tu menangis. Dan pompuan tu adalah aku." Aku meninggalkan Sehun sorang diri. Sebuah kereta sudah menunggu aku tak jauh dari situ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

17 Mac 2016

PLAYBOY VS PLAYGIRLWhere stories live. Discover now