ÇOK ÇALIȘKANSIN VE BU ÜLKENİN GELECEĞİ SENSİN(!)

96 8 0
                                    

Merhaba! :) Uyumaktan ciğerim soldu ama hoca inatla soruyu çözmeye çalışıyor. Geçen sene özel okula geçen arkadaşlarımız geldi sınıfa. Cidden uyumanın nirvanasına ulaştım. Sınıfta ölsem herkes uyudum sanacak. Artık kafayı koyma açımı, hangi arkadaşın hırkasını alacağımı, hangi bacağımı nasıl uzatacağımı ve kollarımı uyuşmayacak şekilde nasıl duracağını hesaplıyorum. Halısın uyumak bu kadar meşakkatli bir eylem olamaz lakin uzun süre uyuyacaksan gerçekten bu ayrıntıları hesaplamak zorundasın. Teneffüsler de de uyumaya başladım ve sıkıntıya gidiyor durum. Sahi üç senedir uyuyorum ya orası başka. Ders dışında başka birşey var ise uyumuyorum şuan ki gibi. Hocalar beni çok seviyorlar, atılgan ve sıcak bir insan olduğum için. Bu yüzden de hepsi geleceğim hakkında konuşmalar yapıyorlar ve cidden o gülümsememi koruyamıyorum artık. Evet, ben de arkadaşlarım gibi güzel bir gelecek istiyorum ama böyle korkak bir halde, robot gibi hareket edecek bir halde olmak istemiyorum. Ben bu sistemin kölesi olup aptalca mutlu olacağıma mağduru olmayı seçtim ve uğraşıyorum. Beni buna aklım yöneltti. Zeki olduğumu falan söylemiyorum dostum; akıl, zeka herkesde var. Önemli olan onu kullanabilmek de değil, önemli olan onu kullanmak. O çocuğa gidip "Şimdi beni dinle seni robot ruhlu gerizekalı! Sabahtan akşama kadar inek gibi çalışıyorsun, evet çalışmak güzel birşey ve takdir edilmesi gereken bir durum ama sen,aptal neye niye çalıştığını bile bilmiyorsun. Sana çalışacaklar demişler ve çalışıyorsun. İki laf edelim diye yanımıza çağırsak konuştuklarımızdan birşey anlamıyorsun ya da anlarmış gibi yapıp alakasız espriler yapıp kendin gülüyorsun. Yolda yürürken bile aptal gibi yürüyorsun. Hele ki derslerin herkesden önde olduğu için kendini en akıllı zannedip her duruma hakimiyetini koyup bilgin edasıyla olaya karıșıp aptal aptal konuşman beni deli ediyor. Sana her dışarıya çıkalım diye çağırıșımızda 'ders çalışmam lazım' diyerek bir bok ettigini sanıyorsun ama kusura bakma adamım sen yaşamayı reddediyorsun ve ben bir ineğim diye bağırıyorsun. Hasta olsan hastaneye gittiğinde ne yapacağını bilmiyorsun. Hiçbir sosyal akyiğit en ya da hobin yok, bir de ailen oğullarının büyük adam olacağını sanıyor, peh! Sen bir sülük gibi yaşa ve en iyi üniversiteyi kazan. Sonra da sadece derslerinle ilgilen ve sadece işine bak! Sakın ailenle vakit geçirmeye kalkma. He bu arada ailen derken annen, baban, kardeşlerin. Onları kast ediyorum. Çünkü sen evlenmezsin, vakit kaybına ne gerek var? Malsın oğlum mal. " demek istiyorum da boşuna çenemi yormuş olurum. Çünkü anlamaz. Dostum tabi ki çalışmalısın ama ne o inek gibi olmalısın ne de benim gibi. Anlayacağından şüphem yok, tabi anlatabildiysem.

OkulHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin