Taaaaaak jo. Přichází dlouho očekávaný útok (hlavně mnou dlouho očekávaný, netušila jsem, kdy se k tomu dokopu). A co to bude? Přece fanfikce! Jo, jdu je totálně zhejtovat. Možná. Uvidíme. Jak se mi bude chtít. Ale nejdřív si vyjasníme pár věcí, jo?
1. Já fanfikce miluju. Jo, slyšíte (teda spíš čtete) dobře. Miluju čtení fanfikcí a totálně se za to nestydím. Fakt, užívám si to. Kdybych to uměla, tak bych je i psala. Bohužel, jsem na to totálně levá.
2. Tohle moje nadávání není na žádného konkrétního spisovatele. Na Wattpadu totiž moc fanfikcí nečtu a neměla bych na koho konkrétního nadávat. Navíc, bylo by to hnusné.
3. Nebude to ani hate na 5SOS (píše se to tak správně? já totiž nemám tušení, kdo to sakra je (pokud to víte, dejte to do komentů), One Direction, Justina Biebera nebo někoho z youtube. Nemám nic proti nikomu z nich. A pokud jo, nebudu to sem tahat. Je to můj vlastní problém, ne problém jiných lidí.
4. NESNAŽÍM SE VŠECHNY FANFIKCE HÁZET DO JEDNOHO PYTLE (to si přečtěte tak třikrát a pak mi nadávejte za to, jak je podle vás do jednoho pytle házím) Vím, že fanfikce jsou každá jiná. Teda, aspoň někdy.
Jo, to bude všechno. Jedeme dál.
Přes všechnu moji lásku k fanfikcím v sobě mám taky obrovskou nenávist. Proč? Protože se zdá, že lidi přišli o kreativní nápady na fanfikce. A už mě serou ty díla, kde jsou hlavní postavy Mary Sue (buď namyšlené pipiny, ubrečené emařky, které papínek zneužívá a tak si po nocích řežou zápěstí nebo nezastavitelné party girls, které berou drogy a chlastají jak dogy, aniž by to na nich zanechalo stopu) nebo díla, kde postavy sice Mary Sue nejsou, ale děj totálně nedává smysl.
Do prdele lidi, kdo to má pořád číst? Snažte se to psát realisticky. Ta vaše ubrečená emařka nedostane jen tak náhodou lístek na koncert její oblíbené kapely a holka, která žije v sirotčinci rozhodně nemá tetování nebo hromady oblečení. Fakt, mějte rozum.
Víte co je úplně nejhorší? Když se potkají a zrovna se do sebe zamilují. Nerada to říkám, ale tak to nefunguje. Láska na první pohled neexistuje. Rozhodně ne na obou koncích (ehm, to mám osobně vyzkoušeno, radši bych se za to zastřelila). Takže až vás to příště napadne, serte na to. Fakt, serte na to. Oni se musí potkávat delší dobu, aby se zamilovali.
Ale pozor! To, že ji rovnou pozve na rande, povoleno je. Nevím, jestli vám to už někdo řekl, ale na rande můžete pozvat i člověka, do kterého zamilovaní nejste. Jo, nelžu. Běžte a vyzkoušejte to.
Co mě dál pořádně kurva sere? Fanfikce ve stylu 50 odstínů sraček. Proč? Protože jsem tu knížku četla (nikdy bych si nedovolila dělat hate na něco, co neznám) a ta knížka je totální sračka. A když na to napíše nějaká vlhká holčička něco, co považuje za skvělé, udělá se mi neskutečně zle. Holky (a kluci), když chcete psát něco, kde se budou vyskytovat BDSM praktiky, něco si o nich přečtěte. Nekoukejte na porno, jak strašně moc lidí tvrdí, přečtěte si o tom. Pochopte, že BDSM je nejvíc o důvěře. Jak to vím já, když je mi patnáct? Použila jsem zasraný Google! A asi měsíc neusnu, protože jsem místy četla neskutečné nechutnosti. Ble.
A teď poslední dobou rozlezlé téma mafiáni. Mafián, který je náhodou neskutečně sexy, uvidí někde stydlivou pipku, která je náhodou dcera nejmocnějšího týpka ve městě, tak ji unese. A protože tahle stydlivá pipka je navíc děsně sexy, znásilní ji. Ona unesená chuděrka je sice nasraná jak pes, ale ten mafián byl tak sexy a ona si to znásilnění tak užila, že se do něj zamiluje a najednou si ho chce vzít. Mafián se svými city k té sexy ženštině, které je jedno, že ji právě znásilnil jak hadrovou panenku, bojuje, ale nedokáže to. Rozhodne se kvůli ní vzdát své nebezpečné práce. Bum, mají svatbu a tři děti. Dovedete si vůbec kurva představit, že by to tak mohlo být? Dovedete? Pokud vás někdo neznásilnil, hovno víte o tom, jak by se ta holka mohla cítit. Ne, mě nikdy nikdo neznásilnil. A vás taky ne. Pokud nedokážete pochopit, jak se člověk po znásilnění cítí, nepište to. Nepište to.
Tím jsem sfoukla i téma znásilnění. Jsem dobrá, co?
A žádný bad boy se jen tak kvůli chudince šprtce, kterou šikanuje celá škola nezmění. Tak to prostě je, smiřte se s tím. Trochu používejte mozky, jo? Na to je máte.
A co ještě? Pokud píšete fanfikci na knížku/seriál/film, mějte to sakra aspoň odsledované nebo přečtené. Protože pokud to není nějaký váš upravený vesmír, budou pro vaši postavu platit stejná pravidla, jako platí v knížce/seriálu/filmu. Ještě jednou najdu fanfikci na Harryho Pottera, kde si třináctka jen tak čaruje, když jsou všude okolo mudlové a nic se nestane, tak vám napíšu takový komentář, že se z toho nevzpamatujete.
To jsou věci, které mě na fanfikcích serou úplně nejvíc. A vidíte, prošla jsem to, aniž bych zmínila kdejakého Biebera nebo Harryho. Jaká jsem? Úžasná, já vím. No, tady to asi utnu, protože mě nic tak všeobecného už moc nenapadá. Něco jako mizerná stavba příběhu nebo ještě horší gramatika jsou totiž všude a nechci to tady řešit.
Takže pokud se vám to líbilo, nechte tu vote, komentář s kritikou a tím, co vás u fanfikcí sere a dejte si to do knihovny, ať vám další útoky neutečou. A přihoďte sem nápady na to, co sere vás a je třeba na to trochu zanadávat.
ČTEŠ
Útoky vraždícího dřezu
DiversosMyšlenky od naštvaného dřezu. Nebo naštvané myšlenky od dřezu. Něco z toho určitě.