In urmatoarea zi ,Vlad imbraca hainele domnesti, si se aproprie catre sala mare a tronului. Ajuns acolo,Vlad se oprește in fața tronului si ii intreaba pe boieri:
-Spuneti-mi,boeri ! Cati domni au sezut pe scaun de cand a murit bunicul meu, Mircea?
-Opt,zece,cinci?
-Doisprezece! Zise un boier batran
-Nici voi nu mai stiti! I-ati unit pe unii impotriva altora ! I-ati ajutat să caute ajutorul atât de scump plătit străinilor! Ce s-a facut cu mostenirea lui? Unde sunt partile de peste munti? Unde e Amlasul si Faragasul? Unde e Marea cea Mare? Nici cinzeci de ani n-au trecut de atunci si regele Ungariei e vasal al Turciei! Sluga lui Mahomed! Asta a ajuns țara după urma gândurilor voastre ametite! Zise Vlad cu o voce manioasa si ridicata catre ei .
- O,Maria Ta...! Zise mai marele boierimii.
- Nu!N-am sa va judec acum! Prea multe capete ar insemna sa cada!
Un singur lucru va cer! Voi a-ti adus tara unde este, voi sa o duceti unde se cuvine sa fie!
-O ducem, Maria Ta! zise vornicul Mihai.
-Si ce mai poruncești?
- Deschideti portile temnitelor . Condamnatii la moarte sa-si recapete viata,iar cei inchisi libertatea . Sa li se ierte toate greselile pe care le-au făcut, dar sa ia aminte de azi înainte: curvia,minciuna si vanzarea de tara se vor pedepsi cu capul!
-Te iert Maria Ta! E bine, ca asa e la inceput de domnie! Dar după nu esti prea aspru? Zise Mihai
-Aspru? De ce aspru ? zise Vlad
Vreau sa stie toata suflarea ce e de facut si sa se faca! Să hotărască singuri dacă stă sau pleacă dintre noi.
Dupa ce Vlad i-a eliberat pe hoti si talhari,el se duce la hanul lui Limba pentru a vedea ce face norodul si pentru a manca din bucatele pregatite de Chira.-Chirooo! Unde esti fa? striga Limba ca nebunu'.
-Aici sunt Limba ,ce vrei ?
-Ajuta-ma sa iau butoiul de vin sa il aduc in casa ca e greu !
-Acum vin stai putin ! Doamne cu ce barbat m-am pricopsit eu !
-Cu un barbat frumos ! zise Limba
-Da.... da,cu un barbat frumos!
- Cum ?
Si o scuipa Limba pe Chira,si in acel timp timp Zina vina acasa.
- Unde ai fost Zinico ? Iarasi ai fost sa te uiti dupa Corbea ? Nu sti ca el este casatorit cu domnita Alberta?
-Ba da !
-Si atunci de ce nu iti vezi de treaba ta?
- Nu stiu ! Mi-e dor de el...
In acel moment ,Vlad intra in han impreuna cu Andrei , Amza si Corbea si se aseaza cu toti la o masa unde il cheama pe Limba sa ii aduca ceva de ale gurii.-Limba? Bai Limba unde esti?
-Aici,domniile voaste! Ce e cu atata galagie?In acel moment , Limba il vede pe Vlad pentru a doua oara imbracat in hainele domnesti si foarte vesel, ceea ce nu parea firesc pentru el.
-Limba,adu repede de ale gurii! Ce mai astepti? Vreau sa gust din bucatele tale alese si din vinul ala bun de Dragasani care il tii ascuns de restul lumii .
-In data Maria ta ! Dar de unde sti unde ascund eu vinul ? Iara Amza s-a imbatat aseara si a inceput sa vorbeasca cu Sfantul Petru? A stai asta e Andrei!
-Am auzit de la nevasta-ta...
-De la ea ? Chiro, 'tus sorele ma-tii,iarasi dai din casa? Ce ti-am zis sa nu mai zici de vin?
- No, Limba ce ai?
-Limba! Nu o mai certa pe Chira ! Am glumit! Zise Vlad
-Pfiu, Măria Ta nu mai imi face asta! O injuram fara motiv,pe ziua de azi...Vlad si cavalerii lui petrec pana in noapte la han si pe la ceasul a sapte-lea ei pleaca si se indreapta spre cetate. Dar pe drum,un hot da navala la o casa si o omoara pe Miruna, iar Vlad da porunca sa il prinda si sa-l duca in data la curte.
Dis de dimineata Vlad intra in sala mare a tronului unde il asteptau cavalerii pentru a-l judeca pe acest hot care a omorat-o pe Miruna.
.
-De ce ai omorat-o ? O iubeai sau erai sotul ei ?
-Nu Doamne,nu stiu de ce am facut asta! Zise el plangand
- Esti prost! Andrei!
-Porunca,Doamne!
-Ia-l pe acest hot si sa fie tras in teapa si sa fie lasat pe teapa la raul Ialomita. Acolo il veti trage in teapa!
-Inteles Maria Ta !
CITEȘTI
Vlad Voievod Draculea Istorie Și Adevăr
FanfictionEu, Vlad Basarab, urmașul Marelui Mircea, v-am învățat sa iubiți pământul ăsta bun și frumos! Să vă bucurați de roadele lui. I-ar la nevoie să-l apărați până la moarte! Văd în fața mea oameni liberi. Ce faceți voi cu libertatea? Luptați pentru ea? E...