Întoarcerea în cetate a lui Vlad și pregătirea de nuntă

149 1 2
                                    

După ce Vlad a fost biruitor în luptă și după ce află că nu la ucis pe sultan și pe un slujitor de al lui, dă poruncă să se întoarcă acasă.  În acel timp și sultanul își stângea oștile risipite și spunea:
-Cum pot sa iau eu țara acestui om care a facut multe lucruri bune. Deja e târziu.....mult prea târziu. Să ne întoarcem înapoi la Istanbul.   Zise sultanul
     Trecuseră două zile călare și Vlad ajunge în Valahia teafăr și îngândurat. Cavaleri, văzând acest lucru se întreabă unul pe celălalt :
-Încă se mai gândește la vorbele spuse de acel ostean? Zise Amza
-Ei cred că da Amza. Trebuie să-l lăsăm puțin timp sa se liniștească.  Zise Andrei trist de starea lui Vlad
Dar Vlad, îi aude pe ei cum vorbesc și le spune :
-Frații mei! Nu vă îngrijorați atât.  Nu sunt trist pentru ce am auzit de la oştean și mai mult de cum a putut să-mi scape din mâini. Haideti sa mergem în continuare.  Mai avem puțin până acasă.
  -  Haideti sa mergem spre cetate. 
Ajuns în cetate, Vlad este primit de restul lumii cu urale și cu bucurie. 
Atunci văzând acea bucurie, Vlad se mai înveselie și începu să zâmbească .
-Ziua buna oameni buni !
-Să trăiești maria ta!  Zise țărani
-Amza! Vreau sa te duci la Limbă și sa-i spui sa pregătească ospățul domnesc . În două zile vom avea sărbătoarea orașului și o surpriză!
-Ce surpriză Măria ta?
-Mă voi căsători!  Zise Vlad
-Am înțeles Măria ta!
Amza se duce la Limbă pentru ai spune ce a poruncit Vlad plin de fericire :
-Limbă....ba limbă
-Da aici sunt! Ce e cu gălăgia asta?
-Vlad ma  trimis sa iti spun că în două zile trebuie să pregătești bucatele alese pentru zilele cetăți și pentru nuntă!   
-Am înțeles!  Chiro!  Avem de muncă!
-Da...da ...Cum sa nu eu fac și tu te uiți.
-Vezi ca ești deșteaptă! Zise limbă
-Haide să mergem să pregătim bucatele pentru Vlad al nostru.
În curtea cetăți, era pregătire mare!  Toți cei care aveau trebuință de cetate se pregăteau de zilele cetăți și de zvonul ca Vlad se va căsători cu soția sa Mălina.
   Toată Cetatea era îmbrăcată cu ghirlande de flori și zorzoane.Totul părea ca intr-o poveste romantică. 
    Dis de dimineata, slujitori curți se duc la Mălina pentru a o măsura pentru a proba rochia pe care Vlad o pregătise temeinic. Rochia era de un alb strălucitor și acoperită cu fire de aur. 
Amza, se duce împreună cu Corbea și Andrei la Vodă pentru al pregăti și pentru al lua puțin la mișto, dar Vodă se amuză pe seama glumelor lor și nu se înfurie.
- Uite-l și pe ginerică al nostru!  Să trăiești Măria ta !
- Dar ce e cu atâta simțire căpitane Andrei?
- Apoi, Maria Ta! Noi am venit pentru a te îmbrăca în straie de nuntă și pentru a te bărbieri și ați lua mustața!râd ei de se sparg
-Stai ce? Să îmi tăiați mustața?
-Da maria ta! Așa e datina!
-Datina ca datină dar nu renunț eu la mustață. 
-Ne-am gândit la asta și am venit cu o soluție!
-Care?
-Corbeo!  Adă tată sabia să-i radem mustața la neica vodă!
-Bine! Pregătiți-ma de nuntă. Dar nu îmi luați mustața. Barba puteți! Limbă a venit cu bucatele alese pentru nuntă? 
-

Da Maria ta!Totul e pregătit pentru ospăț și  îşi asteapta domnul.zise Corbea
Cei doi începu să îl pregătească pe Vodă și cântau de veselie .

În cetate totul era pregătit pentru ași primi domnul și doamna Valahiei. 
  Cavaleri împreună cu un grup din oastea țări au pregătit un moment în cinstea Domnului lor.
-

Măria ta,Doamnă! Târgoviștea este în sărbătoare și așteaptă cu nerăbdare să-l vadă pe domnul lor.   
-Te iert, așadar pentru ca mi lai furat exact când ochi mei se bucurau sa-l vadă.
În acel moment, Vlad iese în curtea cetăți unde îl așteptau tot norodul pregătiți pentru petrecere și pentru nuntă.
-Ziua Bună osteni și boierii dumneavoastră! Astăzi este o zi mare pentru Valahia! Ași dori să gust din preparatele pregătite de buni noștri prieteni și de fata lor Zina parcă te cheamă?
-Da Maria Ta!
- Ce faci acolo?
-Caut un cal!
-Caută fata mea?  Zise Vlad puțin mirat 
  

  Vlad Voievod Draculea Istorie Și Adevăr Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum