Hafizul Hassan P.O.V
Masalah keluarga Hafizul Hassan sudah kembali pulih . Mereka tinggal di Ipoh berhampiran dengan Pekan Perak . Keluarga Hafizul Dan Nia terputus hubungan sejak mereka berpindah . Tetapi Cik Asiah Dan Cik Nadira tidak Pula terputus hubungan , mereka masih berhubung antara satu sama lain ... Biasalah tak lupa kawan .
" Ibu , ayah , angah nak jalan2 petang ni dengan Safia bole ? "
" Nak bawak Adik kamu pegi mana pulak ni ? " - Ibu kehairanan .
" Angah sini Jap , "
Encik Samad memanggil Zul diluar rumah .
" Ada apa ayah ? "" Masa kamu jalan2 tu cubalah intai mana2 kowt laa ada Nia ka tau ! "
" Nia ada dekat sini ka ayahh !?" Zul menjadi series
" Tak tau lah tapi cubalah cari jangan biarkan Nia .. Mungkin Nia sedih sebab Angah tak cari dia pun . Dah la Angah tak contact dia ... "
" Bukan Angah tak contact laa ayah ... Angah tiap2 ari contact tapi ntah laa mesej txsampai . Kalau media social Nia txpenah pun Online . Angah rasa Nia benci Angah laa ayah . Mesti dia dah ada orang baru . "
Ibu Dan Safia hanya memerhatikan mereka berdua Dari celah tingkap . Tetapi disedari ayahnya .
" Ehemm Ehemmm .... Buat apa tu yangg ... Tak nak jemput masuk kee " ayah tiba2 jadi manja .
" Tengah perbetul langsir ni haa bangg " ibu terus berlakon memperbetulkan langsir .
Zul Dan Safia hanya tersenyum melihat ibu Dan ayah mereka yang sedang bermanja2 . Lantas tangan Safia mencuit lengan Zul apabila melihat kerenah kedua ibu ayahnya .
•••
Safia Dan Zul berada didalam Kereta menuju ke Taman Tema berdekatan dengan Pekan Perak .
" Angah , Angah tak nak Sambung belajar ke ? " Safia memulakan perbualan untuk menghilangkan rasa bosan yang melanda diantara mereka berdua .
" Angah tak rasa nak Sambung belajar la . "
" Hmm , Angah Sambung la belajar . Mana tahu Kak Nia Sambung belajar jugak . "
Hafizul melihat adiknya Dan dia terfikir akan sesuatu Dan terus memandang kedepan fokus drive .
Betul jugak apa Safia cakap , kalau aku masuk U mesti Nia masuk U sebab aku pesan dekat dia suruh capai cita2 dia . Hmm ... - Monolog Zul .
•••
Nia Armania P.O.V
Semasa dalam perjalanan pulang , Nia terserempak dengan Malik ketika hendak keluar Dari Cafe Bistro . Nia hanya keluar tanpa mempedulikan Malik . Malik rasa tercabar kerana Nia tidak menghiraukan dirinya . Baginya sebelum ini tidak pernah seorang perempuan pun yang tidak berkelip Mata melihat dirinya . Well biasalah sado .
Nia memeluk tubuhnya Dan membaca surah al-fatihah . Lalu Nia meletakkan kepalanya di steren Kereta . " Ya Allah Ya Tuhanku , aku rindukan orang yang aku sayangg ! Ya Allah aku mohon kau sampaikanlah rinduku ini kepada si Dia Ya Allah. Lalu Nia menitikkan sedikit air Mata . Lantas Nia menghidupkan enjin Kereta Dan terus pulang ke rumah .
Sejurus pulang dirumah , Nia melihat mamanya sedang menghidang makanan untuk makan malam . Nia hairan apabila melihat Kereta BMW bewarna putih diluar rumah . Nia naik keatas bilik Dan menukar pakaian . Nia mengenakan pakaian seluar track , Baju Polo lengan pandang Dan instant shawl warna hitam kerna Nia tahu ada tetamu datang . Nia sangat mementingkan aurat nya .
