Frits
Ik was bezig met het klaar maken van het (soort van) ontbijt. Ook wel wat nootjes met wat meel dat in de voedsel kist zat. Ik heb bij het meel wat water gedaan en probeer er nu een soort deeg van te maken. Ik kijk naar de horizon maar zie ik dat nu goed aan de horizon zie ik twee boten deze kant op komen. "CARLA!" roep ik . Carla komt mijn kant op "wat is er?" Vraagt ze aan me. "Kijk daar die boten die komen deze kant op." Zeg ik. Nu ziet Carla het ook , Evert en Fenna hebben gemerkt dat er iets gaande was en gingen er bij staan. "Komt een van die boten ons halen of zo?" Vraagt Evert. "Ik denk het" zeg ik. "Dan stel ik voor dat we ons nu klaar gaan maken als deze boten ons komen halen voor een proef kunnen we maar beter goed voorbereid zijn." Zegt Fenna. "Dat lijkt me inderdaad ook slim." Zegt Carla en ze draait zich om. "Maar het eten dan?" Vraag ik. "Dat kan wel wachten." Zegt Evert. En hij gaat achter Fenna en Carla aan de hut in.
Pieter
We een hebben een boot aan de horizon zien verschijnen die ons nu nadert. We zijn ons aan het omkleden en insmeren met zonnebrandolie want het is enorm warm en de zon schijnt hard. Menno komt naar me toe "zal ik je rug even in smeren?" Vraagt hij. Ik knik even later komen Liselotte, Bram en Samantha ook naar buiten. Liselotte heeft een kort broekje met een los t-shirtje en rode sandalen aan. Samantha draagt een sport broekje met een kort strak zwart topje en donker blauwe sandalen. Bram draagt een groen shirt met een kniebroek en teenslippers. Voor de proef moeten we allemaal onze bandana om hebben. Dus dat doen we. De boot is nu een paar meter en van het eiland verwijderd. En gaat steeds langzamer varen op een gegeven moment stopt hij en we kunnen instappen.
Carla
We zitten nu met onze gele bandana's in de boot en we varen richting een groot eiland waar waarschijnlijk de proef gehouden gaat worden. Op een gegeven moment zien we rechts van ons het andere kamp aan komen. Ze zwaaien naar ons en wij zwaaien terug. Na een tijdje arriveren we op het eiland. En daar zien we Dennis staan de een van de presentator's van de expeditie. Hij zegt dat we hem moeten volgen en dat doen we. We lopen een stuk het eiland en daar treffen we een groot speelveld aan. Er liggen 6 grote houten draaischijven we krijgen allemaal een beetje een bang voorgevoel tenminste dat kan ik van hun gezichten aflezen. Als we voor Dennis gaan staan begint hij met de uitleg.
"Er liggen hier 2 keer 3 draaischijven achter elkaar. 3 voor elk team er gaan dadelijk op de eerste schijf 2 mensen liggen op de 2de schijf ook twee mensen en op de laatste schijf ligt er 1. Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk je vlag omhoog hebt dit doe je door het reservoir te vullen met water. Je moet het water dus naar de overkant zien te krijgen doordat de schijven draaien kun je het water doorgeven en kan de laatste het in het reservoir doen. Welk team als eerste de vlag heeft gehesen wint..... muggen netjes voor je hele kamp. Succes
Fenna
We gaan met kamp Zuid op de linker schijven liggen en kamp Noord pakt de rechter schijven. Ik lig helemaal voor aan op dezelfde schijf als mij ligt Carla daarachter op de tweede schijf liggen Evert en Frits. Merel ligt op de achterste schijf zij moet straks het water dat van mij en Carla afkomt in het reservoir doen zodat de vlag gehesen word. Ik hoop dat we gaan winnen want de muggen zijn echt on uit staan baar 's nachts. Als we allemaal klaar liggen worden onze voeten vast gebonden aan de schijf onze handen blijven los om het bakje door te geven en om de schijf te draaien. De zon schijnt fel op mijn gezicht gelukkig heb ik me goed ingesmeerd met zonnebrandolie. Anders zou ik hier echt levend verbanden. Na een tijdje vraagt Dennis of we klaar staan. Als we knikken blaast hij op zijn fluitje en het spel begint.
JE LEEST
Moordvrouw~Expeditie~Robinson
FanficDit verhaal gaat over het tv programma Expeditie Robinson alleen dan met de personages van moordvrouw. Ik hoop dat jullie dit een leuk iedee vinden. En het gaan lezen natuurlijk. ;)