KATNISS menghempas tubuhnya ke atas sofa. Kata-kata doktor terngiang-ngiang di telinganya. Dia menggeleng beberapa kali. Dia tak percaya dengan ape yang diberitahu doktor itu.
"Tak mungkin! No! It's not true. I'm not... Urgh~"
Dia bangun lalu menuju ke dapur. Air sejuk dituang ke dalam gelas. Air itu diteguk perlahan. Mindanya serabut memikirkan berita yang baru saje dia tau.
"Katniss..."
Buntang matanya memandang lelaki yang sedang berdiri tak jauh darinya. Dia lari ke tingkat atas. Hanya biliknya yang difikirkan selamat dari lelaki itu. Pintu dikunci dari dalam.
"Kenape dia datang sini? Kenapa Sehun datang sini?"
Pintu biliknya diketuk bertalu-talu. "Go away from me! I hate you!" Jerit Katniss. Air mata menuruni pipinya.
"Katniss, please, listen to my explanation," pinta Sehun. "Please~"
Katniss mendekati pintu. "Fine..."
"I'm so stupid. Awak cintakan saya tapi saya permainkan awak. Saya buat awak sakit. Saya buat awak terseksa. Lepas awak pindah sekolah, saya rasa kosong. Sunyi. Lepas awak pergi baru saya sedar yang saya cintakan awak. Tapi semuanya dah terlambat. Awak dah pergi dari hidup saya. Setiap hari saya pergi pantai tu. Dengan harapan dapat jumpa awak. And, I found you. Saya tahu yang gadis saya langgar tu awak tapi masa saya sedar yang tu awak, awak dah takde kat situ. Now, I got another chance. Saya tak nak terlepas peluang lagi untuk tebus kesalahan saya. I love you, Katniss. I love you forever," kata Sehun.
Perlahan-lahan pintu bilik dibuka. "I love you too..." kata Katniss.
Sehun menyeka air mata Katniss. "Mianhe..." Sehun mencium bibir Katniss. Gadis itu membalas ciuman itu. Katniss memaut leher Sehun manakala Sehun merangkul pinggang Katniss.
"Ehem..."
Mereka berhenti bercium bila terdengar seseorang berdehem. "Papa..." kata Katniss perlahan.
PAPA merenung wajah aku dan Sehun. Cam nak telan aku dengan Sehun pun ade. Aku langsung tak berani nak pandang papa. Mata aku hanya memandang lantai. Sekali sekala aku menjeling Sehun yang duduk di sebelah aku.
"What's your name?" Tanya papa.
"Sehun. Oh Se Hun."
"Pekerjaan kamu?"
"Pa~ Do you need to know everything about him?" Bentak aku.
"Of course. I want you get the best one."
"Do you think another men will marry me after they know I pregnant his child?" Aku menekup mulut. Aish! Makin tambah masalah adalah!
"What?!"
"I... I pregnant his child. 6 weeks," kata aku.
"We need to talk, but not here. Somewhere else," kata papa. Sehun mengikut papa keluar dari rumah.
Entah dari celah mana, tetiba Jennie dah tercongok kat sebelah aku. Sengihan lebar terukir pada bibirnya. Huh~ Ni mesti ade something dalam otak budak bertuah ni.
"Unnie. You pregnant?"
Aku mengangguk.
"Really..?"
"Nae."
"Waa~ I will be aunty!" Teruja tul budak ni. "You are so daebak~"
"Yah! Jennie!" Aku meluku kepalanya.
Papa and Sehun masuk ke dalam rumah tak lama lepas tu. "I already made my decision," kata papa.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
29 April 2016
YOU ARE READING
PLAYBOY VS PLAYGIRL
FanfictionKau permainkan cinta aku! Tunggu pembalasan dari aku! - Katniss Pompuan nerd macam kau sekadar jadi permainan aku je. - Sehun