Part7- Hotdog

47 9 0
                                    

"Minjie yah! Yah yah! Yahh!! Jjangkaman! Aishh!" Suara itu terus mengejar Minjie yang sudah terlebih laju berjalan ke arah pangar sekolah. Sebenarnya dia dah lama 10 minit dengan 'seseorang' tu.
"Apa kau nak!!" Minjie serta merta terhenti bila tangannya ditarik.
"Woo! Yah! Ni aku lah twin kesayangan kau. Park Minhyuk!" Minhyuk memandang Minjie yang sedang memandangnya dengan pandangan menyampah. *k, ayat bangla -,-*
"Aku takde masa lah nak dengar kau ceramah dekat sini. Aku dah lambat ni bincang kat rumah je dah bye!" Minjie terus berlari awan nano ke arah seseorang yang sudah berubah muka singa di pagat sekolah.

"Park Minjie sshi! Kenapa lambat? Aku tunggu kau nak dekat lima belas minit!" Marah Jungkook. Minjie buat dek je dan terus berjalan mendahului Jungkook.
"Sorry. Ada masalah adik beradik tadi." Jawab Minjie yang macam dah tak cukup nafas.
"Weh aku nak duduk jap. Penat do berlari dari kelas sampai ke pagar." Minjie terus merebahkan punggungya di atas kerusi panjang depan gerai Koko Tok Sehun diikuti Jungkook.
"Kau tunggu sini kejap. Aku beli air." Pesan Jungkook.
"Arra." Minjie membuka applikasi WeBorak di handphone nya. Mesej dari group The4 masuk bertalu talu(erk)

Minjie POV

The4 •=•
Jiyullaee: Annyeonghaseyo yeorubun chingus hingus ku sayang~!

JaenaDaFab: Mana makcik makcik yang lain?

Xiuwihuwihu: Dengar cite, Minjie ahjumma kita tengah date dengan Head Prefect yang paling 'dibenci' nya HAHAHAHAHAHA.

Jiyullaee: Eh ha'ah baru aku teringat!

JaenaDaFab: Jungkook mesti sweet. HAHAHAHAHA

Xiuwihuwihu: Minjie;Jungkook oppa~ Minjie nak tu? Pelishh~

JaenaDaFab: Jungkook;tak boleh lah jagiya~ kawin nanti oppa kasi ya?

Xiuwihuwihu: Minjie;Alah sekaranglah, Minjie tak sabar!

Jiyullaee: Korang tak maksudkan apa yang aku fikir kan .-.

Xiuwihuwihu: Kau fikir apa? .-.

Jiyullaee: That hotdog thingy .-.

JaenaDaFab: We are not talking about food, we are talking about the ring.

Xiuwihuwihu: Ya right Jaena?

Jiyullaee: BLESS MY BRAIN! Erghh T.T

JaenaDaFab: Apa yang kau fikir .-.

YeoppoMinjie: Yah makcik!!

YeoppoMinjie: Jangan buat macam aku tak wujud dekat sini -.-

YeoppoMinjie: k bye huhuu

Eyy geramnya lah aku dengan mak cik makcik kepoh ni. Aku pun off phone aku tunggu Jungkook ni lama betul. Yang si Jiyul tu pun bukan main hotdog nya. Siapa yang ajar? Eh aku lah HAHAHAHAHAH JUST KIDDING!

"Nah!" Aku pandang Jungkook. Dekat tangan dia ada 1 cup Iced Chocolate Special Koko Tok Sehun which is my favourite!
"Untuk aku?" Ceh buat buat tanya. HAHAHAHA
"Hm. Hope kau suka." Balas Jungkook. Kami menerukan perjalanan balik yan terbantut tadi.
"Weh ni favourite aku! Thanks!" Haa bila aku happy gila aku akan buat eyesmile.

"Minjie. Singgah rumah aku dulu tau. Omma aku dah masakkan kan untuk kau." Mata aku terbeliak.
"Jinjjayoo??" Weh thanks Jungkook memang aku lapar! Kat rumah belum tentu ada makanan sebab omma kerja lagi sekarang ni.
"Yup! Tapi!" Terkejut aku. Ada tapi tapi pulak.
"Kau kena panggil aku oppa." Tersembut terus air coklat yang ada dalam mulut aku terkena dekat anak anjing ahjumma yang tengah jalan depan aku ni.
"Ish. Jangan lah terkejut sangat." What. What. What. Jungkook. Lap. Mulut. Aku. Dengan. Tisu ofcourse .-.
"So? Jungkook oppa ya? Jangan tersasul." Pesan Jungkook. Kini kami ada di hadapan pagar rumah nya.
"Bak tangan." Aku mengerut.
"Pahal?"
"Aish." Jungkook terus memegang tangan aku dan membawa aku masuk ke dalam rumahnya.

BLESS MY POOR HEARTEUU

End POV

-TBC-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 03, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[H] The PrefectsWhere stories live. Discover now