" Apa !? Nia Pengsan ?! "
" Mama Nia yang bagitau ibu Nia Pengsan kat U tadi . Tapi sekarang ni Nia tengah berehat dirumah . Doktor cakap tak da apa cuma Nia tak makan Dan demam sikit ja . "
" Ibu , Zul dah tak tahan laa Zul nak jumpa Nia ibu ! Arhh Zul nak jumpa Nia , Zul taknak Nia sakit macam ni ! " sebak suara Zul .
" Bukan masanya lagi . Ibu tahu kamu nak jumpa Nia . Tunggu sikit ja lagi yea . " balas ibu untuk menenangkan Hafizul .
Zul duduk berhadapan dengan ibu sambil menarik rambutnya . Ibu menepuk bahu Zul suruh bersabar . Zul membuat panggilan keatas Mama Asiah untuk menanyakan khabar Nia dalam diam tanpa Nia tahu . Ya , semua ini rancangan mereka semua kecuali Nia . Hati Zul masih tidak tenang hanya mendengar yang Nia sudah baik . Zul ingin memastikan yang Nia betul2 baik dengan matanya sendiri . Tetapi tidak boleh .
•••
Keesokan Hari selepas Solat Subuh
Nia Armania P.O.V
Mama memasuki bilik aku Dan membawa dulang berisi bubur abalone Dan air Oren untuk aku bersarapan . Mama menggerak aku untuk bangun kerna matahari sudah pun terbit . Aku rasa berat kepala untuk bangun kerna kepalaku rasa pening . Aku paksa diri aku untuk bangun juga . Mama membantu aku untuk duduk .
" Nia dah rasa oke ke belum ni ? " Mama menyoal aku dengan penuh kerisauan menatap muka aku seperti aku berumur 5 tahun . " Nia cuma rasa pening sikit ja mama . Jangan risau Nia kuat mama " aku ingin menceriakan mama aku tidak mahu mama sedih . " Kamu demam ni . Kamu makan sikit pastu makan ubat yea bagi cepat lega " lalu aku bangun membasuh muka aku Dan gosok Gigi dalam keadaanku yang pening .
Mama menyuap aku makan dengan penuh kasih sayang . Ahh rindu la nak rasa kasih macam ni . Last aku rasa masa umur aku 9 tahun . Kerna Mama sibuk dengan kerjayanya waktu itu . Waktu umur aku 19 , mama tidak lagi sibuk malah menjadi surirumah Dan isteri yang terbaik kepada ayahku kerna mama tidak mahu lagi bekerja .
Done makan !
Mama meninggalkan aku seorang diri Dan berbual didalam talian . Entah dengan siapa dia berbual aku pun hairan sebab selalu sangat . Maybe rakan lama dia kowt . Aku terus mencapai tualaku Dan melihat frame yang berada disisi katil aku , lantas aku masuk kebilik air Dan membersihkan diri untuk menyegarkan diri ini .
•••
Krinkk ! Krinkk ! Krinkk !
Panggilan tidak dijawab Nia .
Krinkk ! krinkk ! Krinkk !
Juga tidak dijawab Nia .
Krinkk ! Krinkk ! Krinkk !
Lalu dijawab . Tetapi bukan Nia yang jawab .
" Hello " suara garau . Julia yang call Nia terkejut Dan menanya milik suara itu . " Urm ni sapa yea ? " dengan agak awkward . " Kau Julia kan . Haha aku boyfriend Nia kenapa kau call dia ? Merapu ja. " Boyfriend Nia ?! Bila Nia ada boyfriend tak penah cakap pun ! Ehh Jap siapa kau ?! And kenapa kau jawab ?! Nia mana !? " binging Julia Dan salah sangka . " Hahaha ! Aku gurau je laa . Aku Malik takkan tak kenal . Nia tertinggal fon dia dalam keta aku Dan aku tak tersengaja jawab sebab aku tau kau call Dan rename pun Julia so aku jawab la . " Malik jawab dengan tenang . Lalu menamatkan talian kerna hendak fokus memandu ketempat kerja. Julia yang lagi binging terus bingung nasib tak bengong .
Aduhh mana fon aku nii ! Bebel Nia sorang2 di dalam bilik . Hmm dah satu rumah aku cari tapi mana dia ahh . Stress lah . " Mama ! Mama ada nampak fon Nia tak ? " Nia betul2 terdesak . " Mama taktahu lah Nia , last kamu pegi kat mana ? Try brainwash kamu . " cadang mama . Hmm , oke bingo ! Aku ingat dah yang aku ingat aku Pengsan . Lalu mama menceritakan semuanya kepada aku atas apa terjadi pada aku masa aku Pengsan .
Aku tetiba terasa malu sangat2 apabila mendengar ibu kata Malik merawat aku iaitu abang Intan argh . Malunya ! Kira aku ke talk la dengan abang dia tu and thanks . Aduhh malas laa hmm nanti kena cap tak kenang budi . Takpa kalau aku terjumpa dia aku say thanks je la . aku tak suruh pun dia rawat aku . Betul tak ? Betulah tu ! - Monolog Nia .
