Det är morgon och jag är lite nervös för att kröningen är imorgon men också för att idag är dagen då jag ska berätta för alla i skolan. Jag tog på mig peruken och kontaktlinserna och ett par kläder och gick sedan ut ur rummet. Där stod Henry, Sam och Simon för att de ville vara med då jag berättar ifall någonting skulle hända när jag berättar.
- Men måste ni följa med nu jag menar kan ni inte komma lite innan skolan slutar så kan jag berätta det då, sade jag.
- Ok om du vill det så men jag vill gärna följa med ifall något skulle hända, sade Henry.
- Ja ni kan alla följa med bara ni inte säger varför och bara låtsas som om ni är på besök, sade jag.
- Ok, sade de.
Jag var för nervös för att äta så efter att de var klara så red vi alla fyra tillsammans ner på vars en häst. Vi kom ner till skolan och där stod alla och väntade till och med Clinton stod där.
- Hej Angel, sade Clinton och log.
- Hej Clinton och Anton, sade jag.
- Vem är de? frågade Clinton.
- Vi är Angel's släkt och ska se hur det går för honom i skolan så vi ska vara med honom idag, sade Henry.
- Aha ok, Sade Clinton.
Vi gick in i klassrummet och Henry gick fram till Stina.
- Hej det är du som är läraren jag bara undrade om vi kunde få vara med Angel här i skolan idag, sade Henry.
- Visst det går bra, sade Stina.
Dom satte sig på ett par stolar bredvid mig. Lektionen började och man kunde se att Sam blev uttråkad.
- Imorgon är det en speciell dag vet ni varför, sade Stina.
- Demon kungen ska krönas, sade en i bakgrunden.
- Rätt men räck upp handen nästa gång, sade Stina.
- Jag har sett att ni alltid kommer från slottet när Angel kommer till skolan så ska ni vara vid kröningen och prata men kungen, sade Anton.
- Vi ska skydda kungen under kröningen, sade Henry.
- Wow men varför är ni här med Angel, sade en annan.
- Vi skyddar honom nu och vi är släkt så vi ska se om han har fått vänner, sade Henry.
- Det är bäst att vi fortsätter med lektionen så var tysta allihopa, sade Stina.
Vi fortsatte med lektionen och alla längtade till rasten och när den äntligen kom så började alla fråga ut mig, Henry, Sam och Simon.
- Ska du också vara på kröningen Angel, sade Clinton.
- Ja såklart, sade jag.
- Så du känner kungen, sade Clinton.
- Japp, sade jag.
- Kom Clinton, sade jag och sprang ut med honom medans dem andra inte kunde komma någonstans pågrund av alla som frågade saker.
- Vad är det vart ska vi, sade Clinton.
- Till där du drog mig första gången vi träffades, sade jag.
- Vi ska väl inte slåss vi är ju vänner, sade Clinton.
- Såklart att vi inte ska slåss jag vill bara snacka med dig, sade jag.
Vi kom fram till det stället vi träffades för första gången.
- Vi är ju vänner ellerhur, sade jag.
- Ja såklart vi ska aldrig slåss mot varandra mer, sade Clinton.
- Och vi kommer att vara vänner vad som än händer, sade jag.
- Ja inget kan stoppa oss ifrån att vara vänner sålänge inte kungen förbjuder att dem med mindre rank inte får vara med högre rank, sade Clinton.
- Det skulle han aldrig göra så det gör inget, sade jag.
Jag tittade upp mot den fina solen och sade: Lovar du att vi alltid kommer att vara vänner vad som än händer.
- Ja såklart vad är det du snackar om, sade Clinton.
- Du kommer få reda på det snart, sade jag.
Sedan kom Henry, Sam och Simon springande.
- Ers.. Ehh Angel vad händer varför är du här drog han dig hit eller, sade Simon.
- Nej jag skulle bara prata med honom, sade jag.
- Är du här ensam med någon annan, sade Sam.
- Ingen fara vi är bara vänner, sade jag.
- Bra för att jag är din fästman, sade Sam.
