Het ontstaan van Karel

315 11 12
                                    

In Wouter Wereld was er op Dora Dag een heel mooie Zimba Zon. Zimba straalde haar Sterre Stralen op Arnold het Aardoppervlak. Daar werkte Bart de Boer, die samen met zijn Vrouw Valerie een kaasboer was. Toen hij de Sterre Stralen door zijn Raam Rika zag, stapte hij uit Bil het Bed. Hij maakte Valerie wakker, en ze gingen samen Tyro de Trap af. In Kaminka de Keuken aten ze Bink het Brood met Bob de Boter. Plotseling ging Bart staan.  "Ik moet snel het land op, anders vergeet ik nog gras te zaaien!"Valerie zuchte een Zanne Zucht en at verder. "Kom je mij niet helpen?" vroeg Bart aan Valerie. "Nee, Bart, je had dit al veel eerder moeten doen. Ik ga de koeien wel eten geven." Bart ging teleurgesteld zijn mooie veld op. In het begin van hun relatie hadden ze met veel plezier samen gezaaid. Nu moet hij ieder jaar dat stomme werkje alleen doen. Met zijn Tractor Tom ging hij zijn Veld Vilder op. 

Zimba verblindde Bart zijn zicht, en hij hield gauw zijn Hand Henk voor zijn ogen. Hij (Bart, niet Henk) zaaide met Tom graszaadjes, waarvan we èèn zaadje heel specifiek benoemen. Het was Zack het Zaadje. Zack werd ruw in Arnold het Aardoppervlak geduwd door Tom en voelde zich daarna gelijk alleen. Overal om hem heen was alleen maar grond. Zack besloot na de traumatische reis van Tom naar Arnold even lekker te gaan rusten. Hij had alleen wel erge dorst. Gelukkig kwam Bart nog langs om hem Wanda Water te geven. Zack was blij en ging lekker uitrusten in een lange, diepe slaap.


Het is alweer een tijd geleden sinds onze vriend Zack in Arnold het Aardoppervlak werd geduwd. Nu was hij alweer boven de grond gekomen. Nou ja, Zack niet. Maar Giga Gras wel! "Aaaah!" riep Giga, toen ze eindelijk Zimba de Zon Sterre zag Stralen. Ook zag Giga dat haar andere grasgenoten naar boven waren gekomen. Samen zagen ze er uit als allemaal groene puntjes op Vilder het Veld. 

Helaas was hun blijdschap maar van korte duur. Het duurde maar een paar dagen, waarin de grassprietjes gretig groeide, toen een grote storm aan koeien door Vilder heen dolde. "Ho! Stop! Rustig toch!" riep Valerie achter de koeien aan. "Het is net nieuw gras!" riep Bart met een lach vanaf het Terras, Tirza. De koeien aten gretig aan de grassprietjes. En zo werd ook Giga, Gwen, Geert, Gamma, Gabriëlle door Koos de Koe opgegeten. 

We slaan dit stukje even over, want het was echt een horror. De zielige grassprietjes konden helemaal niks meer, en werden verscheurd en omgezet in melk. Merel de Melk. En ja, ik weet dat een Merel ook een dier is. Maar zo heette die Melk nou gewoon, oke? Accepteer het dat alle dingen in dit verhaal een naam hebben.

Valerie haalde Emmet de Emmer en zette die onder Koos de koe. Ze melkte normaal niet met een Emmet, maar met een grote machine. Alleen waren er deze keer wat kindertjes die wouden weten hoe ze vroeger melk maakten. Dus zette Valerie Emmet onder Koos en molk haar. De melk werd verwerkt met Sam Stremsel en Zeph Zout en allemaal van die dingen en toen, kwam Karel...




Karel KaasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu