Vi gick mot skolan och jag blev bara sämre och sämre. När vi äntligen kom fram var Clinton helt utmattad av att hjälpa mig.-Vänta lite, sa jag när vi var vid Shadow och jag försökte hela mig tillräckligt så att jag kunde komma upp på Shadow men jag kunde inte hela mig så att skadan försvinner helt. Clinton hoppade upp bakom mig och tog tyglarna och galopperade mot slottet. Jag märkte hur han blev glad och stressad över att få komma så nära slottet. När vi kom fram så hoppade han ner och hjälpte mig ner.
-Ers majestät, ropade ett par soldater utanför och sprang fram.
-Är du ok, sa han.
-Det är ingen fara jag ska bara upp till mitt rum och ni får släppa in Clinton också han kan hjälpa mig upp dit, sa jag.
-Ok ers majestät, sa dem och gick tillbaka till sina positioner.
-Wow vad stort det är här, sa Clinton.
- Ja det är det verkligen.. aj, sa jag och det gjorde riktigt ont.
-Försök att inte prata men kan du peka mot vägen vi ska ta till ditt rum, sa Clinton.
-Ok, sa jag och visade vägen till mitt rum.
När vi kom fram öppnade Clinton dörren och hjälpte mig till min säng. Han var helt chockad över hur stort allt kan vara och hur fin utsikt det är från fönstret. Jag försökte ta av mig tröjan och bandaget hade blivit helt rött, såret hade öppnat sig.
-Så vad tycker du nu är du ju hemma hos mig kan man säga, sa jag.
-Ja det är jag men du måste ha en helare och byta bandage, sa Clinton oroligt.
-Jag är rätt säker på att alla vet att jag har kommit tillbaka och dem kommer att vara rätt sura så dem kommer nog vilken sekund som helst.
-Är du säker, sa Clinton och gick fram till mig från fönstret?
-Ja men förresten jag hade helt glömt bort vad oförskämt av mig men vad heter dina föräldrar, sa jag?
-Min mamma heter Christine och min pappa heter Charles, sa han.
-Alla börjar på C, sa jag.
-Ja men du bör ta din skada allvarligare kan inte du hela dig själv, sa Clinton.
-Nej det är bara ibland som jag kan få ihop tillräckligt med koncentration och magi för att hela mig helt och ingen annan kan hela ett sår helt och hållet, sa jag.
-Ok me...
-ERS MAJESTÄT VAR HAR DU VARIT, skrek Sam medans han, Simon, Markus och Henry kom in.
-Jag har varit ute men kan ni kalla hit Luna, sa jag och försökte ställa mig upp så att jag kunde se dem i ögonen.
-Vad har hänt var det han där, sa Sam och var beredd att dra svärdet.
-NEJ STOPP detta är min kompis Clinton han hjälpte mig hit efter att jag var hos honom.
-Varför var du hos honom, sa Sam.
-Jag ville inte till slottet så tidigt och det var middagsdags så jag följde med honom, sa jag.
- Men du vet ju att du inte borde ha gått ut med det såret och speciellt inte rida, sa Sam.
-Men jag hade tråkigt, sa jag.
-Men du är ju kungen så du måste ta ansvar även om det innebär att det är tråkigt, sa Markus.
-Men..
YOU ARE READING
Demon kung
ActionDet handlar om en tjej som är 12 och låtsas vara en kille som en dag blir kung över demonkungariket. Tjejen har inget namn så det är svårt att kalla henne något. Hon kommer att vilja göra mycket saker som leder till farliga saker. Hon har en kraftfu...