Hafizul Hassan P.O.V
Hafizul tak masuk kelas . Dia ponteng sebab dia tahu Nia tak masuk kelas sebab MC . Hafizul masuk U pun bukan nak Sambung belajar dia just nak usha Nia ja itupun dipaksa Safia . " Hmm bulan depan Birthday Nia . Yeahhh but so late argh ! " merungut Zul . Lagi 5 minggu start Dari sekarang la 16 Mac we will see ! Hafizul terus meninggalkan kawasan U Dan pergi kesesuatu tempat .
Hafizul baru nak breakfast pada jam 11.30 pagi . Dia break dekat Kopitiam alone je . Semasa menunggu makanan sampai , dia ternampak kelibat Nia . Dia terus bangun Dan mencari cari kelibat tadi rupanya2 betul bingo ! Patah hati Zul apabila melihat Nia bersama dengan orang lain . Hatinya membara . Ting ! Makanan yang dia order sampai tapi dia suruh food delivery send dekat Nia cakap je ada orang bagi but secret . Lalu Zul meninggalkan Kopitiam dengan hati yang sakit tanpa mengisi perut .
Nia yang baru tiba bersama Intan Dan Malik hairan siapa yang bagi makanan tu . Sewaktu Zul ternampak Nia tu , Intan ada dishop sebelah topup la katakan . Semasa Zul keluar tu memang terserempak la dengan Intan . Intan hendak masuk malah Zul hendak keluar . So dua2 buat nothing je .
Zul menghentak stereng Kereta dengan tangannya hingga menyebabkan terbunyi Hon keretanya . Orang yang lalu depan keretanya terkejut akan tindakannya . Zul terus pergi Dari situ .
" Sayang apa sayang buat ni arh sayangg sampai hati sayang ! Zul sayang sayangg tau ! Tergamak sayanggg !! " Bebel marah Zul didalam Kereta . Jantungnya berdegup kencang . Tiba2 fonnya berdering . Zul menjawab panggilan tersebut . Katanya Mama Nia Dan Ibu hendak buat meet up dekat secret place . Nak plan sesuatu la kiranya . Tapi mood Zul betul2 tak Okey sekarang . Zul hanya meng-iya kan sahaja permintaan ibu .
Nia Armania P.O.V
Sape pulak laa yang bagi aku set burger ni hmm dah la aku dalam proses tengah diet . Takkanlah Malik ni ?! Hahaha perasan kau ni Nia pikir la logik sikit haih .
Nia feel awkward bila berdua dengan Malik . Datangnya dengan Intan tapi Intan pegi topup . Nia mengintai semua kawasan Kopitiam lalu ditegur Malik kerna Malik tahu Nia berasa segan . Lagipun Malik dah biasa dengan suasana macam ni tapi masih single aduh . Malik pun heran siapa la yang bagi set burger tu . Malik menegur Nia yang hanya melihat pintu masuk .
" Nia habiskan la dulu set burger tu mesti orang special bagi Nia ni " sambil mengangkat keningnya .
" Erm sape yang bagi ni bukan Malik ? " Nia malu hendak berkata sedemikian tapi terpaksa .
" Kalau Malik tak bagi lah set burger Malik bagi set Travel terus hehe " gurau Malik membuat Nia terangkat kening kirinya tanda menyakitkan hati .
Lalu Intan memotong perbualan mereka .
" Sorry Nia tadi aku pegi tandas sekali hehe . Aii cepatnya kau order Nia ! Nampak sangat kau lapar lepas kau dah sihat kan Nia ! " perli Intan sambil melihat set Burger milik Nia .
" tengok laa sapa yang rawat " potong Malik .
Nia hanya melihat mereka berdua melawan mulut . Mereka berdua pun membuat pesanan makanan . Selepas beberapa minit makan selesai apa semua , Nia tiba2 menyoal Malik .
" Malik . Awak ada ambil fon Nia tak ? "
" Oh ya Malik terlupa pulak nak bagi Nia . " Malik mengeluarkan Fon Nia Dari poket kirinya . " Nah Nia . Malik jaga elok2 tau fon Nia ni . Malik tak Buka langsung pun fon Nia cuma jawab call Julia ja hehe " Malik ni sopan , baik pun ada jugak tapi heran lah siapa Malik ni ? Ya memanglah dia Doktor . But hmm whatever .
Mereka bertiga pun buat haluan masing2 selepas itu .
Bersambung •••
YOU ARE READING
KEKALKAH CINTA KITA ?
RandomKisah ini berdasarkan kisah sebenar . Nama watak yang asal digantikan dengan nama rekaan . Nia - " Perlukah pergi ? " Hafizul - " Terpaksa sayang . Kekalkah cinta mereka dengan bercinta jarak jauh ? Nantikan Bab-bab yang akan di-Update nanti guys✌En...