12 Tengahari di sekolah ( Sekolah Petang )
Seorang pelajar perempuan berpakaian baju kurung sekolah dan tudung menutupi dada melangkah masuk kedalam sebuah sekolah .
" Hmm , cantik ! Besar laa padang bola sekolah ni .. " monolog perempuan itu .
" Nia ! " Satu jeritan dari belakang dituju kepada perempuan itu .
Perempuan itu kalih dengan reaksi muka tekejut . " Hah ! Ohh , mama .. kenapa mama ? Nia ada tertinggal sesuatu ka mama ? "
Okayh ! Biar aku gitau korang , Perempuan tu ialah Nia Armania .
" Nia tertinggal bekal yang mama masak pagi tadi . Apa lah Nia ni , mama masak sedap-sedap Nia tinggal pulak ... "
" Alololo mama ... maafkan Nia mama (ToT) Nia takkan lupakan jasa mama masakkan bekal ni untuk Nia hehe . " Sempat lagi si Nia ni perli mama dia .
♥♥♥❤♥♥♥
" Nia Armania Binti Azhan ? Okey kamu kelas Tingkatan 2 Berlian . "
Nia memandang semua rakan baharunya dengan senyuman yang manis lalu ditegur jiran sebelahnya .
" Hai , Saya Edna Kardina . Panggil saja sayang Edna . Awak Nia Armania kan ? Awak ni comel lah . " Senyum gadis itu kepada Nia .
" Hai Edna . Awak panggil saya Nia ja . Ehh mana adalah awak lagi comel . Gembira berkenalan dengan awak Edna . "
Edna memang peramah dengan semua orang . Dia berbudi pekerti dan berbudi bahasa . Dia merupakan pelajar kedua cemerlang di dalam kelas itu . Semasa Edna dan Nia leka bersembang , seseorang sedang perhatikan Nia .
" Hai Nia , Awak ada Wechat atau WhatsApp tak ? Kalau ada share lah sama dengan kitorang ... " Kenalan dari meja belakang .
" Ada ja korang . Nanti Nia bagi okey ? Korang ni baik hati lah sporting ! " Nia tersengeh sendiri dan diikuti kenalan barunya .
♥♥♥❤♥♥♥
2 Bulan di Sekolah
Pop!
Aik , sapa pulak lah yang hantar chat kat aku malam-malam macam ni ?
⇨ Assalamualaikum Nia .
⇨ Waalaikumussalam . Oh kau ke Hafizul . Kau nak apa chat aku ni ?
⇨Aa..aa aku nak tanya kau ni tapi aku takut lah ..
⇨ Erk ? Kau nak tanya aku apa ? Nampak macam series .
⇨ Kau tengok kejap moment yang baru aku buat .
• • • • • • • • • •
⇨ Kau suka aku ka ? But , aku tak sukakan kau pun . Tapikan , kawan aku Edna cintakan kau . Kau pergilah dekat Edna .
⇨ Cinta tak boleh dipaksa lah Nia . Aku tak tau lah bila aku tengok kau aku rasa cinta ni makin mendalam .
⇨ Erm , whatever la . Ermm bagi aku masa okey ? Bubye Night Hafizul .Keesokkan Hari
Aduh!! Apa yang aku nak buat ? Dia tak boleh suka kan aku sebab Edna kawan baik aku cintakan dia argh aku buntu >_< aku tak boleh khianati kawan aku sendiri ... Aku tipu dia lah yang aku tak sukakan dia yeah . Monolog Nia .
" Hafizul , aku tak sukakan kau lah . Kau terima lah Edna Hafizul dia cantik apa dari aku . "
" Tak Nia . Zul tak pandang rupa . Zul pandang hati yang ikhlas . Dan Zul dapat rasakan yang Nia adalah orang yang menepati cita rasa Zul . I love you Nia . " Memandang muka Nia dengan series .
Oh My God ! Apa aku nak buat ni >_< Aku jadi cair lah bila dia kata macam nii ahh ... Monolog Nia lagi .
" Nia ? " Zul rasakan yang Nia gelabah dan malu .
" Err Zul , Ehh silap . Hafizul , kalau Edna tahu pasal kita ni macam mana ? Apa kata kita jadi TTM dulu ? Boleh tak ? Sebab Nia belum ready lah . " Tipu ja Nia ni .
" TTM ? Apa tu ? " Biar lah dia tahu pun . Zul tak sukakan dia pun lah .
" Teman Tapi Mesra lah aduh ketinggalan zaman lah awak ni Hafizul . " gelak kecil Nia membuatkan Zul mengecilkan matanya .
" Jaga yea awak Nia . Zul nak merajuk lah " Zul memuncungkan mulutnya .
" Alaa awakk ! Nia tak pandai pujuk lah awakk !! Awak nak merajuk , merajuk lah Daa~ " Nia terus meninggalkan Zul yang sengaja merajuk .
Hmm , Nia Armania . Aku akan dapatkan kau Nia ni janji aku hingga aku mati . Monolog Zul .
Bersambung ●●●
YOU ARE READING
KEKALKAH CINTA KITA ?
RandomKisah ini berdasarkan kisah sebenar . Nama watak yang asal digantikan dengan nama rekaan . Nia - " Perlukah pergi ? " Hafizul - " Terpaksa sayang . Kekalkah cinta mereka dengan bercinta jarak jauh ? Nantikan Bab-bab yang akan di-Update nanti guys✌En...