Pov Loïs
Ik trek mijn jas en schoenen aan en besluit nog even mijn outfit van vandaag te filmen. Ik ga zo de stad in met Samuel, en ik ga een klein beetje vloggen. Gister was ik bij hem, en we hebben gezoend. Het ging een soort van per ongeluk, maar we vonden het allebei niet erg. Hij kan goed zoenen. Anyways, ik ben van plan hem ook te laten zien in mijn vlog. Eerst deed ik daar een beetje moeilijk over, omdat ik toch niet helemaal wist of hij wel te vertrouwen was. Maar nu ik steeds vaker met hem omga begin ik voor hem te vallen. Nee, ik ben al voor hem gevallen. Hij is zo lief en zorgzaam, totaal het tegenovergestelde van hoe je hem verwacht. Dat vind ik juist wel leuk aan hem, zo onvoorspelbaar. Ook vind ik het fijn dat ik hem kan helpen met zijn kanaal. Het voelt goed om nuttig te zijn. Ik berg mijn camera op en wacht op Samuel. Niet veel later staat hij voor mijn deur en kunnen we vertrekken.
'Dus, waar wil je heen?' vraagt Sam als we een beetje door de stad aan het wandelen zijn. 'Ik weet niet. Heb jij al honger?' Hij schopt een steentje weg dat voor zijn voeten ligt. 'Best wel. We kunnen wel even een sandwich gaan eten?' stelt hij voor. 'Prima,' zeg ik. Langzaam glijdt zijn hand naar mijn hand en onze vingers strengelen ineen. Ik voel dat ik het warmer krijg. Ik kijk expres niet naar zijn gezicht, maar ik weet dat hij grijnst.
Eenmaal bij Loetje stel ik mijn kijkers voor aan Samuel. Ik film hem tussendoor ook stiekem. Ik geloof dat hij het niet doorheeft. Hij is zo... Ja, hoe moet je het noemen? Hij is gewoon aantrekkelijk. Iets in me trekt me ongelofelijk tot hem aan, en soms kan ik het stoppen maar soms ook niet. Maar waarom zou ik het stoppen? Hij kijkt op. 'Waar denk je aan?' vraagt hij. 'Jou,' zeg ik. Hij grijnst. 'Was je sandwich lekker?' Ik knik. 'Hoe is jouwe?' Ik kijk naar zijn bord. Zijn sandwich is ook bijna op, dus hij zal wel gesmaakt hebben. 'Lekker. Hij vult wel zeg, jezus.' Ik lach even. 'Moet je zo nog werken?' vraagt hij dan. Ik schudt mijn hoofd. 'Ben je alleen?' Ik houd mijn hoofd even schuin. 'Ja, why?' vraag ik uitdagend. Hij haalt zijn schouders op en lacht. 'Gewoon.' Hij eet het laatste beetje van zijn sandwich op en vraagt om de rekening. Als hij heeft betaald staan we allebei op en neemt me aan mijn hand mee naar buiten. 'Your place?'
Pov Samuel
Sam, wat ben je aan het doen. De eerste stap is in ieder geval wel gezet; ik zit in haar vlog. Maar vandaag voel ik me raar. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me nog meer tot Loïs aangetrokken dan ooit. Zij lijkt het ook te voelen, want op de een of andere manier reageert ze precies hetzelfde op mij als ik op haar. We zitten in de auto onderweg naar Loïs' huis. Loïs heeft al heel de rit zo'n ondeugende glimlach op haar gezicht. Is dit wel een goed idee? Het is nog niet te laat om terug te gaan. Waar ben ik eigenlijk bang voor? Samuel, je bent een sterke jongen. Beheers je gewoon, dan komt alles goed. We komen aan bij Loïs' huis. Ze stapt al uit, maar ik blijf nog heel eventjes zitten om op mezelf in te praten. Geen dingen doen waar je spijt van krijgt. Geen dingen doen waar je spijt van krijgt. Geen dingen doen die Cassius ook niet zou doen. Wacht, wat? 'Kom je?' vraagt Loïs. Ik word ontwaakt uit mijn gedachtes en lach naar Loïs. Ik stap uit en loop achter haar aan naar binnen. 'Heb jij het ook zo warm?' vraagt Loïs. Ze schenkt een glas water in voor zichzelf en drinkt het in één teug leeg. Ik heb het hartstikke warm, maar dat ga ik niet zeggen. 'Valt wel mee,' zeg ik. Loïs blijft staan in de keuken en ik loop ernaartoe. Ik kom dichterbij en veeg een losse pluk van haar voorhoofd. Wat doe ik? Ik kijk Loïs aan in haar diepbruine ogen en ik weet het even allemaal niet meer. Ik buig voorover en zoen haar. Ik vergeet even waarom ik haar ook alweer heb ontmoet in eerste instantie. Ze trekt zich terug, pakt mijn hand en neemt me mee naar boven. Nee nee nee nee nee. Als Cassius dit hoort... Genoeg over Cassius. Dit is mijn moment. Mijn moment met Loïs. Ze zoent me weer. Fuck it, denk ik dan. Ik ga er gewoon voor. Ik til haar op en leg haar op het bed. Loïs gaat erin mee.
Als we klaar zijn voel ik meteen de spijt al opkomen. Het schuldgevoel, het killt me. Ik kijk opzij naar Loïs. Ze is zo leuk, zo mooi. Hoe heb ik dit haar ooit aan kunnen doen? Cassius had gelijk, en ik wist het vanaf het begin al. Hoe kon ik er met m'n stomme kop ook bij om zo'n deal te sluiten met Kaj? Iedereen gaat zo teleurgesteld in me zijn. Vooral Loïs. Ze kijkt me aan en lacht lief. Godver Sam, kijk wat je jezelf hebt aangedaan. Ik sta op. 'Ik ehm, moest maar eens gaan,' mompel ik. Loïs gaat rechtop in bed zitten en kijkt me verward aan. 'Huh? Hoezo?' vraagt ze. 'Mijn moeder verwacht me met het eten,' verzin ik snel. Ik trek in een rap tempo mijn kleding weer aan en pak mijn spullen bij elkaar. 'Bye,' zeg ik nog. Ik verlaat Loïs' kamer en laat haar teleurgesteld achter. In de gang blijf ik even staan en sluit mijn ogen. Ik geef mezelf een facepalm. Samuel, je bent een klootzak.
JE LEEST
Role Play
FanfictionSamuel Leijten en zijn vrienden hebben het zingen opgegeven, maar Sam vindt zijn leven nu te saai. Hij besluit om vlogger te worden, aangezien dat tegenwoordig erg populair is. Zijn kanaal loopt daarentegen niet zo goed. Daarom sluit hij een deal me...