" Haa Nia , Mari sini tolong mama siapkan makanan . "
Nia membalas suruhan mama dengan satu anggukan sahaja .
OK done hidang makanan !
Nia masih kehairanan tentang tetamu yang tidak diketahui Nia kerna tidak nampak batang hidung pun sejak tadi .
" Mama , kenapa banyak sangat makanan yang mama masak malam ni ? Ada tetamu ka ? "
" Nanti kamu tahu laa ... " selamba mama jawab .
Hmm , Haziq mana yea . - monolog Nia . Aku terus meninggalkan mama yang sedang menyusun pinggan diatas meja .
Ehh Jap ! Ni bagasi sapa ? - Monolog Nia sambil melihat bagasi yang terletak di tepi pintu . Nia terdengar suara orang riuh bercakap diluar rumah berdekatan dengan kolam ikan . Nia menghampiri kawasan tersebut .
Hahaha !
Haihh makin sakan nampak ! - monolog Nia .
Nia terus menghampiri kawasan tersebut . Tak tergerak langkah Nia apabila melihat tetamu tersebut ialah kakaknya Zalikha !
Nia terus memeluk kakaknya " Kakak!" Zalikha hanya ketawa riang melihat telatah adiknya Nia .
Author - Biar En gitau. Zalikha anak sulong Encik Azman Dan Cik Asiah . Zalikha sudah berkahwen dengan orang Johor Dan sudah ada 2 cahaya Mata kembar .
Zalikha Dan suaminya Faris , tinggal di rumah Encik Azman sebagai menziarahi . Nia lah manusia yang paling happy sekali dalam rumah itu . Nia suka akan bayi . Bayi Sara Dan Lara memang tak berenggang Dari Nia Dari makan malam hingga pukul 11 malam . Zalikha yang melayan suaminya diruang tetamu berasa kasihan melihat Nia yang keletihan menjaga anaknya . Lalu Zalikha menghampiri Nia Armania .
" Bagi Akak Sara Dan Lara . " suara lembut Zalikha ditujukan kepada Nia .
Nia menghulurkan Sara Dan Lara kepada kakaknya . " Bole ke Akak bawa dua2 ni ? "
" Bole laa , Lara dah tdo jadi Akak bawa Sara dulu " Zalikha memanggil Faris . " Abang , bawa Lara naik atas kesian dia dah tdo . Penat sangat agaknya main dengan Nia . "
Nia menggarukan kepala nya yang tidak berasa gatal kerna berasa segan .
•••
Pagi Subuh
Nia Dan ahli keluarga nya yang lain menunaikan solat secara berjemaah . Nia orang pertama yang turun kedapur menyediakan sarapan . Maklumlah harini first day dia kena pegi Universiti daftar masuk .
Oke done siapkan sarapan !
Nia berlari laju masuk kedalam bilik untuk menukar pakaian . Nia mengenakan seluar jeans agak tidak ketat , sepasang baju kemeja Dan shawl ala-ala Uqasha ><
Tiba2 fon milik Nia berdringg ! Krinkk ! Krinkk !
Nia menjawab .
" Hello "
" Nia cepatlah mana engkau nii ! " marah Julia ditemani Intan sambil lepak direstoran berdekatan universiti .
" Aku baru nak keluar rumah sabar lahh ! Okey2 aku otw " lalu talian ditamatkan Nia .
Pada masa yang sama Seseorang pun bersiap diwaktu pagi untuk ketempat yang sama dengan Nia .
Bersambung ...
YOU ARE READING
KEKALKAH CINTA KITA ?
RandomKisah ini berdasarkan kisah sebenar . Nama watak yang asal digantikan dengan nama rekaan . Nia - " Perlukah pergi ? " Hafizul - " Terpaksa sayang . Kekalkah cinta mereka dengan bercinta jarak jauh ? Nantikan Bab-bab yang akan di-Update nanti guys✌En...