2 minggu sudah pun berlalu, The4 kini ada lebih kurang dalam seminggu lebih saja untuk menyelesaikan misi yang diberi oleh Jungkook. Mereka mula merancang sesuatu.
"Masa ada dalam seminggu lebih je, lepastu kita dah boleh buat jahat. Muahahaha." Xiu dan Minjie tergelak sesama sendiri.
"Tapikan korang, aku rasa macam dah nak insaf lah." Balas Jaena pula.
"Hm, aku pun ada jugak rasa macam tu jugak." Jiyul turut merasakan yang sama.
"Eh! Apa citer dengan Hot Pink?" Soal Jaena.
"Maksud kau Hot Babi? Right?" Soal Minjie. Soalan dibalas soalan. Great!
"Ha yelah. Hot Babi. Eish." Jaena membuat mimik muka yang entah nak cakap apa.
"Aku dengar diorang pergi bercuti." Balas Jiyul sambil mata fokus di screen handphone nya.
"Euw please. Buat apa pergi bercuti. Eyy ingat diorang tu anak pengetua? Boleh cuti sesuka hati?" Balas Minjie pula.
"I KNOW RIGHT?!" Jaena dan Jiyul turut menyokong.
"Yah Xiu? Kenapa? Asal senyap tiba tiba ni?" Soal Jiyul.
"Omg weh! Lepas sekolah jom teman aku pergi mall!" Xiu tiba-tiba berubah menjadi excited.
"Pahal tetiba ni?"
"Oppa aku ada dekat sana!" Jawab Xiu.
"So?" Mereka bertiga masih blur.
"Aish jinjja! Ikut jelah!" Xiu tersenyum sendirian.%%%%%%%%%%%%%%%%
Tock tock
"Miss, boleh saya jumpa Park Minhyuk sekejap?"
"Park Minhyuk! Ada orang nak jumpa kamu."
Minhyuk yang sedang termenung di dalam kelas terus segar apabila namanya dipanggil.
"Nae," Minhyuk terus ke luar kelas."Minhyuk sshi.."
"Eo? Jungkook Sunbaenim? Kenapa nak jumpa Minhyuk?" Soal Minhyuk.
"Ni ada surat. Bagi dekat kembar Minjie and the gang." Balas Jungkook lalu dihulurnya sekeping surat yang bersampul merah.
"Wae tak kasi sendiri?" Soal Minhyuk. Banyak tanya pulak -,-
"Aishh. Jebal~" Rayu Jungkook.
"Hm arra."%%%%%%%%%%%%%%%%
Surat Peringatan
Annyeong guys, so you guys ada dalam seminggu lebih untuk complete kan mission ni. For your information, saya ada tolak 2 dari 3 peluang yang diberi. Sebab? First, saya dapat tahu yang you guys bergaduh dengan budak-budak Hot Pink belakang sekolah haritu. I know mesti you guys curious mana saya tahu kan? Actually belakang block tu saya dah pasangkan cctv. So no wonder lah saya dapat tahu korang bergaduh. Well I'm a genius. Yang kedua pula, saya dapat tahu dari someone yang ada antara you guys gunakan bahasa kesat dekat sekolah. That is no no okay? So I have to tolak peluang yang korang ada. And if dalam seminggu ni korang ada buat hal, there will be none of your chances anymore. So you guys dah dikira gagal in this mission. So, sematkan dalam hati, yang you guys tak akan buat hal lagi. And remember right? Kalau gagal dalam game or mission or anything else, mesti ada denda. So good luck untuk seminggu ni!Your Most Handsome Head Prefect,
Jeon Jungkook"What is this oh my god!" The4 berkata serentak selepas membaca isi surat tersebut.
"Yah Minhyuk! Kenapa kau ambik surat yang dia kasi?" Soal Minjie.
"Molla. Dia buat puppu eyes kat aku, so i just take it." Jawab Minhyuk selamba.
"Eh budak. Eyy nasib lah sama umur. Eyy Minhyuk aku tahu lah kau kembar si Minjie ni tapi jangan lah jadi pabo macam Minjie! Aigoo!" Keluh Jiyul.
"Yahh! Sepabo pabo aku, at least i know to fikir dengan waras!" Balas Minjie geram.
"Aigoo, english pun kelaut lah kau ni." Minhyuk mengutuk kembarnya.
"Shut the fu--ashdhuehwkalhwbz"
"YAH MINJIEEE!!" Sebelum Minjie mengeluarkan curse dia, The4 terlebih dahulu menutup mulut Minjie.
"Eyy Minhyuk baik kau blah!" Halau Xiu pula.
"Yah Minjie! Siap kau balik nanti aku report dekat Jinyoung hyung yang kau cursed aku!" Perangai macam budak budak nak report -,- aigoo.
"Kesah pulak aku! Aku report dekat Chanyeol hyung yang kau buat darah aku naik dekat sekolah!" Perangai 2 kali 5 je kembar ni -,-"Oii! Apa bising bising ni?"
"Weh Minjie, pengawas datang."
"Hal adik beradik jangan kacau." Balas Jaena dalam nada berbisik kepada pengawas yang bernama Jimin itu. Muahahahah bayangkan Jimin buat muka blur dia yang conel omaigoshh!
"Yah yah! Stopeu stopeu the war pleaseu! Hajima haji haji haji hajima~" Sekor lagi pengawas muncul.
"Yah Hoseok, kau bukan jaga tangga ke?" Soal Jimin.
"Jungkook suruh aku jaga kau." Balas Hoseok sambil tersengih.
"Buat apa nak jaga aku??" Soal Jimin lagi seakan lupa ada empat beruk campur seekor gorilla yang melihat drama mereka.
"Supaya..hati awak tak diculik orang~" Balas Hoseok sambil mencuit bahu Jimin.
"Yah michin!!" Jimin segera menjauhi Hoseok.
"Yah pabo! Aku gurau je, Jungkook suruh aku panggil bebudak empat ekor ni jumpa dia." Balas Hoseok sambil menunjuk ke arah The4. Minhyuk dah balik kelas dia lepas tengok drama geii tadi.
"Eyy..siapa je nak kau? Baik aku jaga hati yeochin aku." Sambung Hoseok bila raut wajah Jimin tak berubah.
"Tak kuasa aku. Dah dah korang pergi bilik Jungkook. Em i mean bilik pengawas. Nanti dia jadi naga aku tak tahu eh." Balas Jimin lalu beredar diikuti Hoseok.
"Pelik."
"Michin."
"Gay."
"Euww."--TBC--
YOU ARE READING
[H] The Prefects
Random"Bij, i love you." Too much kata yang tak baik, diminta readers jangan kecam author yaaaa sayangsss~~