Part4

62 9 15
                                    

Jungkook POV
"Jungkook-yaa,, palli ireona. Dah pagi ni." Badan aku membeku. Aku dapat rasa yang omma tarik selimut aku. Omma please kook sejuk ni. "Omma, kook nak tidur lah. Harini kan cuti." Kata ku malas sambil cuba untuk mengambil selimutku. Tapi omma dah lipat *berokken*
"Kook sayang, kawan kamu dah tunggu kamu dekat bawah tu." Aku tak salah dengar kan? Kawan? Tunggu? Siapa pulak? Setahu aku bangtan tak ada plan nak datang rumah aku harini.
"Oppa! Oppa! Yah! Yah! Palli ireona!!" Ish budak gedik ni. Aku terajang jugak karang. Nasib je adik.
"Minju-yaa! Nae nae! Kook oppa bangun." Aku pun dengan malas jalan ke bilik air dengan mata yang sekerat.
"Oppa! Mandi cepat sikit. Omma kata nanti kawan oppa tunggu lama." Ok budak gedik tu dah ikut omma turun.

Lalalalalala~~
"Morning! Sorry Kook lambat." Aku pergi ke arah meja makan. Lah yeoja mana pulak yang datang. Aku just pakai tshirt plain and seluar track hitam and rambut aku messy kan gitu.
"Morning omma. Amboii~ Kook tegur tadi tak dengar pun." Aku terus memasukkan roti ke dalam mulut. Yeoja tu pandang aku. Nasib aku tak tersembur roti dalam mulut tu.
"Yah! Minjie-sshi. Buat apa datang sini?" Terkejut beruk aku.
"Haih. Orang datang pun salah ke?" Soal Minjie. Aku tersengih. Lupa pulak ada omma.
"Eheh, tak salah pun. Terkejut je haha." Aku control sikit. Minjie mengenakan pakaian joging. Rambut nya diikat satu. Wahh cantik dia lain macam harini. Aku perati je Minjie ni tengok aku. Tau laa aku hensem.
"Jungkook. Apa termenung jauh sangat tu?" Soal ommaku. Waduhh, malu siak.
"Oppa! Mana Minju punya--" datang dah budak gedik ni.
"Eh unnie! Unnie bila sampai??" Macam mana budak gedik ni kenal Minjie?
"Haha 10 minit yang lepas?" Jawab Minjie sambil tersengih.
"Haa saeng? Kau nak apa?" Tadi sebuk nak jerit nama aku tanya apa bagai.
"Mana Minju punya earphone?"
"Aku dah buang." Balas aku selamba.
"Eh Minjie, kau nak ajak aku jog ke? Ha jom lah." Aku taknak layan si Minju tu so aku ajak lah Minjie jog.
"Ha'ah. Jom lah."
End POV

"Jungkook." Panggil Minjie
"Nae?"
"Perangai kau waktu sekolah, habis sekolah, luar sekolah memang lain lain eh?" Soal Minjie. Jungkook tergelak.
"Hahaha boleh dikatakan macam tu lah."
"Ni aku nak tanya, macam mana kau tahu rumah aku?" Soal Jungkook pula.
"Haritu masa aku date dengan abang abang aku dekat taman ni, lepastu ternampak pula head prefect kita ni tengah sidai kain. HAHHAHAAHA. By the way, rumah aku selang dua rumah dari rumah kau." Balas Minjie sambil tergelak.
"Ha gelak lah. Siapa lambat tinggal!" Jungkook terus berlari meninggalkan Minjie.
"Yah Jungkook! Jjangkaman! Aishh!" Minjie mengejar Jungkook.

Setelah penat joging mereka duduk di sebuah bangku yang disediakan di taman itu.
"Minjie, aku baru perasan. Kenapa dengan muka kau? Ada lebam? Jangan cakap kau gaduh eh?" Soal Jungkook bertubi-tubi.
"Yah! Aku terlanggar tiang lah." Jawab Minjie sambil mencebik. Sebenarnya dia tipu.
"Macam mana boleh terlanggar tiang? Jalan sambil main phone lah tu." Bebel Jungkook. Minjie menarik muka.
"Haih, lain kali hati hati. Nanti aku tambah lagi satu lebam tu karang baru tahu. Bukan dekat muka, tapi dekat leher nanti. Kecik comel je aku kasi nanti. Nak??" Kata Jungkook sambil tersengih.
"Yahhhhh!! Byuntaee!!" Minjie terus bangun. Dia merasakan bahang di mukanya.
"Nak pergi mana?" Soal Jungkook yang turut bangun.
"Nak balik. Panas." Balas Minjie lalu mengatur langkahnya.
"Biar aku hantar."

%%%%%%%%%%%%%%%%%

"Hiyaaa! Watchaaa!! Bushh! Bushh! Harimauu faiyaahhh!! Tendangan angin!! Penangan koko tok sehun!!!"
"Hoii!" Taehyung yang sedang mengigau terus terbangun dari tidurnya. Dia lihat Xiu yang berada di hadapan pintu biliknya sambil memeluk tubuh.
"Yahh Xiu? Buat apa dekat bilik orang?" Soal Taehyung sambil meramas rambutnya.
"Kau punya mengigau tu aku nak tidur pun tak senang." Balas Xiu lalu menjeling Taehyung.
"Mianhae, hihi. Hm, alang alang dah bangun ni, jom keluar breakfast?" Soal Taehyung sambil mengangkat keningnya.
"Malas. Aku nak tidur." Xiu terus ke biliknya yang bersebelahan dengan bilik Taehyung. Taehyung segera bangun dan mencapai tangan Xiu.
"Jomlah! Cepat mandi." Akhirnya Xiu mengalah.

