Za všechno může hudba, to už bylo Aňa jasné. Kdyby nebyla tak posedlá hudbou, nic by se nestalo, ale na druhou stranu by nejspíš byla taková nuda, že by si místo toho vzala mobil a opět začala ze zoufalosti poslouchat písničky. Byl to prostě začarovaný kruh, který nemohla opustit, ať snažila jakkoliv... tedy ne že by se o to vůbec někdy snažila, ale... bylo by snad lepší, kdyby přestala poslouchat hudbu? Ne. Rozhodně ne. Od hudby mě neodloučí ani zánik světa. Je přece ještě dalších dvanáct světů, do kterých se může uchýlit. Navíc v tuhle chvíli hudbu potřebovala. Byla naštvaná, že ji Doktor a Ichabod nevzali s sebou, nebo na ni alespoň nepočkali, aby je mohla dohonit. Namísto toho tu nyní znuděně seděla a jedinou zábavou jí bylo prolistovávání čarodějných knížek, které ji půjčila Katrina, a které patřily její matce. Požádala jí o to, neboť si vzpomněla, že má psát esej o čarodějnictví a okultismu na hodinu Občanské výchovy. Prohlížela si obrázky, přeskakovala z odstavce na odstavec a nevědomky si přitom notovala další písničku a špičky prstů bubnovala do desky stolu. Nevnímala ovšem nic z toho, co četla. Spoustu věcí jí vrtalo hlavou, jako například, co jí na tom jezdci přišlo špatně, nebo proč se vůbec objevil v Ospalé znovu a téměř vzápětí odjel, anebo jak je možné, že přejel přes krytý most. Další věcí, kterou si zapamatovala z knih, bylo to, že bezhlavý jezdec nemůže přes krytý most. To byl také důvod, proč se včera večer před mostem zastavil, ale dnes...
„To je krásná melodie." Ozvala se Katrina, když chvíli naslouchala tónům jejích myšlenek.
„Cože?" překvapeně svedla hlavu od stránek, které byly plné písmen zdobených elegantními kudrlinami. „Aha, tak." Usmála se. Sama si nebyla vědoma toho, že si něco notuje. Vždycky to k ní přicházelo, bez varování. „To je Pale od Within Temptation." Vzápětí si však uvědomila, že Katrina Within Temptation nezná – v téhle době přece ještě žádné symphonic-metalové ani gothic-rockové skupiny nejsou.
„No, prostě je to taková písnička." Uzavřela a užuž se chystala pohroužit zpátky do svých myšlenek, když si v mysli znovu přehrála, co před okamžikem vypustila z úst: Pale od Within Temptation. „Pale..." vydechla, „pale je anglický výraz a znamená bledý a bledý je synonymum pro slovo... sinavý..." náhle jí to trklo. Celou tu dobu jí to křičelo přímo do tváře, dokonce se to tady promenádovalo před domem... v mysli se jí teď vynořily dva různé texty, které k sobě vůbec nepasovaly. Jak to, že si to neuvědomila dřív?
...kůň sinavý a jméno jezdce Smrt, a svět mrtvých, zůstával za ním...
...na svém velikém uhlově černém hřebci jménem Ďas najížděl přímo do středu bitevní vřavy, kde zběsile sekal hlavy...
„Proboha! Jak jsem to jen mohla přehlédnout?" vyskočila ze židle a začala rychlým krokem přecházet po místnosti, přičemž sama sobě překotně dokazovala svou neskonalou hloupost. „Jeden kůň sinavý, druhý uhlově černý. Proč jste všem tvrdili, že Hesenský žoldnéř jezdil na velikém uhlově černém hřebci jménem Ďas?" obrátila se na Katrinu, která byla otázkou zjevně zaskočená.
„Protože kůň bezhlavého jezdce měl černou barvu." Odvětila nejistě.
„Přesně. Stejně jako kůň toho jezdce, kterého Doktor a Ichabod pronásledují – jezdce, který klidně přešel přes krytý most, aniž by se byť jen zachvěl. Jenomže včera večer, se před mostem zastavil, proč asi? Celý den mi to vrtá hlavou. Proč včera nepřešel přes most, když mu to dnes nečinilo žádné potíže? Včera jel totiž jezdec na bílém koni – na sinavém koni! Víš, co to znamená?"
YOU ARE READING
Doctor Who: Ospalá díra
FanfictionZkusili jste někdy použít živou navigaci v časo-prostoro stroji? A stalo se vám, že při té příležitosti OMYLEM prolétla vaší myslí písnička z vašeho dětství? Zde vidíte příklad toho, co se stane, když ani Doktor, ani Aňa už nevědí, kam by se mohli p...