Bab 6

21 2 0
                                    

Malik P.O.V

Tuk ! Tuk ! Tuk ! - Bunyi ketukan pintu .

" Masuk ! " sahut Malik .

Intan memasuki bilik abangnya Malik . Didapati Malik sedang membaca novel 'Kekalkah Cinta Kita ' .

" Nak ape ? " soal Malik .

" Bak novel tu ! " jawab Intan sambil menghulurkan tangan .

" Sabarlah baca tak habis lagiii ! " sambil buat2 baca .

" Hishh ! Lain Kali mintak laa kalau nak baca ! Ni tak , amik senyap2 . " marah Intan .

" Yang kau kalut sangat ni dah kenapa ?! Bukan kau dah habis baca ke ?! " soal Malik dengan garang .

" Tu Novel Nia laa ! Nia mintak Novel dia dah ! "

Apabila mendengar nama Nia , Malik terus menanya Intan tentang Nia .

" Intan sini kejap . " ajak Malik berborak sebentar .

" Huh ! Apedie ? "

" Urm , Kawan kau tu kan yang Nia tu nama penuh dia ape ? "

" Aik kau sebok asal ? " mengangkat keningnya .

" Gitau laa saja la nak tahu . " series .

" Nia Armania Azhan . "

" Owh ~ sedap nama dia "

" Nak ngorat la tu wekkk buaya darat ! " Intan terus mengambil Novel milik Nia lantas keluar dari bilik Malik .

Nia Armania yea . 19 tahun . Hmm menarik .

Back To Normal

" Ehh tu bukan Hafizul Hassan ke ? "
" Betulah tu Hafizul !! Wahh hensem lah dia sekarang bertambah hensem arhh !! " jeritan kawan Edna .

Edna Dan rakannya Syamimi mendekati Hafizul yang sedang membeli pakaian di Sogo KL bersama temannya Adam Dan Saiful .

" Hey Hafizul ! Lama tak jumpa tak sangka la kita bole jumpa dekat sini ! " sambil mengigit jari kecilnya - Edna .

Hafizul tekejut memandang Edna yang lain Dari dulu . Sekarang berpakaian seperti bukan orang Islam dengan seluar jeans ketat separas peha,freehair Dan baju kemeja T lengan pendek begitu juga temannya Syamimi .

" Astarfirullahalazim " monolog Zul .

" Cikaro kau ke ni Zul ? Hahaha - ketawa Saiful Dan Adam .

Diikuti juga dengan Hafizul ketawa . " Hahahahhaha " lagi sakan ketawa . " Perempuan macam ni nak buat Bini ?! Ntah apa ada laa dia bole bagi kat kita . " kata Zul sambil memandang kearah Edna .

" Hahaha ! Betul tu bro ! " - Adam Dan Saiful .

" Gadis murahan ! Hahaha !" - Saiful.

" Hey excuse me ! Orang yang macam Ai ni la yanng banyak tergila Gila ! Ape cantik apa aii ! Oh yea you yang kata kat aii Gadis murahan . " Edna jadi berang tetapi disabarkan oleh Syamimi yang senyap Dari tadi kerana dia ingat mereka ini jenis melayan . Edna tiba2 Aim Saiful kerna kata dirinya Gadis murahan.

Lalu 3 orang lelaki itu terus meninggalkan mereka berdua tanpa melihat kebelakang lagi .

•••

Semasa mereka bersiar2 di Sogo , Tergerak hati Zul tidak sabar hendak menemui Nia sejak Kali pertama melihat Nia kelmarin hari di Universiti . Dia sempat snap picture Nia semasa gelabah mencari adiknya . Dia tahu Nia masih cintakan dirinya . Dari apa yang dia tahu , Nia mengikuti apa yang disuruh Zul semasa hari perpisahan mereka yang lalu . Zul termenung seorang diri tanpa sedar rakannya Saiful hendak berjumpa dengan tunangnya .

KEKALKAH CINTA KITA ?Where stories live. Discover now