"Xiu, kitorang tunggu kau dekat depan pagar sekolah. Jangan lambat sangat." Pesan Jaena melalui handphone nya. Dia bersama dua orang lagi rakannya Minjie dan Jiyul sedang melepak di depan pagar sekolah mereka.
"Orait! Hm kalau aku terlambat sikit, sorry lah eh? Faham-faham lah aku duduk dengan family pengawas lah kan?" Jawab Xiu.
"Okay. Halah budak Kim Taehyung tu pun harap je pengawas tapi lambat jugak datang sekolah." Balas Jaena sambil senyum sinis di hujung talian.
"Haha. Ok ok aku off phone dulu eh? Jumpa jap lagi." Xiu mematikan panggilan nya.
"Jae. Xiu mana?" Soal Minjie.
"Mcm biasa lah." Balas Jaena.
"Hahaha kesian do aku tengok dia. Hari hari nampak muka pengawas alien tu. Merana kot." Jiyul tergelak.
"Guys! Sorry I'm late!" Xiu segera berlari ke arah mereka bertiga.
"Gwenchana. Ok jom." Mereka dalam perjalanan masuk ke sekolah tetapi ada beberapa manusia yang menghalang mereka."Walao! Budak hot pink lah sangat dah muncul do!" Xiu bersama rakan-rakannya tergelak sinis.
"Yah budak cina! Kau siapa nak kutuk kitorang?" Kata salah seorang ahli mereka iaitu Solji.
"Hello! Oklah aku ni budak cina dari kau? Budak plastik!" Xiu melemparkan kata pedasnya.
"Kau Xiu. Asal kau tak sekolah dekat negara kau je ah? Menyibuk dekat korea apsal?" L.E pula mencelah.
"Kau pulak? Asal kau tak sekolah dekat bangladesh je? Tu kan negara asal kau? Huh?" Minjie tersenyum sinis.
"So girls? Fuck off!" Xiu, Jaena,Minjie dan Jiyul atau dikenali sebagai The4 meninggalkan kumpulan Hot Pink yang terpinga-pinga di situ. Mereka masing-masing menahan geram.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%
"Yah Park Minhyuk!" Jerit Minjie sambil berlari memanggil kembarnya itu.
"Mwo? Noona? Wae?" Walaupun Minjie lahir 2 minit awal dari Minhyuk, dia tetap memanggil Minjie Noona.
"Kau balik naik apa hari ni?" Soal Minjie.
"Oh harini Jinyoung hyung kata nak ambik." Balas Minhyuk.
"K. Kau cakap kat dia, aku tak balik dengan dia, aku balik dengan kawan. K dah tu je." Pesan Minjie.
"Okay! Dah blah aku nak date. Jangan kacau." Minhyuk terus blah dari situ.
"Kembar aku dah besar." Kata Minjie perlahan lalu beredar dari situ. Perangainya yang agak kasar itu disebabkan oleh adik beradiknya semua lelaki."Woi Jiey, kau gi mana ha?" Soal Jiyul apabila Minjie tiba di kelas mereka.
"Aku jumpa pakwe kejap tadi." Balas Minjie selamba lalu mengeluarkan iphone nya dan selca lalu post ke instagram dengan caption #bored #schoolruinedmylife #jiey
"Tak habis dengan insta kau." Xiu geleng kepala. Minjie mencebik lalu kembali menghadap mereka bertiga.
"Any gossips?" Soal Jaena sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Aku dengar cikgu takde and akan ada pengawas yang jaga kelas. Bruh its bored as fuck!" Kata Jiyul.
"I know right?" Xiu turut mengangguk."Guys! Please don't make any noise. I will take care of your class until the teachers finish their meeting. Please do your own work and not gossiping." Kedengaran satu suara di hadapan kelas mereka.
"Pengawas dah masuk do!" Minjie dengan sengajanya menguatkan suaranya.
"Park Minjie! Please be quiet! Or I will take your name and give it to the principal. Huh?" Balas pengawas tersebut.
"Do I care? Oh please you just a piece of lil shit huh? Who are you bruh? And where did you know my name?" Kini bermulalah perbalahan antara pengawas dan pelajar di dalam kelas itu. Kini masing-masing sudah berdiri. Pelajar dalam kelas turut menyaksikan drama mereka.
"You ask me where did i know your name? And you ask me who I am? Who's the lil fucking shit now? And for your information, I'm Jeon Jungkook, your head prefect my dear. Is it clear?" Soal Jungkook sambil tersenyum sinis dan kembali duduk. Pelajar di dalam kelas itu kelihatan terpegun. Minjie terkelu lidah. Dia kemudiannya keluar dari kelas tersebut. Jungkook kembali tersenyum sinis.The4 yang lain yang melihat perbalahan itu turut terkejut.
"So? You guys want to fight me to huh?" Soal Jungkook kepada The4. Mereka hanya menjeling.
"Biar aku pergi tengok Minjie." Kata Jiyul kepada Xiu dan Jaena. Jiyul terus keluar dari kelas tersebut dan mencari Eumji."Noona! Kenapa ni?" Soal Minhyuk yang ternampak noona nya yang kelihatan sedih.
"Aniyo." Minjie terus tersenyum kepada kembarnya itu.
"Kau tak payah tipu akulah. Kita kembar kot. Aku dapat rasa yang kau sedih. Cuba cerita dekat aku." Balas Minhyuk lalu mendapatkan kakak kembarnya.
"Kau tahulah kan aku ni macam mana?" Soal Minjie yang sudah di dalam pelukan Minhyuk.
"Yes? Aku tahu yang noona aku ni takkan pernah kalah dengan orang. So what's the matter now?" Soal Minhyuk. Kalau dilihat, mereka seperti sepasang kekasih.
"Aku tak tahu kenapa aku mudah kalah dengan si Jungkook tu. Padahal aku boleh je kot lawan dia balik." Jawab Minjie.
"Alah lek ah noona. Aku ada kot. Nanti aku backup kau eh? Dah dah gi balik kelas." Minhyuk mencubit hidung Minjie.
"Yah! Kat sini ke kau Minjie? Woah dating ke bruh?" Soal Jiyul yang baru muncul.
"Hahaha dating ke benda nya? Oh aku tak pernah bagitahu korang lagi. Kenalkan, this is Park Minhyuk, my twin." Minjie tersenyum. Minhyuk menghulurkan tangannya kepada Jiyul.
"Hai twin. Aku Jiyul. Hehe." Balas Jiyul menyambut tangan Minhyuk.
"Dahdah. Dia twin aku, bukan kau. Ok lah Minhyuk, aku balik kelas dulu. Tataa~" Minjie terus menarik tangan Jiyul.
"Bye noona!"-TBC-
YOU ARE READING
[H] The Prefects
Random"Bij, i love you." Too much kata yang tak baik, diminta readers jangan kecam author yaaaa sayangsss~~