Aku terpaku memandang wajah budak lelaki itu.Tanpa sebarang amaran,dia tersenyum kepadaku. Aku yang tadinya khusyuk memandang kini mula blushing.Tiba tiba dia bersuara. "Nama awak siapa"aku yang tersentak dengan soalannya bertanya"kenapa nak tahu??"aku tak tahu kenapa aku seperti tergedik gedik dengan budak itu."Emm,kalau saya tak tahu nama awak macamna saya nak isi dalam borang pendaftaran ini??Aku yang mendengar terus memberitahu nama dan alamat rumah.Setelah dia selesai menulis,aku meminta nombor dorm dan meminta diri untuk beredar ke dorm.Ak bersalaman dengan Uncle Salleh.Uncle Salleh hanya diam membatu.Aku melambai tangan ke arah Uncle Salleh tetapi lebih tepat kepada budak lelaki itu.Setelah driver ayahku pulang,Budak lelaki itu terus menunjukkan dorm ku...Pelik asrama ni!!Takkan aku seorang pelajar di sini..Aku berkata begitu kerana aku lihat tiada pelajar lansung yang kelihatan..Suasana juga tampak sunyi.Ok Min, ini bilik awak.Dia menunjukkan bilikku.No 151.Ehh...selalunya kalau cerita seram mesti no. Bilik akan sama depan belakang.
Aku mengucapkan terima kasih.Budak itu tersenyum lalu melambaikan tangan tanda perpisahan.Kenapa dia yang menguruskan pendaftaran?Takkan tiada murid atau senior perempuan yang boleh menolongku.Ku lihat kaki budak itu,Alhamdulillah..jejak tanah...Aku pun masuk ke dalam bilikku.Terasa angin sempoi sempoi bahasa mengiringi ku.
#vote&comment