Heroes 4

273 27 13
                                    

Tim was met ons mee gefietst naar school, en ik zorgde ervoor dat ik zo ver mogelijk uit zijn buurt bleef. Ik had liever niet dat Lance zag dat ik rood werd zodra ik met Tim praatte. Het was raar, nog nooit had ik zoiets ervaren. Betekende het dat ik Tim leuk vond? Al zou dat erg raar zijn, ik kende hem amper. 

We liepen met z'n drieen snel naar aardrijkskunde omdat we al erg laat waren. Meneer van Veen keek ons eerst boos aan omdat we zo laat waren, maar zodra hij zag dat de nieuwe leerling er was keek hij al vriendelijker. "Mag ik vragen wat de reden is dat jullie zo laat zijn Alice en Lance?' Hij keek ons niet aan, maar bestudeerde Tim. 'We kwamen mijn neef tegen en die is nieuw hier meneer, dus die wist niet waar hij heen moest en we dachten dat we hem wel konden helpen'. Meneer van Veen knikte. 'Oke dan, ga maar zitten en ik wil graag dat jij je even voorstelt aan de klas'. Hij wees naar Tim. Tim deed een stap naar voren. 'Ik ben Tim, ik ben 15, bijna 16 en ik ben dol op sporten'. Het werd stil in de klas, alle meisjes hingen aan zijn lippen, hij was bijna knapper dan Jelle. Niet helemaal, maar aangezien Jelle niet echt interesse toonde hadden ze de hoop dat Tim dat wel deed. Zonder dat ik het doorhad staarde ik naar Tim, die langzaam naar mij toeliep. De plek naast mij was vrij en omdat hij mij net al ontmoet had kwam hij naast mij zitten. Zoals ik al gewend was keken alle meisjes mij jaloers aan. Waarschijnlijk dachten ze: natuurlijk weer een knappe vriend voor Alice, wat heeft zij wat ik niet heb? Maar ik negeerde alle meisjes uit mijn klas en zat voor me uit te staren zodat Tim niet doorhad dat ik zenuwachtig was. Lance zat voor ons en voorzichtig, zonder dat de leraar het merkte, draaide hij zich om en begon hij te praten. 'Tim, Ally hebben jullie zin om na school te gamen?' Ik knikte en hoopte dat Tim andere dingen moest doen, maar nee hij knikte ook. 'Lance, zullen we Jelle en Ruben ook vragen? Dan neem ik wel wat extra controlers mee van thuis'. Lance knikte en probeerde de aandacht van Jelle te trekken die ook bij ons in de klas zat. 

Na de ontzettend saaie aardrijkskundeles, was het pauze. Jelle en ik liepen naar onze kluisjes en wisselden onze boeken. 'Ally is die Tim aardig? Ik snap natuurlijk dat het familie van Lance is, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij ook aardig is, en jij hebt hem al gesproken'. Ik haalde diep adem en draaide me om naar Jelle. 'Hij is wel aardig geloof ik, maar ik heb niet heel veel met hem gesproken'. Voordat ik rood zou worden draaide ik me weer naar mijn kluisje. Jelle begon te lachen. 'Wat is er  zo grappig Jel?' Jelle deed zijn kluisje dicht en stond naast me, nog steeds een beetje te lachen. 'Nou volgens mij Ally vindt die Tim je leuk, hij keek nogal vaak naar je en hij geeft niet echt aandacht aan de andere meisjes'. Jelle begon weer te lachen. 'Dat is vast omdat hij ze allemaal nog niet kent, en als het wel zo was dan zou jij hem niet mogen uitlachen, want volgens mij vroeg je mij mee uit op een date toen ik je had ontmoet' snauwde ik naar Jelle. Jelle stopte met lachen en ik liep weg, op zoek naar Ruben. 

'Hé Ruben!' Ruben draaide zich naar me om. 'Hey Ally, is er wat?' vroeg hij aan me. 'Nee ik wou alleen vragen of je vanmiddag ook mee kwam gamen met Lance, Jelle, Tim en mij'. Hij keek me raar aan. 'Wie is Tim?' vroeg Ruben, hij had een rare toon in zijn stem. 'Had je dat nog niet gehoord? Dat is de neef van Lance en die is nieuw hier op onze school, Lance heeft hem ook uitgenodigd om mee te gamen dus als jij ook mee wil gaan moet ik nog even naar huis om wat extra controlers te halen'. Hij knikte begrijpend. 'Ik wil best meegaan Ally, maar ik moet naar de tandarts vanmiddag dus ik kan niet. Maar veel plezier'. Zijn stem klonk nog steeds raar, maar ik kon niet zeggen wat er raar aan was. Ruben liep weg, naar wat jongens uit zijn klas. Ik had geen zin om naar Jelle te gaan, die irritant aan het doen was of naar Lance, want die was samen met Tim. Dus ging ik op zoek naar wat meiden uit mijn klas. 

'Hoi Angelique'. Ik kwam bij haar staan. Het was een aardig meisje uit mijn klas en ik had een aantal keer samen met haar gewerkt bij een project. 'Hey Alice, wat brengt jou hier? Als ik jou was  zou ik juist nu met je vrienden staan, want die Tim is superknap!' ze lachte. 'Oh nouja, ik had er niet heel veel zin in ofzo, en het valt toch best mee hoe knap Tim is?' Weer lachte ze. 'Hij is minder knap dat Jelle Alice, als je dat bedoelt, maar alle meiden hangen nu al aan zijn lip. Maar jij interesseert je volgens mij ook niet echt in jongens Alice, ik bedoel je ging al met 3 superknappe jongens om en nu ook nog Tim? Er zit echt een steekje los bij je'.  Ze bedoelde het goed, maar aardig klonk het niet. 'Oh nou Angelique ik ben niet lesbisch als je dat soms bedoelt, ik heb echt wel een keer een vriendje gehad'. Angelique keek me raar aan. Gelukkig ging toen de bel, snel liep ik weg naar mijn klaslokaal, ik had geen zin meer in al die mensen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hey mensen, sorry voor de late update en dat het zo'n kort hoofdstuk is. Ik hoop dat hij wel leuk was. Veel tijd heb ik niet echt dus vandaar dat hij laat was, maar ik beloof jullie dat ik de volgende keer sneller update. Nog een fijne vakantie

xxx@boekverslaafde

HeroesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu