Bab 3

23 2 0
                                    

Family Nia Armania Dan Hafizul Hassan semakin rapat . Hubungan Nia dengan Zul semakin intim . Kedua-dua orang tua mereka ingin satukan mereka berdua suatu hari nanti .

" Sayang , Zul nak bagitau sesuatu ni " suara Zul lemah .

" Kenapa ni sayang ? Jangan benda buruk ea sayang Nia tak sanggup dengar ... " Nia kerisauan .

" Hmm , kalau bole kan Zul pun txnak gitau benda buruk kat sayang sebab Zul taknak sayang menangis ... Series Zul cakap Zul takbole tengok sayang nanges ... "Zul semakin series .

" Sayanggg .... " Nia mulai menitikkan air matanya .

" pliss sayangg jangan nanges ... Kalau Zul bole lap air Mata sayang dah lama Zul lap niii ahhh nak kawen sayang cepat ! " Zul berteriakan .

Zul memberitahu Nia yang dia Dan sekeluarga harus berhijrah ke tempat lain kerana hal peribadi yang amat mustahak . Nia berasa sangat sedih . Zul lagi berasa sedih kerna tidak dapat jumpa Nia lagi . Zul tidak bole berenggang dengan Nia sebab Zul tidak sama dengan lelaki lain , dia suka dikonker Nia .. Bagi dia indah sangat2 . Mereka berdua harus terima takdir ini .

•••

Nia , Mama , Papa berada di rumah Zul . Mereka menolong apa yang patut di rumah Zul . Ibu kepada Zul memeluk Nia dengan penuh erat sekali diikuti dengan Adik Zul iaitu Safia . Mereka berpelukan Dan bersalaman sesama muhrim .

Nia memandang Zul dengan Mata yang berat begitu juga Zul . Bibir Zul tergerak Dan berkata " rinduuu " Nia pun membalas " Rinduuu sayang jugak " lalu Nia jadi sebak .

Zul mendekati Nia Dan menghulurkan sapu tangan bercorakkan Olaf .

" Nia Armania , Sayangku , My lover , My Future Wife , My life , My Breath , My sweet lover and everything for me ! , Zul akan setia dengan sayang ! Zul akan Lamar Sayang suatu hari nanti ! Zul akan jadikan sayang isteri Zul ! Ni janji Zul sayang ... "

" Nia akan tunggu sayang , Nia akan tunggu ! Nia cuma cintakan sayang ! Nia akan setia dengan sayang ni janji Nia pada sayang . "

" Zul nak sayang jaga aurat sayang betul2 , jangan pakai ketat2 tau pliss sayangg , Zul nak sayang belajar pandai2 supaya sayang dapat capai cita2 sayang . Sayang tunggu Zul tau sayanggg ! Zul cuma cintakan sayang sorang ja ... I love you remember okay I loveee you so much beby !! "

Lalu Cik Nadira , Encik Samad , Safia Dan Hafizul Hassan meninggalkan mereka . Nia melihat kepergian Zul hingga hilang bayang .

Nia melangkah berat masuk kedalam Kereta . Nia terus melelapkan matanya Dan menitikkan air matanya . Begitu juga Zul menitikkan air matanya .

•••

4 Tahun Berlalu

Kakak ! Bangun Kak !

Nia mengeliat Dan menggosok matanya . Mesti comel kan ^^

Nah kakak tengok !

Nia membuka matanya Dan melihat Surat itu tertulis bahawa Nia dapat masuk Universiti . Menjerit Nia bersama adiknya Haziq .

Yeayy !!! Yeahhh I did it !!! Mama !!! Papa !!!
Nia berlari laju ke bawah menuruni tangga kelam kabut . Mama yang sedang menghidang makanan untuk sarapan tekejut dengan perbuatan Nia yang terlalu hyper pagi2 menjerit , menari , menyanyi Dan lain2 . Papa yang sedang memberi makan kucing terhenti Dan mendekati Nia Dan Mama .

Nia menunjukkan Surat yang bahawa dia dapat memasuki universiti . Nia menunjukkan wajah divanya . Nia happy sangat2 . Mama Dan papa sangat bangga  dengan Nia . Lalu mama menegur Nia .

Nia ... Sekarang nii Nia relaks2 dulu pegi ikat rambut Nia tu macam hantu kaklimah dah mama tengok nasib pagi kalau malam papa kamu jatuh sakit dah ... Hahahaa gelak anak beranak itu .

•••

Cantiknya anak mama rini , Nia nak pegi mana ni ?

Nia mengenakan pakaian kemeja T bewarna putih , skirt Kembang warna turquoise Dan long shawl warna turquoise .

Nia nak keluar Jap jumpa kawan2 .

Oh , Nia tak rindukan seseorang ke ?

Maksud mama Hafizul right ? Of course laa Nia rindu ! Rindu sangat2 tau ! Nombor fon dia dah txbole pakai sebab Nia send txbole pun . Hmm , Nia harap sangat dia masih cintakan Nia Dan rindukan Nia . Yang paling penting sekali janji2 dia dekat Nia ! Mama doakan Hafizul baik2 saja dengan keluarga dia tau mama .

Hafizul tu budak baik Nia . Nia tu yang kena ingat pesan dia . Jangan pakai ketat2 jaga aurat Nia tu . Mama sentiasa doakan yang terbaik untuk mereka .

Hehehe iya laa mama . Nia pegi dulu tau mama . Lalu Nia menyalami mamanya .

•••

Haaa sampai pun kau Nia . Asal kau lambat rini Nia ?

Hehe ( Nia tersengeh kerang busuk )

Sengehhh je keje kau tembak kangg ... Gurau rakan Nia it's Julia .

So , apa cita ? Kau dapat Surat apa tak rini ?! Julia nampak sangat Yakin .

Dapat ! Cuba teka ?

Urmm , kau dapat masuk U right ?!

Yesss !! Betul tu !

Mereka berdua begitu gembira sekali kerna Julia pun sama terpilih masuk U .

Tiba2 meja yang diduduki Nia Dan Julia diketuk Dan memberi respon Assalamualaikum .

Nia Dan Julia yang sedang makan terhenti Dan menjawab salam . Didapati kawan mereka berdua iaitu Intan bersama dengan abang nya yang memberi salam itu . Lalu Intan Dan abangnya Malik duduk dimeja tersebut . Alangkah terkejutnya Nia apabila abangnya duduk disebelahnya . Nia hanya senyum hormat sahaja kepada abangnya kerna abang nya lebih tua 3 tahun Dari mereka .

Bersambung ...

KEKALKAH CINTA KITA ?Where stories live. Discover now