İlk Değişim

40 0 3
                                    

Sabah gözlerini garip bir mutlulukla açtı Nisan.İçinde garip bir heyecan vardı.Sabah kahvaltı bile yapmıştı.Saçlarını toplamak için aynaya
baktı acaba saçlarını bugün toplamasamıydı?Kurallara aykırı yaşayamazdı saçlarını sımsıkı toplayıp ensesinden topuz yaptı.Başarılarıyla ve zekasıyla övünülmeye alışmıştı Nisan.Evden çıkıp okula gidinceye kadar arabada bunu düşündü.

"Baba sence ben güzelmiyim?"

"Tabikide güzelsin,sen benim prensesimsin,ilk aşkımsın"

Nisanın yüzünde koca bir tebessüm oluştu.Belkide babası olduğu için öyle söylüyordu.Acaba o çocukta onu güzel bulur muydu?
"İyi dersler aşkım"dedi babası.

"Sağol babişko " deyip babasını her zamanki gibi boynundan öptü ve ekledi "Seni seviyorum".

Okul bahçesine yürürken gözleri o çocuğu aradı.Adı neydi,hangi sınıftaydı bilmiyordu.İzmirin en prestijli anadolu lisesinde okuyordu Nisan.Okul çok kalabalıktı.Giriş kapısına ilerlerken gözleri Pınarla,Gizemi aradı.Görmüştü onları.Pınar her zamanki gibi süslüydü.Beline kadar inen kumral saçları sabah güneşiyle altın gibi parlıyordu.Gizem'inde Pınar'dan kalır yanı yoktu.Kendini onların yanında çirkin ördek yavrusu gibi hissetti.
Selamlaştıktan sonra Pınar'ın sevgilisi Hakan'dan konuşmaya başladılar.Bugüne kadar dış görünüşünü önemsemeyen Nisan onların yanında kendini ezik hissetti,kim onu beğenirdi ki.Değişmeli miydi?
Ders zili çaldı ve sınıfa çıktılar.
Nisan dünden sonra uyurgezer olmuştu resmen.Gözleri hocada,aklı çocuktaydı.

Zil çaldı.
"Dışarı çıkalım mı?" diye sordu sıra arkadaşı Gizem'e.
Gizem hayretler içinde Nisan'a baktı.Başka zaman olsa hayatta onu çıkaramazlardı.Nisan tenefüslerde bile test çözerdi.
"Oluuur" dedi şaşkınlıkla.
Pınar'a seslenip dışarı çıktılar.
Bahçede turlarken gözleri o çocuğu aradı.
"Demirrrr oğlum pas versen böyle olmayacaktı,bencil olma"
Okulun içindeki halısahadan çıkıyordu,ordaydı.

Nisanın dizlerinin bağı çözüldü,kalbi ağzında atıyordu.Demekki adı Demirdi.Demir gibi güçlü sağlam görünüyordu.Hayranlıkla sahadan çıkıp eliyle saçını düzeltişini izledi Nisan.

Kirpiğini kırpışından bile ne hissettiğini anlayan Gizem "Ooo Nisan hanım,abayı yakmışız"dedi.
"Saçmalama Gizem"
"Vallahi anlamamak için salak olmam gerekir,ciğerini bilirim"dedi şen kahkasıyla.
"O çocuk sana gelmez"dedi Pınar.Haliyle suratlar beş karış oldu.
"Niyeymiş benim arkadaşımın nesi var dedi"Gizem.
"O çocuk Asya'yla beraberdi hani son sınıf olan süs köpeği" dedi gülerek.
Asya'yı herkes bilirdi.Bembeyaz teni,beline kadar dalga dalda kömür karası saçları vardı.Bir keresinde Nisan kızlar tuvaletinde görüp iç geçirmişti,pamuk prenses gibi,diye.

Nisan o dakika kafaya koymustu değişmeliydi.
"Çıkışta bana makyaj malzemesi alalım mı?"diye sordu Gizem'le Pınar'a.
İkisi birden kahkayı patlattılar.Nisan utancından kıpkırmızı oldu.
"Hadi hadi benim ballı lokumum,inek arkadaşım otlanmayı bırakıpta aramıza dönüyormuş ben onunla her yere gitmezmiyim"dedi gülerek Gizem.
"Makyaj benim uzmanlık alanım bende varım"dedi Pınar.
"Hatta annemi arayayım bu gece sizde kalalım,şu eteğine bir çeki düzen verelimde azcıcık etrafındaki kızlara benze" dedi Gizem.

Allahım neler yapıyorum diye içinden düşündü Nisan.Bir kere gördüğüm ukala çocuk için neler yapıyorum bu ben olamam diye düşündü.

Çıkışta hep birlikte alışveriş merkezine gidip Pınar'ın deyimiyle temel makyaj malzemelerini aldılar.Eve dönüp evin yakınındaki terziye okul eteğini bıraktılar kısaltmak için,hazırlanan eteği alıp eve döndüler.

NİSAN YAĞMURUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin