Semua orang berada disekeliling meja untuk melihat Nia meniup lilin kek befday . Disamping Nia ada Hafizul yang asyik pandang diri nya. " Ya Allah , cantiknya Nia sekarang " monolog Zul sendiri sambil matanya memandang sisi muka Nia tanpa makeup dimukanya .
Nia buat hajat dulu sebelum tiup . Then lilin ditiup !
Semua orang menepuk tangan kepada Nia . Lalu Hafizul mendekati Nia Dan berkata " Sayangku Nia , I really miss you ! And I want you to know that I really2 love you sayang ! And Happy Birthday 19th ! " Zul meluahkan apa yang dirasa nya sambil memandang Mata bulat Nia Dan menghulurkan sebuah kotak hadiah kepada Nia .
Semua orang menjadi mata-mata sahaja Dan tertumpu kepada mereka berdua .
Nia terkaku .Dia tersenyum Dan blushing apabila Zul meluahkan itu semua . Nia terkesima Dan mengambil hadiah yang diberi Zul . Zul hanya tersengeh dah macam angau . Semua orang memberi tepukan yang sangat gemuruh kerana mereka berdua ni jadi bahan tontonan .
Julia Dan Intan agak terkejut yang Nia ni sudah ada pasangan . Mereka asyik sindir Nia saja selepas menjamu selera . Malik juga hadir ke Majlis Nia . Dia tersenyum kelat . Dan tidak pun dia menjamu selera dia terus Berlalu pergi . Hadiah yang dibawanya ditinggalkan ditempat himpunan hadiah .
••••
Malik termenung didalam Kereta .
"Hurmm" keluhan berat dilepaskan.
Krinkk!!
Fon milik Malik berbunyi . Nama Intan tertera diskrin fon Malik .
" Abang ! Mana kau pegi ? " Intan kebingungan .
" Ada ni . Asal ? " jawab macam taknak jawab je suara .
"Erm-_-Adik nak balik dengan sapa ni ?! " Intan bengang.
Malik terus meletakkan panggilan Dari Intan . Dia rasa stress . Dia terus bawak Kereta dengan kelajuan yang laju pecut ke rumah .
Tut .. tut . tut..
" Ergh ?! " geram Intan .
••••
Nia menegur ayahnya . " Papa , thanks sangat2 celebrate befday Nia macam ni . " Nia terharu sambil memegang tangan ayahnya .
" Ehh bukan ayah yang plan semua ni tau haa mama kamu Dan bakal ibu mertua kamu yang plan semua ni " sambil menjeling kearah mamanya .
" Hah ? ohh patutlah ! Selama ni mama Dan papa dah berjumpa la dengan family Hafizul ? " reaksi Nia agak terkejut.
Nia mengecilkan matanya sambil melihat Zul . Zul yang sedang minum air saja buat2 takut . Nia membuat tangan penumbuk acah-acah nak tumbuk Zul . Nia mendekati Zul . Mata mereka berpandangan . Tiba2 ...
"Uit ... " ditahan Intan . sambil menghalang tapak tangan dimuka Nia serta Zul .
Mereka berdua membalas " Erk ? Tahu lah "
"Ecewahh sweetnya !! " sahut Julia Dari jauh .
"Hahahaa" semua tetamu ketawa melihat gelagat mereka berempat .
" Bukan muhrim ! "" Makcik , thanks sangat buat semua ni Dan mama thanks sangat2 " lalu Nia memeluk Ibu Nadira Dan mamanya serta menyalami Ibu Nadira .
" Yea welcome Nia . Dah lewat ni , Makcik balik dulu yea " senyum Makcik Nadira sambil mengusut kepala Nia .
" Kak Nia , nah ni Dari Safia " senyum menampakkan giginya .
" Thanks Safia ! " Lalu Safia dipeluk Nia .
" Sayang " Zul memanggil Nia duduk di sofa sebentar . Nia mengikuti permintaan Hafizul .
" Hurm Zul taknak balik la sayang " Zul mencebik . Alaa nak manja la tu . " Nia rindu sayang la . Sayang ! Nia geram sangat kat sayang ni ! " Nia memuncungkan mulutnya . " Hehehe jangan la sayang nanti Zul lagi geram takleh kawal macam mana ? Haa jangan main2 " Zul tersenyum miang . " Ergh sayang ni rimbuk nak ? Sayang balik la Nia nak Merajuk uhh " . " Alolololo sayangg ni Zul gurau je laa kalau sayang Merajuk Sayang tak sayang Zul " Zul mengangkat kening kirinya ." Haa dah2 besok Sambung asmara tu sekarang jum balik nah " sahut Makcik Nadira yang sedang menyarung kasutnya dipenjuru pintu .
