Part3- Mission

76 8 3
                                    

"Aku actually ada misi untuk korang."

"Apa dia?"

%%%%%%%%%%%%%%%%%%

"Ok guys. Harini kita kena senyum, sopan, sabar, kita kena jadi angel yaa anak anak mak sekalian~" Pesan Jaena. Mereka melangkah masuk ke sekolah dengan aura yang baru.
"Annyeong Hoseok, Yoongi." Balas The4 serentak kepada Hoseok dan Yoongi yang menjaga pagar sekolah. Apabila mereka menghampiri Hot Pink yang sedang menjeling, mereka menghadiahkan sebuah senyuman yang entah nak cakap ikhlas, paksa, fake or else.
"Hai Hot Pinkeu~" The4 sekali lagi berkata serentak.

"Haishhh! Kalau bukan sebab si Jeon Jebon tu, takde makna aku nak senyum dengan si Hot Babi tu." Minjie meluahkan rasa ketidakpuas hatinya. The4 yang lain turut mengangguk.
Mereka memandang ke atas seolah olah ada awan flashback di atas kepala mereka.

Flashback
"Aku actually ada misi untuk korang." Kata Jungkook sambil mengoyakkan senyuman yang mampu mencairkan hati para wanita yang melihatnya.
"Apa dia?" Soal The4 dengan teruja.
"Aku nak korang berempat ni jadi baik sebaik baik manusia." Balas Jungkook sambil keningnya terangkat.
"Mwo? Tak faham." Soal Minjie dengan muka blur tahap beruknya.
"Haih kenapa lah kau ni bengap sangat." Jungkook berkata perlahan tetapi cukup jelas di telinga Minjie.
"Oh so kau nak kata aku ni bengaplah?"
"Haish! Ok ok! Aku terangkan." Jungkook mengambil nafas.
"Aku bagi korang tempoh sebulan untuk tak buat masalah dekat sekolah ni. Hanya di beri tiga peluang je. Kalau kau langgar peraturan sebanyak lebih tiga kali, korang dikira gagal dengan mission ni and korang akan dikenakan denda. Dengan semua orang korang kena buat baik termasuk HOT PINK. Aku ulang, termasuk HOT PINK." Jelas Jungkook panjang lebar. The4 ternganga.
"Give us a minute to disscuss." Pinta Xiu.
"Yes please." Balas Jungkook sambil menunggu dengan sabar.
"Ok deal!"
End Flashback

"Apa apapun, *click* hestek #sisredho." Jiyul menangkap gambarnya dengan caption #sisredho lalu mengepost ke instagram.
"Kau ni dah terpengaruh dengan Minjie aku rasa." Xiu menggeleng.
"Bagus anak didik mak~" Minjie menyerabaikan rambut Jiyul. Itu membuatkan Jiyul mengejar Minjie.

Dasi run run run gedebukk!!

"Omo!"
"Noona!!!!!!!!!"
"Omo! Minhyuk-ah! Mianhae! Jeongmal mianhae!" Minjie menolong kembarnya yang terjatuh akibat terhimpap dengan badan Minjie.
"Ha! Main lah lari lari lagi! Ha nasib jatuh dekat aku! Kalau jatuh dekat bangla jual karpet ke apa lepastu terkiss mulut ha lepastu kena kawin semua lagi merana hidup kau!" Bebel Minhyuk sambil menggosok bajunya yang kotor. Jiyul disebelah hanya menggelakkan Minjie yang sedang diceramah oleh kembar sendiri.
"Ha apa kes main lari lari ni? Hari sukan lambat lagi tahu tak? Godd! Nasib lah kau jatuh atas aku tau? Kau patut bersyukur wahai noona kembar intan payung kesayangan Park Minhyuk." Minhyuk menyambung bebelannya.
"Eh dah lah. Kau nak ganti omma ke acaner?" Minjie mula meluat dengan kembarnya.
"Eh berapa kali aku nak cakap kau patut--"
"Yah Rocky!" Minhyuk tidak sempat menghabiskan ayat nya kerana ada yang memanggil.
"Bahahahahahhahaahahahahah!!" Minjie gelak tak ingat dunia.
"Yah ! Yah!" Minhyuk memandang Minjie sekilas lalu menjeling rakan yang memanggilnya itu.
"Sejak bila Park Minhyuk jadi Rocky ni? Hahahahah" Minjie masih menggelakkan kembarnya itu.
"Malas lah aku nak cakap dengan kau! Sanha jom!" Minhyuk meninggalkan Minjie yang masih dengan dunia gelaknya.
"Yah Minhyuk! Omma dengan Appa dah kasi nama kau Minhyuk kau gi tukar Rocky apsal?" Minjie pula membebel. Jiyul yang melihat drama twin itu hanya menggelengkan kepalanya.
"Kau pun sama je Minjie. 2x5 -,- dah jom masuk kelas."

