"Weyh,korang hari ni kita ada pelajar baru la!"Beritahu Lee Kwang Soo sambil tercungap-tercungap kepada seisi kelas. Mereka menghampiri Kwang Soo dengan perasaan ingin tahu.
"Betul ke?Namja ke yeoja?"Tanya Gary.
"Betul,aku baru je dari bilik guru tadi.Tak salah aku,namja."Terang Kwang Soo.Dia masih termengah-mengah gara-gara berlari sebentar tadi kerana ingin menyampaikan berita tergempar itu.
"Alaaa.."Sahut pelajar lelaki kecewa.
"Yeke?Hensem tak?Ade rupe Song Jong Ki?"Pelajar perempuan pula yang menjadi excited.
"Entahla..Aku tak nampak muka."Jawab Kwang Soo jujur.
"Weyh,cikgu dah datang!Cikgu bawak budak baru tu sekali!"Jerit seorang pelajar lelaki sebagai tanda amaran semua pelajar duduk di tempat masing-masing.
"Selamat Pagi,Kelas!"Ucap Jae Suk sebaik sahaja dia memasuki kelas.Pelajar baru disuruh tunggu di luar bagi membuat kejutan untuk pelajar kelasnya.
"Selamat Pagi,Cikgu!"Jawab seisi kelas dan kemudian duduk.Terpapar wajah excited ingin mengenali pelajar baru dan ada juga yang seperti malas ambil peduli.
"Saya ada benda nak beritahu.Hari ni kita akan menerima ahli keluarga baru."
Semua bertepuk tangan.
"Jangan terkejut tau!Okay,budak baru awak boleh masuk sekarang."
Semua ternganga.Lalat memasuki mulut salah seorang pelajar tersebut.
"Annyeong!Nama saya Do Kyung Soo!Awak semua bolah panggil saya D.O je."
"Kyaaa!!"
Budak perempuan menjadi histeria.Budak lelaki macam tak percaya.
Di hadapan mereka kini pelakon remaja genius yang baru mencanak naik,D.O!
"Saya fans awak!!"Kedengaran suara-suara pelajar perempuan yang sudah menggila.
"Gila,D.O ade kat depan mata aku?!Aku bermimpikah?"Kata salah seorang pelajar perempuan.
"Kelas,bawa bertenang semuanya!Mulai hari ini D.O akan bersekolah di sini dan saya nak awak semua jaga tingkah laku dan anggap D.O seperti kawan awak juga."Pesan Jae Suk.
"Nae,cikgu.Don't worry trust us.Kami akan jaga D.O sebaik mungkin."Kata HyunA sambil tersenyum lebar.Dia sedang merancang sesuatu.'You will be mine,D.O'kata hati HyunA.
"D.O,awak boleh duduk di tempat belakang yang kosong tu.Apa-apa hal awak boleh minta bantuan Kim So Hyun."
"Ala.."Keluh pelajar perempuan.
'Duduklah sebelah kami.'kata hati pelajar perempuan.HyunA genggam tangan geram kerana So Hyun mempunyai banyak peluang untuk mendekati D.O.
D.O berjalan menuju meja kosong di belakang So Hyun.Dia memandang sekilas pada So Hyun.So Hyun sedang membaca buku seperti malas mengambil peduli mengenai pelajar baru.Dia di dunianya sendiri ketika tu.D.O tersenyum nipis.
D.O merenung luar jendela. Mendung.Nampaknya hujan mungkin akan turun sebentar lagi.Dan masalahnya dia tidak bawa payung. D.O memandang So Hyun.Harap rancangannya berjaya.
"Hai D.O, saya Baekhyun.Selamat berkenalan."Sapa Baekhyun menghulurkan salam perkenalan.
"Selamat berkenalan.Saya D.O."sambut D.O.Langsung tiada sifat sombong dalam dirinya walaupun terkenal.
"Saya gembira pula dapat berjumpa selebriti secara live ni.Tapi jangan risau saya bukan peminat fanatik.Saya harap saya dapat berkawan dengan awak.Oh ya,bolehla kami sekelas buat jamuan kedatangan awak.Setuju?"
"Saya okay saja,Kamsahamnida!"
"Cantik!"Baekhyun membuat Thumbs up.
"Baekhyun,baca"Tiba-tiba Jae Suk memanggil nama Baekhyun. Automatik dia berdiri dan kerusinya terjatuh.
"Hah?"Baekhyun pandang D.O sambil membuat muka- (muka surat berapa?).D.O menjongket bahu tanda tidak tahu.Baekhyun menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
"Baekhyun?"Tanya Jae Suk.Semua mata memandangnya.
Baekhyun menjadi kelam kabut tetapi mujur matanya menangkap isyarat tangan So Hyun yang menunjukkan angka muka surat di sebalik buku teks So Hyun.Baekhyun segera menyelak buku teks dan membaca dengan lancar.D.O yang menyaksikan perkara yang dilakukan So Hyun tersenyum.Masih tak berubah lagi gadis ni.
*****Selepas waktu sekolah*****
Hujan turun dengan lebatnya.Hari ini Kim So Hyun keluar kelas agak lewat sikit kerana Jae Suk meminta bantuan daripadanya tadi.Kim So Hyun segera menukar kasut.Telefon bimbitnya berbunyi menandakan mesej masuk.
BI : Hari ni aku balik lambat sebab ada mesyuarat Persatuan Pelajar.Maaf tak dapat nak temankan pergi Cafe yang baru bukak tu.😦😭😭😢😢
So Hyun : Takpe lagipun hujan.
So Hyun segera mencapai payung hitam yang dibawa lalu berjalan menuju ke luar.Apabila dia ingin membuka payung,dia melihat D.O berdiri sebelahnya keseorangan. D.O seakan-akan dalam kesejukan.
Kim So Hyun terus mengabaikan D.O dan meninggalkanya.D.O hanya melihat sahaja pemergian Kim So Hyun. Nampaknya So Hyun memang tidak mengingatinya. Dia memang sengaja pulang lewat gara-gara ingin pulang bersama dengan So Hyun dengan mengandaikan So Hyun akan menawarkan payung kepadanya.
D.O mencangkung.So Hyun ni unpredictable betul la. Kadangkala baik hati kadangkala hati batu. Dia mengeluarkan Iphone 7 miliknya. Ada 19 panggilan daripada managernya. Dia menelefon managernya.
Tiba-tiba matanya menangkap sepasang kaki berdiri di hadapannya.Dia memandang ke arah wajah tu. Dia tersenyum. Kim So hyun memang unpredictable.
YOU ARE READING
Ratu Ais Belajar Cinta ? [Hiatus]
FanficGadis yang berhati ais, hati kering,tak berperasaan dan tak reti senyum-Kim So Hyun Pelakon popular,luarannya memang baik. Jurulatih tak berbayar Kim So Hyun-D.O Kalau hati sekeras ais siapakah yang mampu mencairkannya? Saya tidak menjanjikan apa-a...