"Ane, koko tok sehun ada jual tak ane?" Soal Taehyung sambil melihat muka pekerja mamak itu. Mereka breakfast mamak je.
"Ayoo itu koko tok sehun sudah habislah. Lain apa mau?" Jawab mamak tadi.
"Hm alaa. Bagi roti canai dengan milo panas je lah." Taehyung memberi kata putus.
"Adik manis mau makan apa?" Soal mamak tadi kepada Xiu.
"Teh o suam je." Balas Xiu. Lalu, mamak tadi beredar. Xiu memandang Taehyung tajam.
"Apa?" Soal Taehyung.
"Ani.." Balas Xiu lalu melihat phone nya.
Xiu melihat phonenya dan tertera nama oppanya di screen.

Minseok oppa <3

"Hello! Oppa!" Xiu terjerit kecil. Mana taknya, dah tiga bulan oppa nya tidak balik Seoul kerana menguruskan syarikat peninggalan appa mereka di Gwangju. Nak tunggu call pun jarang jarang.
"Yaa WenMin-shii. Apa khabar saeng oppa yang comel ni?" Soal Minseok.
"WenMin ok je. Hm oppa bila nak balik?" Soal Xiu pula.
"Kejap lagi." Balas Minseok yang tersengih di hujung talian.
"Mwo?!! Jinjjaa!! Yeayy!!" Xiu bersorak. Semua orang di dalam kedai mamak itu menandang Xiu pelik kecuali seorang manusia ni sahaja, Kim Taehyung. Dia tengah buat uji kaji roti canai yang dicicahkan ke dalam air milo -.-
"Pabo-yaa." Ucap Xiu perlahan apabila melihat perlakuan Taehyung itu.
"Mwo? Saeng cakap oppa pabo??" Soal Minseok terkejut.
"Ani! Oppa aniyo!" Xiu terlupa yang dia masih di dalam talian bersama oppanya.
"Oklah saeng. Oppa end call dulu eh? Jap lagi oppa datang rumah omma Kim. Annyeong. Jalga."
"Jalgayoo~"

"Minseok hyung call eh?" Soal Taehyung.
"Nae." Balas Xiu lalu menghirup teh o nya yang telaa sejuk.
"Taehyung jom balik. Kejap lagi Minseok oppa nak balik rumah." Xiu sudah berdiri.
"Nae nae. Jjangkaman. Aku nak bayar kejap."
"Ane! Nanti simpankan saya 5 kotak koko tok sehun tau!"

%%%%%%%%%%%%%%%%

"Weh Jiyul-yaa, kau dapat tak?" Soal Jaena.
"Belum. Dia tak angkat." Balas Jiyul.
"Kejap aku try pulak." Kata Jaena.
"Lagi lah tak angkat sia!" Jaena mengeluh.
"Jap aku try lagi sekali." Jiyul segera menekan nombor tersebut.

Trutt trutt truut..ting

"Yeboseyo! Seokjin-sshii!" Jiyul terus menyapa sebaik sahaja panggilan masuk.
"Ha Seokjin kepala beruk kau." Balas seseorang di dalam talian.
"Aik? Asal suara kau macam perempuan?" Soal Jiyul berkerut. Jaena disebelah turut berkerut.
"Yah pabo! Ni aku lah Park Minjie. Kau ni kenapa call-call aku je tetiba Seokjin?" Jiyul melihat screen phone nya dan tertera nama Minjie Pabo <3
"Ani. Dah dah kbye." Jiyul terus mematikan panggilannya.
Jaena mengangkat keningnya.
"Hampa." Balas Jiyul.
"Dah dah. Jom aku belanja kau hot chocolate tok sehun nak? Aku dengar cita Tok Sehun tu datang gerai dia dekat area area sini." Terus bersinar mata Jiyul apabila mendengar minuman kegemarannya disebut.
"Kajjaaaa!!"

"WEH OMG WEH TOK SEHUN WEH WEH TOK SEHUN MY IDOLA WEH CEPAT WEH!!" Jiyul segera menarik tangan Jaena apabila kelibat Tok Sehun di gerainya telah pun kelihatan.
Sedang mereka melakukan acara larian berpalang mereka berlanggaran dengan dua namja yang entah dekat mana munculnya.

"Aaa--rrgghhh!! Ji..yyull haa..tii haaa..ti!!*slow-motion* yah Jiyul sorry!"

Mereka berdua jatuh terduduk dan bontot mencium jalan tar. Dua namja tadi turut terjatuh.
"Anak-anak ok ke tak ni?" Soal seseorang.
"TOK SEHUN!!"

"Yah Yoongi Seokjin? Buat dekat sini?" Soal Jaena.
"Kitorang date berdua. Tupp tupp korang pun ada. Tak jadi date." Balas Seokjin sambil menghirup hot chocolate nya.
"Weh nak number korang." Soal Jiyul tersengih.
"Pahal?" Soal Yoongi pula.
"Alah nanti bebila boleh belanja korang dekat kedai koko tok sehun ni." Balas Jiyul.
"Haihh.."

--TBC--

Hahahaaiii..author mengarut tiba tiba masuk Koko Tok Sehun. Agagaga V ah ni. Terus author terbuat koko tok sehun XD

[H] The PrefectsWhere stories live. Discover now