%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Di dalam kelas mereka sedang khusyuk mendengar pelajaran yang di ajak oleh Mr Lee iaitu guru matematik mereka.

But you're my everything, everything

"Aduh siapa pulak yang call time math ni." Bisik Xiu perlahan.
"Weh Xiu, phone kau tu angkat lah." Cuit rakan sebelahnya iaitu tak lain tak bukan, Jaena.
"Mr Lee! Can I go to the toilet?" Xiu meminta izin.
"Yess. You have 5 minutes to go. Palli!" Xiu terus berlari sambil mengangkat panggilan telefonnya.

"Yeoboseyo?"
"Hai Xiu, tengah belajar ke?" Kedengaran suara sinis menyapa telinga Xiu.
"Kau pahal nak kacau aku?"
"Well Xiu, aku nak jumpa kau and the geng belakang sekolah dekat block lama."
"Cik Hani, kami semua terlalu MALAS untuk berjumpa cik cik pink sekalian. Harap maklum yaa?" Xiu menekan kan perkataan malas tersebut.
"Hey pompuan! Kau takut cakap je lah!"
"Eh Hani? Aku tak faham apa motif kau kacau aku time belajar? Macam tak boleh nak jumpa waktu rehat je kan? Bongok nya lahai." Xiu terus mematikan panggilannya dan berlalu ke kelas.

Rehat.

"Guys. Hot Babi bak kata Minjie nak jumpa kita balik sekolah nanti dekat block lama belakang sekolah." Xiu menyampaikan maklumat kepada The4.
"Pahal pulak?" Soal Jiyul.
"Cari gaduh laa tu." Balas Jaena pendek.
"So nak gi ke tak?" Soal Xiu.
"Pergi lah!" Minjie berkata.
"Eh kau dah lupa ke apa yang Jeon Jebon tu cakap? Mission kita cam mana?" Xiu mengangkat keningnya. Minjie pula tersenyum sinis.
"Aku ada plan. Kita pakai mask or else yang orang xdpt kenali kita. Lepastu jumpa jelah Hot Babi tu belakang sekolah." Minjie memberi cadangan.
"Betul jugak! Kalau tak pergi nanti kena lebel pengecut pulak." Jiyul pula bersuara.
"So okay eh semua?" The4 mengangguk.

%%%%%%%%%%%%%%%%

Habis sekolah mereka semua mengubahh diri mereka dan pergi ke tempat yang ditujui.
Mereka berempat mengenakan baju yang serba hitam berserta mask hitam semua hitam.
Kelihatan Hot Pink yang sudah menunggu di situ.

"Datang jugak kan korang? Aku ingat loser." LE memerli The4.
"Asal korang pakai baju macam ni? Euw." Solji pula membuat mukanya.
"Kesah pulak aku? So sekarang kau nak jumpa kitorang kenapa?" Soal Jaena yang berada di tengah.
"Kitorang nak fight lah apa lagi?" Kata Junghwa.
"Ok one by one." Mereka semua bergaduh. Punca apa diorang bergaduh please jangan tanya author, sebab author sendiri tak tahu. Gaduh punya gaduh akhirnya tiba ke penamatnya. Banyak luka luka serta lebam lebam di muka mereka. Punca pergaduhan masih tidak dapat di kenal pasti -,-

"Wehh banyak sia lebam!" Jiyul yang menilik mukanya terkejut dengan lebam lebam yang ada.
"Tulah! Aku pun." Minjie juga menilik mukanya. Mereka kembali meukar pakaian sekolah dan ingin balik ke rumah masing-masing.

"Xiu! Cepat lah! Lambatnya!" Panggil Taehyung yang sudah menunggu Xiu di kereta nya.
"Haish. Ok lah guys aku balik dulu." Xiu terus ke arah di mana Taehyung berada.
"Yah! Asal banyak lebam lebam ni?" Soal Taehyung sambil memusing musingkan muka Xiu ke kiri dan ke kanan.
"Sakit lah bongok!" Xiu menjeling.
"Eh Jungkook kata apa? Kena jaga adab kan? Nak aku report dekat Jungkook?" Ugut Taehyung.
"Asal lebam? Kau gaduh?" Soal Taehyung lagi namun matanya masih fokus terhadap pemanduannya.
"Ish! Mana ada! Tadi aku langgar tiang sebab sibuk main lari lari dengan Jiyul." Tipu Xiu.
"Lain kali hati hati." Pesan Taehyung.
"Kesah pulak." Balas Xiu perlahan lalu dilelapkan matanya sekejap.

--TBC--

[H] The PrefectsWhere stories live. Discover now