Venirea solilor în Valahia și răzbunarea Sultanului

151 1 0
                                    

Trecusera cinci  ani de cand Vlad este domnul Valahiei și el tot nu plătise tributul la Înalta poartă, pana intr-o zi când sultanul trimite le cetate trei soli care îl obligă pe Vlad sa-l plătească.
-Solia sultanului Mahomed!  Zise un ostean
În pragul uși trei bărbați înalți și  cu o privire urâtă vin la Vodă pentru ai spune ce a zis stăpânul lui .
-"Eu ,Mahomed!  Mare emir și mare Sultan , îți cer ție Vlad din Kara Iflak să-mi aduci tu însuți tributul!  Și să mai adaugi încă cinci sute de copii pentru oastea de eniceri!  " citise solul de pe scrisoare.
-De ce nu va dați turbanele jos?  Zise Vlad
-Allah  ne poruncește  să nu  ne  descoperim țesele !  Și mai mult în fața necredincioșilor.
-Iauzu... Și dacă ar începu acum un  vânt năprasnic și v-ar smulge turbanele! Ar fi sau nu ar fi păcat? Allah nu trebuie supărat cu voie nici fără voie!
  -Ar fi dar nu așa de mare.  S-ar întâmplă fără voia noastră. Zise unul din soli
-Aha!  Atunci hai sa facem în așa fel încât să nu vă mai cadă. 
-Amza!  Iai pe acesti soli și sa îi băteți cuie prin turbanele lor dichisite. Sa-i rămână în cap pe veci și sa știe ca în Valahia nimeni nu e stăpân peste această țară.  După ce i-ati bătut cuie îi  trimitl a Istanbul.
-Am înțeles Măria Ta!
După ce i-au bătut cuie în cap solilor, îi i trimite înapoi la Istanbul iar acolo trei soldați, vin la sultan și îi spun :
-Stăpâne Vlad ne-a omorât oameni pe care îi trimiseram.
-Cum va permiteți sa îmi aduceți această veste?  Sa le fie tăiat capul fiecăruia!  Zise sultanul
-Cum poate acest om sa facă asemenea lucruri?  Zise sultanul
-Luceafăr blând  ar  trebuie să facem ceva pentru tot deauna ca Vlad sa nu mai vie pe tronul Valahiei. 
-Ce putem sa facem Uzum Hassan? Nu vezi că armata mea de 120 de mi de războinici sunt deja în Valahia ?
-Ba da luminate doamne!  Dar nu te gândești ca poate Vlad ii aștepta pregătit ca sa îi   omoare oastea lui Ionut Beg?
-Caine ! Cum îți permiți sa vorbești așa cu stăpânul tău!  Zise sultanul mâniat
- Iertare mărite sultan ! Doar am dat cu părerea! 
-Sa ști ca ai dreptate Uzum poate Ionut Beg o sa fie înfrânt . Dar pentru asta voi porni cu o altă armata și eu însumi voi sta înainte!  Allah sămi călăuzească mintea, trupul șisufletul! 
În Valahia Vlad îl aștepta pe păgân cu teapa pregătită pentru cei ce vor sa calce pământul Valahiei.  Vlad cu gândirea lui înconjoară cetatea cu tepes pentru al nul lasă să intre în cetate și pregătește capcane peste tot . Toate fântânile  sunt otrăvire ca sa nu poată turci sa se insereze și pentru ai nui da cailor de băut . 

  Vlad Voievod Draculea Istorie Și Adevăr Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum