Part 6- Wae Me?!

40 9 7
                                    

Tock tock tock tock tock!!!!

"Yah! Nak bagi roboh pintu ni ke apa?" Soal Jungkook dari dalam sambil membuka pintu bilik pengawas tersebut.
The4 tersengih persis kerang busuk.
"Dah duduk." Arah Jungkook. Mereka semua akur.

"Korang dah gagal." Kata Jungkook selamba.
"Mwo jinjja?!"
"Ahh waee??
"Yah hajima!"
"Stop lying!!"
"Yup gagal." Ucap Jungkook lagi.
"Korang gagal menambat hati saya." Sambung Jungkook sambil tersengih.
"PUIHHH!!" The4 berkata serentak. Itu membuatkan Jungkook gelak terbahak bahak seperti orang gila.

"I'm kidding. Ok now I'm serious." Jungkook sudah berubah serious.
"Saya ada satu lagi mission."
"Yah jinjja! Mission yang bulan lepas pun belum habis lagi." Bentak Jiyul.
"Tapi dalam mission kali ni saya hanya minta salah seorang dari korang berempat yang sudi." Balas Jungkook. Mereka berempat membuat riak menyampah.
"Kau kasi je mission tu dekat Minjie. Dah habis cerita." Kata-kata Jaena itu disokong oleh Jiyul dan Xiu.
"Yah! Wae aku?!" Minjie menghentak hentak kakinya.
"Okay Park Minjie sila tunggu ya? Yang lain boleh masuk kelas. Terima kasih." Balas Jungkook lalu Jiyul, Jaena dan Xiu meninggalkan Minjie keseorangan. But actually bukan sensorang pun .-.
"Yah korang! Eyy tunggu eh nanti!" Minjie menjerit geram.

"Okay Minjie, saya nak awak jadi girlfriend sementara saya atau diringkaskan kepada Girlfriend Kontrak." Ucap Jungkook tenang. Minjie dihadapan sudah terkejut beruk.
"MWO?!"
"BUT WAE?!!" Soal Minjie.
"Kau ingat kan omma aku?" Jungkook telah mengubah cara percakapannya.
"Ingat."
"Dia kata dia dah lama tak tengok kau datang rumah aku, so dia nak tahu yang aku ada hubungan if not aku kena kawin dengan anak makcik Vida kawan baik omma aku tu. Dan aku taknak!" Jungkook menjelaskan perkara sebenar.
"Kenapa nak libatkan aku?" Soal Minjie tak puas hati.
"Cause why not? Dah, pergi balik kelas. Balik nanti tunggu aku depan pagar. Balik dengan aku. And mission kau sebagai girlfriend kontrak bermula harini sampai sebulan. Arrachi?" Minjie hanya mendengus dan berlalu ke kelasnya.

--TBC--

Hai gaiss, sorry chap ni pendek >.< next chap author buat panjang and lebih gula okay ^_^

[H] The PrefectsWhere stories live. Discover now