- Ja jag vet, sade jag.
- Är ni ihop, sade Clinton.
- Det är inte jag som vill det tro mig, viskade jag till Clinton så att Sam inte skulle höra.
Sedan gick vi tillbaka till klassrummet. Vi fortsatte med lektionen och skolan var snart slut. Jag kunde knappt koncentrera mig men som tur så fick jag Clinton att lova.
- Du klarar ju av svårare detta är väl inget för dig Angel, viskade Simon så att ingen skulle höra.
- Ja men det är roligare att lära sig det man redan kan med barn i ens egen ålder än det man inte kan med ingen, sade jag.
Simon fattade och backade igen. Det var en bra dag för att vara min sista men jag ska ju bli krönad imorgon och måste ta ansvar.
Skolan slutade och det kändes som om det hade gått en sekund. Henry ställde sig för ingången så att alla skulle stanna kvar.
- Ursäkta mig men Angel har något att säga till er alla, sade Henry.
- Vad är det Angel, sade dom flesta.
- Jag har en sak att berätta jo det är såhär att jag ska sluta denna skolan idag, sade jag.
- Var detta din sista dag här i denna skolan, sade Clinton förvånat.
- Ja för att som ni vet så ska kungen krönas imorgon, sade jag.
- Men varför måste du då sluta, sade Anton som trängde sig framför alla.
- För att..., sade jag och tog av peruken och linserna.
- ... Jag är kungen, sade jag.
- VAAAA, skrek alla.
- Är du Demon kungen, sade alla.
- Ja men det har iallafall varit kul att få vara här, sade jag.
Jag gick fram till Anton och Clinton och sade.
- Vi är väl fortfarande bästisar, sade jag.
- Såklart, sade Anton.
- Ä-är du kungen, sade Clinton.
- Ja det är jag, sade jag.
- Jag som var elak mot dig och slogs mot dig och du höll tillbaka för att inte jag skulle skadas, sade Clinton chockad.
- Ja men vi är ändå vänner eller hur du lovade det ju, sade jag.
- Ja såklart men jag ber om ursäkt för det som hände med eldklotet och om jag ändå var elak kunde du ju bara få mig avrättad eller satt i fängelset och jag ljög ju om att känna kungen, Sade Clinton.
- Jag förlåter dig och så rent logiskt kände du ju kungen alltså mig då, sade jag.
- Ja men förlåter du mig Ers Höghet, sade Clinton.
- Kalla mig inte Ers Höghet och jag menar det du gjorde är inte det värsta som hänt mig, sade jag.
- Ok men vad vill du att jag ska kalla dig då du heter väl inte Angel på riktigt, sade Clinton.
- Jag har inget namn så jag vill gärna att ni alla här ska kalla mig Angel, sade jag.
- Ditt första namn jag känner mig hedrad, sade Clinton.
- Vi måste gå snart så att du kan öva ett par gånger innan kröningen imorgon, sade Henry.
- Ok, sade jag.
- Vi ses på kröningen, sade jag och gick ut med Henry, Sam och Simon till våra hästar.
Jag hoppade på Shadow vinkade hejdå till alla som var helt chockade och red upp till slottet.
- Nu vet vi varför han alltid red upp till slottet, sade Clinton till dom andra och även Stina var överraskad för att hon hade kungen som elev så hon var stolt också och hade något skryta om.
Jag steg av och var nervös för att det var närmare kröningen och jag såg alla fina dekorationer. Jag fick testa kröningen med en krona på denna gången så att jag inte skulle tappa den sen och en fin röd mantel. Jag gick ut med kröningskläderna på mig för att jag skulle se på fullmånen som inte kommer så ofta precis efter att jag hade övat. Det var verkligen fint och det lös upp himmelen fint.
YOU ARE READING
Demon kung
ActionDet handlar om en tjej som är 12 och låtsas vara en kille som en dag blir kung över demonkungariket. Tjejen har inget namn så det är svårt att kalla henne något. Hon kommer att vilja göra mycket saker som leder till farliga saker. Hon har en kraftfu...