Nia Dan Zul pandang kearah Makcik Nadira serentak . Muka Nia blushing serta Zul tersengeh sahaja .
" Bubye ! "
Kereta milik Keluarga Zul Berlalu pergi Dan Kereta Zul juga Berlalu pergi .
" Dah pukul 12.30 . Cepat Gila masa Berlalu . korang ni bila nak balik ? " soal Nia kepada dua orang rakannya yang turut serta bersama dia .
" Kitaorang nak Tanya kau dulu baru nak balik "sambil menjele lidah kearah Nia .
" Ish kerat kang lidah tu ! " berang Nia .
" Hihihi , Beb , Asal kau tak penah gitau kitorang Hah ? " mencebik .
" Gitau apa ? Pasal Zul aku tu ? "Sambil gelak .
" Iye laa habistu spaa lagi ?! "
" Buat apa aku nak heboh pulak ? Haih pikir la logik sikit aku bukan suka orang tahu status aku " wink eyes .
" Elehh .. Ni bila nak ajak kitorang makan nasi minyak ? Hehe "
" haih gatal kau ni dah pegi balik " malu Nia .
Kawannya pun pulang kerumah .
Keesokan pagi
" Shuss ... "
Sejurus selesai membersihkan diri , Nia turun kebawah jam 8.30 pagi . " Mama papa , Nia pegi kelas dulu tau sebab last exam ni " Nia menyalami kedua ibubapanya Dan Berlalu pergi .
Semasa hendak berjalan memasuki kelas , Nia terlanggar seorang lelaki iaitu Malik .
" Aduh ! " mengerang kesakitan .
" Sorry miss ! " Malik memegang tangan kecil milik Nia tanpa sengaja .
Pantas ditempis Nia . " Sokey , don't touch mine "
Malik terkejut melihat bahawa Gadis yang dilanggarnya itu Nia Armania .
" Oh Nia ! "
Nia memandang muka Malik kerana ingin melihat milik muka tersebut . Muka Nia terus panas Dan merah sebab rasa malu dia masih tak hilang lagi .
" Kenapa ni ? Am I doing some wrong ? " mengerutkan keningnya .
"Erm I just want to say that thanks sebab rawat Nia ritu " senyum kelat Dan terus masuk kedalam kelas kelam kabut .
Malik ternganga dengan perlakuan Nia . " Your Welcome Nia " jawab sambil termenung .
Malik kesitu kerana dia ditugaskan untuk memeriksa makanan dikantin . Ketakutan ada keracunan makanan .
Dalam fikiran Malik memikirkan wajah Nia yang dilihat betul2 didepan matanya . " Beautiful girl , I have fallen love with you " . Malik termenung Dan berapa minit kemudian dia senyum sinis .
••••
4 Bulan kemudian
Di sebuah Cafe Kopitiam .
" Nia sayang , Petang ni sayang free tak ? "
" Free ja sayang Kenapa nak bawa Nia pegi shop ea hehe "
" Haih ada2 ja sayang ni mana ada laa sayang ... Cer teke ? " injut2 kan keningnya .
" Urm nak bawa Nia pegi rumah sayang ? Erm jog ? Urm I don't know sayang "
" Bukan bukan and bukan " Zul menggeleng .
" Kalau nak tahu sayang tunggu la besok . Esok Zul datang ambil sayang tau pastikan wear some beautiful and aurat jaga Okey beby ? "
" Tasabar pulak Nia . Okey everything for you beby bebel " Nia menepuk nepuk tangannya Dan tersengeh . Well kanak2 perempuan memang tak penah dewasa .
Bersambung ••••
Sorry for follower . Tahun ni pt3 tu update lambat sikit sebab exam makin hampir . Sorry guys and hope korang setia baca my story thank you ^_^
YOU ARE READING
KEKALKAH CINTA KITA ?
RandomKisah ini berdasarkan kisah sebenar . Nama watak yang asal digantikan dengan nama rekaan . Nia - " Perlukah pergi ? " Hafizul - " Terpaksa sayang . Kekalkah cinta mereka dengan bercinta jarak jauh ? Nantikan Bab-bab yang akan di-Update nanti guys✌En...