Chapter Nine: Liz II

34 3 1
                                    

Ik wil beginnen met zeggen: Ik ga op een andere manier gaan beginnen schrijven, het zal veel meer tekst bevatten, langere zinnen en gemakkelijker om te lezen. Veel leesplezier!

+ Sorry sorry sorry voor het late uploaden! Ik heb heel lang aan dit hoofdstuk gewerkt dus ik hoop dat je plezier hebt!

-M

~~~~~~~~~~~

Winter POV

Ik voelde mijn vel over het asfalt gaan, en proefde bloed in mijn mond. Callum kwam aan rennen en was nog steeds een donkere engel, "nu is het over Liz!" was het laatse dat ik hem hoorde zeggen voor hij bliksem en donkere magie op me af stuurde.
Mijn haar werd volledig blauw, mijn ogen werden normaal en de rode gloed ging weg. Alles was toen zwart.

Dan POV

Ik was Callum achterna gelopen om te zeggen dat dit echt Winter was, maar ik was al te laat.
Ze lag bewusteloos op de grond, overal brandwonden en bloed. Callum had juist donkere krachten op een engel afgestuurt en een heleboel zelfs. "Callum, sukkel!" schreeuwde ik in woede, "dit was de echte Winter heb je dat dan niet gezien!? Ze is een engel, je had haar kunnen doden!" Hij antwoorde niet. "Hallo?! Ik sta wel tegen je te praten hé!" Ik kreeg nog steeds geen reactie en werd razend. "Callum, antwoord dan!" Hij draaide zich eindelijk om, woedend.
Hij stapte om me af en ging recht voor me staan. "Dan, je weet niet wat ze is of wie ze is. Je denkt dat je dat weet maar je hebt het fout. En by the way ik heb haar al ergere dingen aangedaan." Zei hij nog voor hij weg stampte. Ik rende naar Winter toe en knielde naast haar neer. "Winter?" Ik kreeg geen antwoord, ik keek om me heen en zag Max en Arc aan komen lopen. Gelukkig, die konden helpen. "Gaat het met haar?" Vroegen Arc en Max in koor, ik schudde mijn hoofd "Ze is een engel, Callum heeft donkere magie, dat heeft een heel groot effect op haar..." ik keek weer naar Winter die nog steeds niet bewoog. "Ze is toch niet dood hé?" Vroeg Arc ongerust. Ze ademde nog, dat was al iets. "Ze is niet dood, ze ademt nog." Ik voelde een grootte water druppel om mijn gezicht vallen en het begon te stormen. "We moeten naar binnen!" Riep ik boven de donder uit. "Arc! Kun je me even helpen?!" Riep Max terwijl hij naar Winter toe liep. Arc knikte en ze droegen Winter die nog steeds niet wakker was. De storm werd erger en erger, ik probeerde het tegen te houden met mijn krachten maar het was te sterk, ik werd te zwak. "We moeten door doen! Ik kan het niet langer houden!" Riep ik. Er was een felle lichtflits en ik zag de bliksem nog juist op me af komen voordat alles zwart werd...

Arc POV

Ik zag een lichtflits en het volgende moment lag Dan op de grond.
"Kom op! Dan, we moeten verder lopen! We zijn er bijna!" riep Max naar Dan, hij stond langzaam op en strompelde achter Max en mij aan. Ze ontweken elke volgende bliksemschicht op een haartje na.

Eindelijk waren ze aan Winters huis, ik klopte op de deur hopend dat Tris thuis was, en dat was ze. Ze deed de deur langzaam open en voor ze iets kon zeggen liepen we naar binnen. Ze deed de deur dicht en liep achter ons aan. Ik en Max legden Winter op de zetel. "Wat is godsnaam is er nu weer mis?!" Riep Tris en ze zag Winter. Tris werd stil dus ik begon uit te leggen wat er was gebeurd, "...,en toen klopte ik aan bij jou" "Dus... Dus heeft... Callum... DIT veroorzaakt?" "Alles nee, dat ze nu bewusteloos en zwak is, ja." antwoorde Max, "Tris, weet jij iets over een Liz?" Tris werd oncomfortabel en knikte zacht. "Ze zat bij mij op school, eens ik haar vertelt had over Winter had ze het altijd over haar. Maar na de dood van onze ouders, verdween ze."
"Dus daarna heb je haar niet meer gezien of gehoord?" Zei ik.
"Correct" Zei ze terwijl ze knikte.
Max keek op. "Dus dat betekt dat ze al 8 jaar vast zit in Winter, en dat legt uit waarom ze Callum al zo lang niet had gezien. Ze had hem niet meer gezien sinds de begrafenis, en dát betekent dat Winter tot nu toe veel controle had over haar krachten en Liz weg kon houden. Maar wat ik zit te denken is: Waarom kwam Liz nu? Winter was waarschijnelijk wel vaker een beetje zwakker dus, waarom nu?" "Ik heb geen enkel idee." Zei Tris. "Mischien heeft Ender Winter wel zwakker gemaakt dan we denken?" Zei ik. Max ijsbeerde door de kamer. "Kan zijn... Het kan zij-" Er werd op de deur geklopt en Tris deed open, "hallo, kun ik u helpen?" "Ik zoek naar iemand met de naam, Winter Ice. Is ze hier? Hij keek over Tris' schouder en zag mij en Max staan. Tris keek achterom en keek een beetje verward. "Ze is even weg maar, ik ben haar zus. Kan ik u helpen of iets aan haar zeggen als ze terug is?" Hij dacht even na over dat aanbod "Hmm.. Oké dan. Zeg gewoon dat Eddie is langsgekomen" "Oké! Zal ik doen. Nog een prettige dag verder!" "Bye." Tris deed de deur dicht en liep terug naar ons. "Wie is Eddie?" Ze keek hoopvol naar Dan "Umm... Ik denk dat Winter het mij eens heeft verteld maar ik herinner het me niet zo goed meer..." Er was een lange stilte voor Dan opsprong "Ik weet het weer! Eddie is Winters neef, en dus ook jouw neef." "Ik heb een neef?!" Dan knikte.

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu