Epilepsi

68 13 0
                                    

Bir tür hastalıktan bahsetmek istiyorum bu bölümümde. İsmi Epilepsi. Belki okuyucularım arasında epilepsi olan veya bir başkasına tanıklık eden birisi vardır. ''Epilepsi'' diyince ne kadar da korkunç duruyor değil mi? Aslında evet korkunç bir hastalık. 

Düşünseniz ya;

Hayatınızın en güzel günlerinden biri diye adlandırdığınız vakitlerin birinde gözlerinizin önüne bir perde iniyor. Perdeden kastım her yer kapkaranlık oluyor, ve bilincin yavaş yavaş kayboluyor. Senin yapman gereken tek şey yanındaki insana ''Ben birazdan bayılacağım'' demek...

Evet, biz epilepsi hastaları bayılacağımız zamanları biliyoruz. Gözlerimizdeki perde gitmezse eğer bilin ki 2 dk sonrasında o hasta yerdedir.  Yürüyüş yapacaksın , tek başınasın. Kimi tanıyorsun ki? Kime ne diyebilirsin ki? Kim anlar seni? Çok karışık durumlar...

Bundan 2 yıl önce alışverişe çıkmıştık ablamla. Annemler de bizle beraberdi. Çok beğendiğim bir elbise vardı onu denemek için kabine girmiştim. O zaman olanlar olmuştu. Siyah perde çoktan inmişti, ve ne yapacağımı bilmiyordum. Annem ''Oldu mu üzerine?'' diye geldiğinde tek cevabım; ''Anne ben bayılabilirim'' demek oldu. Ve sonrasında duyduğum kadarıyla bayılmışım, ambulans gelmiş, insanlar toplanmış falan...

Aradan 1 saat geçmiş. 

Gözlerimi açtım. Yanı başımda gözyaşlarını akıtan bir anne, dik durmaya çalışan bir baba, seferber olan akrabalar görmekteydim. Ne olduğunu hatırlamaya çalışınca tek hatırladığım kabinde olduğumdu. Oradan gerisi bende yoktu. Epilepsi'nin sonuçlarından biri işte...

Bayıldıktan sonra ne oluyor merak edeniniz var mı? Çok fena bir baş ağrısı, mide bulantısı...

Eğer mide bulantınızı yenemezseniz işiniz zor...

...

Nasıl anlayabiliriz epilepsi olup olmadığımızı?

Yürürken birden nerede olduğunuzu sorguluyor musunuz? Başınız dönüyor gibi olup, saatlerce belirli bir noktaya baktığınız?

Bunlar ufak belirtiler...

Bu konu hakkında daha bir sürü şey bulabilirsiniz. 

Bana bu bölümü niye yazdın diye soracak olursanız; belki buralarda bir yerlerde epilepsi olan kendini yalnız sanan birileri vardır diye. 

Bu konu hakkında bilgi almak isterseniz özelden mesaj olarak ulaşabilirsiniz. 

Oyları unutmayalım :)

KARANLIK GÖKYÜZÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin