POV Luka
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik haalde de laatste doos uit de verhuiswagen. Ik liep het nieuwe huis in, het is echt heel mooi hier!
Mijn broer helpt me met het uitpakken van de andere dozen en samen met mama zetten we de bank op de goede plaats. Het begint al ergens op te lijken haha. Ik woonde in Tilburg maar mijn moeder kon het huis niet betalen dus zijn we naar Rotterdam verhuist waar we een klein huis konden kopen. ondanks dat het klein is vind ik het wel een heel leuk huisje! Lekker knus en het ziet er gezellig uit. Ik loop naar boven om naar mijn slaapkamer te gaan en begin met uitpakken. Ik ben moe, maar ga toch door. Anders moet ik het morgen doen en ik wou nog even door de buurt lopen op zoek naar een baantje zodat ik mijn moeder een beetje kan helpen met het geld. Mijn broer doet hetzelfde.Zoals je merkt hebben we het niet breed, helemaal niet zelfs, maar het maakt niet uit. We hebben het gezellig samen en dat is wat we nodig hebben. Maar het zou ook leuk zijn als ik nu wel vrienden maak en dan ook echt daadwerkelijk naar de film kan of kan gaan shoppen.
Morgen begint school, ik ga naar het Winford college. Ik ben zenuwachtig! De kerstvakantie is net over en morgen moeten we dus weer naar school. Ik ben benieuwd..........
~
POV Edvard
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben bijna in Nederland, de stewardess zegt: "Dames en heren, trekt u allen de gordel om we gaan landen." Ik zucht, van prins in Amerika naar normale jongen in Nederland, niet dat ik het erg vind! Helemaal niet, mijn ouders zijn super streng. Ik moet altijd kalm zijn en beleefd, mag nooit schreeuwen of jij zeggen in plaats van U en aan allemaal regels houden. Dat terwijl ik werd opgeleid voor koning maar niemand van mijn land heeft mij nog gezien. Ik mocht nooit uit het kasteel, alleen naar het buitenland. Maar ik weet wel hoe school is, vanuit de miljoenen films die ik heb gezien!
Ik heb er echt heel veel zin in om mijn tante Roos te zien en om morgen naar school te gaan. Blijkbaar is in Nederland de kerstvakantie over en begint morgen school weer. Ondertussen zijn we geland en heb ik mijn koffer. Snel loop ik verder en zie mijn tante staan. Blij spring ik in haar armen. Zij is de enige die me echt 'kent'. "Ohh!! wat ben ik je blij te zien, umhh....." zei ze. "Edward" zei ik "juist ja Edward!"
"Ik jou ook tante!" We stapten in de auto. Het was heel kort rijden, maar 10 minuten. Ik zag haar huis en was verbaasd, het was klein maar het zag er gezellig uit. Ze zette een kop thee voor mij en samen kletste we wat. "Hoe was je vlucht?" zei Roos. "Prima, ik hou niet van vliegen maar ik ben blij dat ik even uit het kasteel ben en dat ik jouw weer kan zien" Roos lachte. "Daar ben ik blij om, ik wou je nog even vertellen dat je morgen om 9 uur een afspraak hebt met de directeur. Er is nog een andere nieuwe leerling en jullie worden samen rondgeleid en jullie zitten in dezelfde klas zodat jullie elkaar kunnen steunen en niet meteen alleen zijn.". "Daar ben ik blij om tante. Hij weet toch wel dat ik Edward heet, en niet Edvard? Ik weet het, het lijkt op elkaar maar zo kan ik als ik per ongeluk een spreekfoutje maak me snel herstellen en komen ze er niet meteen achter dat ik een prins ben."zei ik. Ik hoopte echt dat ze het niet meteen had verpest. "Tuurlijk heb ik dat allemaal niet vertelt gekkerd, ga maar snel naar je kamer, je spullen uitpakken en klaar maken voor morgen." zei Roos.
JE LEEST
The prince and me -on hold-
RomanceWat doe je als je Luka heet, verlegen bent, naar een nieuwe school gaat, je vrienden, alhoewel je had niet veel vrienden, hebt achtergelaten en je samen met je moeder en broer in een armoedig huis woont? Wat doe je als je Edvard heet, een prins van...