Pelajar baharu

58 7 0
                                    

Hari pertama sekolah,aku agak kesunyian lantaran aku masih tiada kawan.Hanya seorang saja yang mahu aku kawan.Saiful...

Masih ingat lagi budak lelaki yang menguruskan pendaftaran itu??Mesti ingat kan.Rupanya dia adalah ketua pengawas di sekolah itu.Dia pun kelihatan seronok berkawan denganku.Pernah sekali dia mengatakan aku comel.Apa lagi,blushing lah muka aku yang putih melepak ini.Huhuhu..

Kami rapat seperti belangkas.Dia juga selalu meminta aku menolongnya apabila menjalankan kerja kerja.Tapi yang ringan sahaja.Kadangkala,ada mata mata gelap memerhatikan kami dengan pandangan tajam..Siapa lagi kalau bukan Syasya dan kakak senior yang lain.Aku yang agak kekok dengan keadaan begitu selalu berlagak biasa.Aku tahu Saiful juga faham tentang keberadaan aku.Ayat x bole blah.

Seperti biasa, aku tidur di dalam kelas sekali lagi.Gara gara aku tidur lewat malam semalam.Mimpi Saiful..hahaha.

Nasib baik aku hanya terlelap sekejap sahaja.Kerana Syasya mengejutkan aku.Ohh..aku nak cakap yang aku dengan Syasya dan ok.Dia yang meminta maaf denganku jika dia membuat salah padaku.Aku hanya tersenyum. Tak tahu nak balas apa.

Aku yang duduk di hadapan sekali memerhatikan Cikgu Norazlin,guru kelasku yang masih setahun jagung. Baru pindah ke sekolahku minggu lepas.Umurnya 21 tahun.Sebaya pak cikku.Balik nanti boleh recommend pada pak cik aku.Tapi mata aku bukan terarah kepada Cikgu Norazlin tetapi beberapa orang pelajar yang lengkap memakai baju sekolah di belakang guruku itu. Cikgu Azlin mula bersuara.

" Baik pelajar,sebelum kita menyambung PNP kita.Di hadapan ini ada 2 orang pelajar lelaki dan pelajar perempuan. Mereka adalah kembar 5. pelajar yang lain mula bersok sek.Memang bila difikirkan semula,macam tak logik.Tapi kuasa tuhan melebihi segalanya.

"Diam pelajar!Emm,Azrul sila kenalkan nama kamu dahulu.Diikuti kembar kamu yang lain ok."cikgu menyuruh salah seorang budak lelaki di hadapan itu untuk memperkenalkan diri aka intro.

Asalamualaikum,nama saya Imannur Azrul B.Muhd Isa.

Asalamualaikum,nama saya Imannur Raden B.Muhd Isa

Asalamualaikum kepada Cikgu dan rakan sekalian,Nama saya Nur Natasha Aliya Muhd Isa.

Asalamualaikum guyz,firstly my name is Nur Tania Syuhada Muhd Isa.

Dan yang terakhir sekali,
Asalamualaikum cikgu dan para pelajar sekalian.Nama saya Nur Syamimi Nadira Muhd Isa.

Aku perasan yang Raden,asyik memandangku,jujur aku katakan.Muka Raden iras seperti Luhan,mantan Exo M.

Azrul pula wajahnya agak gelap,tetapi kacak. Ya..Aku tak jatuh hati ok.

Tbc

HisteriaWhere stories live. Discover now